Sähkövinssi 12V

Viestiketju:
Sähkövinssi 12V

Valtra

Kansalainen
Liittynyt
2 Elokuu 2012
Viestit
158
Nyt kun tuli tuota koivua haalittua pihan perälle jonkinmoinen kasa ja kuitua se ei sitten kaikki ollutkaan vaan suhteellisen isoa joukossa. Ei mene klapikoneella ilman halkaisua. Tuossa nostellessa niitä metrin pöllejä halkeluvehkeeseen rupes toi vanha vaiva eli selkä taas jumimaan.

Aattelin jos kerkeis väsäämään yksinkertasen nostovinssin metrin pölleille tuohon halkelulaitteeseen. Sen tekeminen onkin sitten eri tarina...

Mut nyt tarvis ostaa 12voltin sähkövinssi, halpa tietysti...

Onko tällä bilteman härpättimellä mitään tekoa?

http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/Kuormaaminen-ja-hinaaminen/Sahkovinssi/Sahkovinssi-12-V-15361/

Jos jollakin on kokemusta jostakin muunlaisesta (halvasta) 12voltin vinssistä, saa kertoa rohkeesti mielipiteensä ja vaikka laittaa linkin ko. vermeeseen.
Vinssausmatkaksi riittää pari-kolme metriä ja hönkää saa olla joku 200-300kg. Ei se tietty haittaa vaikka pitempikin vaijeri olis.
 
Kyllähän noita on muillakin, ja halvemmallakin. Taitaa AVD merkin alla hinnat alkaa 150 korvilta. Nostoon huonoja siinämielessä että vedon kun katkaisee taakan paino pyörittää takaperin jollei laitteessa ole jarrua, ja halvemmissa harvoin on...
 
Kattot sellasen vinssin, mikä tarkotettu esim auton vetokoukkuun tipautettavaksi, mullakin sellanen pilteemalainen.
Tarkoitettu esim auton hinaukseen trailerinpäälle, vetokyky mulla 1000kg rullaavaa kuormaa 20asteen nousulla, sellases on automaattijarru, hintaluokka niissä parisataa.
Pistän omasta kuvaa näkyviin huomenna
 
Kattot sellasen vinssin, mikä tarkotettu esim auton vetokoukkuun tipautettavaksi, mullakin sellanen pilteemalainen.
Tarkoitettu esim auton hinaukseen trailerinpäälle, vetokyky mulla 1000kg rullaavaa kuormaa 20asteen nousulla, sellases on automaattijarru, hintaluokka niissä parisataa.
Pistän omasta kuvaa näkyviin huomenna

Homma selvä.
 
Joo, just tollanen sähköTALJA on nostoon tarkotettu, taakka ei valu jollet sitä aja alaspäin. Hintaakin vain reipas satku......
 
Joo, just tollanen sähköTALJA on nostoon tarkotettu, taakka ei valu jollet sitä aja alaspäin. Hintaakin vain reipas satku......

Huomasin vasta et sehän on 230V.... Muuten hyvä. Tarvis sitten laittaa rattoriin agregaatti...:)
 
Tai sellanen 1000wattinen invertteri, vajaa satku hintaa.....
Mut laitan niit kuvii huomen......
 
Juu, niin tarvii, kele.... ei kelpaa esim ok ja 8välilyöntiäkään.....
 
Siin samal pilteman sivul samanlainen kun mulla, jotenki tää tabbi nyt ei linkkiä hyväksy tai ota, hintaa 80 eskon paikkeilla.....
Vaikka lukee ettei sovellu nostamiseen niin siinä on jonkinlainen jarru kuitenkin, ei 1200kg henkilöpiili ainakaan nokka traikun ramppien yläpäässä riitä veto topatessa vetämään vaijerii ulos......
 
Mulla on ollut dollyssa käytössä jo vuosia tuollainen:

http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/Kuormaaminen-ja-hinaaminen/Sahkovinssi/Sahkovinssi-12-V-15360/

Sen verran eroa että mulla on panther merkkisenä ja maksoi aikanaan 50 emppua jossain halpis-kaupassa. Mutta mitä noita nyt on tullut tutkittua niin aivan sama laite. Ainoastaan tarroissa ero.
On sillä revitty eräätkin ajoneuvot kyytiin ja hyvin on kestänyt. Ainoastaan alkuperäiset johdot on sen verran huonoa tekoa että tuppaavat murtumaan varsinkin pakkasessa. Niin ja muovikuoret ovat poistuneet ympäriltä pala kerrallaan. Mutta hyvin toimii silti...

No nyt vasta huomasin että taitaapi se jusape tarkoittaa juuri tuota samaa.
 
Tässä taitaa käydä niin että jää se nosturi tällä haavaa tekemättä. Kaikki mahdollinen luppoaika on menny halon teossa. Ei pysty halvaannuttamaan konetta kesken tohinan. Nyt on ainakin selvää minkämoisen hinaajan sihen varteen virittää. Kiitoksia vinkeistä.

Palataa astialle kun kylvöt on tehty....:)

Tässä sitä puuhaa 54 kiinnon verran, suurin osa on niin suurta ettei mene klapikoneella vaan pitää pilkkoa haloksi :äh:

Kuva1756.jpg
 
Takaisin
Ylös