2xford4000
Kansalainen
- Liittynyt
- 2 Joulukuu 2011
- Viestit
- 3,102
onpa outo tapaus. nais ystävä luona kävin ja olin siitä jo lähdössä, niin huikkas et hän ajatteli leikata nurmikon että viittinkö kattoa onko leikkurissa kaikki ok. no öljyt katoin ja tankki oli ajettu kuiviin viime syksynä niin bensaa ja sit koitin nykästä. ei pyörähdä. no terästä pikku pakotuksella sain nahkeasti pyörimään, paitsi yhden kohdan yli. no aikani kun ees taas kääntelin niin meni ympäri. tulpan otin irti kun aattelin että jos on painelukko jostain syystä. sanoin et nyt täytyy jo viedä omaan pajaan. OHV moottori niin otin venttiili kopan auki venat liikkui ja kaikki oli ok ja hyvässä öljyssä. no sitten otin käynnistin kopan pois kun ajattelin ettei se jarru ois jotenkin huonosti. joo ei mitään vikaa. tulpan reijästä työnsin tangon että missä se mäntä on kun jumittaa niin alimmassa kohdassa kun pitäis suunta vaihtaa.. ite tulin siihen tulokseen että sylinteri on täytynyt vetää pintaruosteeseen ja jumiutua siksi. nyt sylinterin alapäässä on vielä kovempi ruoste joka ei lähde pois vaik terästä pyörittämäl jo saa koneen ympäri. syksyllä siis ajettu niin että bensa loppui ja sit työnnetty liiteriin. ajettu pienkone bensalla. voiko olla että kun ajettu niin että sammui niin polttanut öljykalvon sylinteristä ja kondensio ruostunut vai mikä voi tuon aiheuttaa. laitoin irroitus öljyä ja jätin pystyssä tuonne halliin likoamaan. ja meinasin että kun sais hiukan herkemmäks niin pyöritän akkukoneel kampuran mutterista herkäks. parin sadan kone niin ei pitkältä tipu. öljy proppuakaan ei ollu että ikuiset öljyt vissiin. tarvii ne nyt vaihtaa kuitenkin. ei briksi noin oo koskaan tehny vaik ollu pihal hangen alla koko talven tai vesisatees. nykäsyl käyntiin.