Rocla TTS-121TREV - Tukipyörätrukki

Viestiketju:
Rocla TTS-121TREV - Tukipyörätrukki

Hei, tuollainen trukki heltis liikkumasta, :) osaakohan kuka neuvoa mistä ensin vikaa haetaan. Virtaa on ja nostaa sekä laskee normaalisti. Kuolleen miehen kytkin irroittaa jarrun ja kun yrittää eteen tai taakse niin yhdet kärjet vetää F ja E merkinnöillä olevat toimii, alin joka vaikuttaa sitten liikkumiseen ei saa ohjausta.
 
Tuossa aikaisemmin puhuttiin, että siinä kuolleenmiehen kytkimessä olis kahdet kärjet. Onkos noissa tukipyörissä kans kytkin, ettei ajeta pyörät alhaalla. Ei muista, on niin monta vuotta kun tommoseen on kurkannu. :)
 
Tuossa aikaisemmin puhuttiin, että siinä kuolleenmiehen kytkimessä olis kahdet kärjet. Onkos noissa tukipyörissä kans kytkin, ettei ajeta pyörät alhaalla. Ei muista, on niin monta vuotta kun tommoseen on kurkannu. :)
Ei ainakaan meidän mallissa estä ajamasta vaikka tukipyörät on alhaalla, kokeilin vielä kuolleenmiehen molemmat kytkimet ja toimivia oli.
 
Tapahtuuko siinä vehkeessä mitään kun koittaa liikkua? Naksuuko releet kun painaa kuolleenmiehenkytkimen pohjaan? Entä kun tuuppaa ajokahvaa, kuuluuko moottorinohjaimen surina?
 
naksuu jokin rele, tarkastettu kuolleen miehen kytkimet polkimesta molemmat pelaa. nosto ja lasku pelaa ja magneettikytkin irroittaa jarrun, toinen releistä vetää eli jos yrität eteen tai taakse niin aina jompikumpi kontaktori vetäisee mutta ei liiku minnekään.
 
Onkos siinä moottoriohjaimessa sellainen 7-segmenttinen ledinäyttö? Tapahtuuko siinä jotain kun kahvasta kääntää?
Kahvassahan on tosiaan mikrokytkimet jotka reagoi vivun kääntämiseen ja suuntaan, ja sit mielestäni ihan potikka joka koittaa hahmottaa paljonko sitä kahvaa käännetään.
 
Onkos siinä moottoriohjaimessa sellainen 7-segmenttinen ledinäyttö? Tapahtuuko siinä jotain kun kahvasta kääntää?
Kahvassahan on tosiaan mikrokytkimet jotka reagoi vivun kääntämiseen ja suuntaan, ja sit mielestäni ihan potikka joka koittaa hahmottaa paljonko sitä kahvaa käännetään.
Ei ole led näyttöä, trukin vuosimalli on 82 eli aika vanha peli.
 
Omani on 1983 mallinen ja siinä on, siis siellä moottoritilassa ohjauskeskuksessa kontaktorien vieressä. Ei ole siis tuossakaan näkyvillä, on kai ihan diagnostiikkaa varten.
 
Kyllä siellä sellainen ohjauskortti on mutta ei tule siihen ns näyttöön mitään näkyvää. Jos mahdollista niin soita 0405966939
 
Ei mun huödytä soitella, en sen tarkemmin tunne sen ohjaimen sielunelämää. Sen näytön pitäisi herätä henkiin heti kun värkkiin kytkee virrat avaimesta, nyt niin ei selvästi käy, jotain lie ns. paskana. Oliskohan jossain samanikäisessä roclan lavansiirtovaunussa sama ohjain..? Niitä kun saa halvalla..
 
Katsoin tarkasti sen yhden ainoan piirilevyn joka tuossa on, ei kyllä led näyttöä saa mistään aikaiseksi. piirilevy joka on jollain massalla päällystetty, ilmeisesti ettei voi komponenttejakaan helposti määrittää ja itse korjailla.
 
Mä koitan kuvata ton omani jossainvaiheessa, josko muistan. Onkos se trukki kuinka korkealle nostava malli?
 
kehtaatko kertoa oliko kortti kuinka hintaisa? Kertoivatkin et heillä on jonkinverran hyllyssä osia noihin vanhoihin..
 
Laskua en ole nähnyt kun meni suoraan fiman laskutukseen, asentajan mukaan alle 300 euron jää joka tapauksessa.
 
Aika halpa hinta jos ajattelee siltä kanttia että se erottaa ihan käypäisän trukin romuraudasta =).
 
Tällehetkellä akku erottaa ihan käypäisen trukin romuraudasta.
On nimittäin niin pahassa kuoliossa on akku ettei se piruparka saa edes jarrua pidettyä auki, pitää ulkoista sähköä tarjota jotta saa siirrettyä työntäen..

Pitäisi siis jonkin kuntoinen akku napata jostain, yhdestä akkufirmasta tarjousta pyysin ja summa oli karmiva nelinumeroinen, jakun koitin painottaa että jotain kesympää patteria saisi olla ihan rauhassa kun normikäytössä ton vanhankin akun kapasiteetti on riittänyt ihan kierien ja kerien vaikka miten..

Voisin hyvinkin vaikka ostaa käytetynkin akun, samaa mallia on aika monessa Roclassa, niin trukeissa kuin lavansiirtovaunuissakin..
 
upload_2020-1-12_19-50-11.png

Tollasia juttelevat akun tyyppikilvessä.

Akkuliike tyrkytti tilalle hiukan pienempää:
12/3 EPZS 345 joka kuulemma on muutoin saman kokoinen kuin tyyppikilvessä mainittu mutta 5cm matalampi.

Tietääkös väki näistä? Mä luulen että mun käyttööni riittäisi vaikka 100Ah variantti josko sen virranantokyky vaan piisaa.. Tietty jos ihan veijona kevyemmän patterin pistää niin voi olla paikallaan iskeä hiukan painoja akkukotelon pohjalle ettei trukin vakaus kärsi..
 
Saisikos sen patentoitua parilla reilun kokoisella käynnistysakulla sarjaankytkettyinä? Ellei ajoa ole paljon ja laturi lähellä, niin niitä ei varmaan tulisi pilattua liikaa purkamalla.
 
2+2 sarjassa yhdistettynä rinnan 2+2 sarjassa olevaan akkuun, jotkin kuorkin 225Ah ? paristoihin ?
 
Takaisin
Ylös