Rengaspainemitttari

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Petka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Petka

Kansalainen
Renkaantäyttölaitteiden mittarit näyttävät mitä sattuu ja ovat aika suurpiirteisiä.
Kuinkahan joku tämmönen:
Sama härveli taitaa olla, painoarvo sanalle kalibroitu..

Kiinassa kalibroitu miten kalibroitu. Minulle on riittänyt Eurodainun tarkkuus ja luotettavuus.

Tilasin temusta tuollaisen ladattavan kompressorin. Olen moottoripyörään täyttänyt tuolla, se sammuu kun asetettu paine on saavutettu. Kuvassa paine PSI, mutta sen voi vaihtaa bar tai kPa myös. Taisi kympin maksaa. Toimii oikein hyvin ja pienikokoisena kulkee hyvin mukana.

temu goods.webp

Renkaantäyttölaitteiden mittarit näyttävät mitä sattuu ja ovat aika suurpiirteisiä.
Kuinkahan joku tämmönen:
Sama härveli taitaa olla, painoarvo sanalle kalibroitu..

Halpaan renkaantäyttölaitteeseen voi ostaa laadukkaan mittarin hydrauliikka- ja pneumatiikkaliikkeestä. Sitäkin voi pitää yhtenä vaihtoehtona.

Noita kyseisiä tarkistusmittareita en tunne, mutta todennäköisesti ovat paljon tarkempia kuin halvoissa täyttölaitteissa olevat
Mulla on tuon mallinen saksalainen tarkistusmittari ja kyllä sitä on tullut aika paljon käytettyä.
Olennaista on pyörivä mittaritaulu, jolloin viisarin saa asetettua nollan kohdalle.
Kylmä paineilma jäähdyttää täyttölitteen mittarin rengasta täyttäessä. Siksi erillinen tarkistusmittari on tarkempi.

Digivehkeiden tarkkuudesta en osaa sanoa mitään, mutta kaikkiin digiin pätee sama ongelma; niitä saa aina olla ostaamassa tai vähintään pattereita vaihtamassa.

Halpaan renkaantäyttölaitteeseen voi ostaa laadukkaan mittarin hydrauliikka- ja pneumatiikkaliikkeestä. Sitäkin voi pitää yhtenä vaihtoehtona.

Noita kyseisiä tarkistusmittareita en tunne, mutta todennäköisesti ovat paljon tarkempia kuin halvoissa täyttölaitteissa olevat
Mulla on tuon mallinen saksalainen tarkistusmittari ja kyllä sitä on tullut aika paljon käytettyä.
Olennaista on pyörivä mittaritaulu, jolloin viisarin saa asetettua nollan kohdalle.
Kylmä paineilma jäähdyttää täyttölitteen mittarin rengasta täyttäessä. Siksi erillinen tarkistusmittari on tarkempi.

Digivehkeiden tarkkuudesta en osaa sanoa mitään, mutta kaikkiin digiin pätee sama ongelma; niitä saa aina olla ostaamassa tai vähintään pattereita vaihtamassa.
Mistä johtuu, että monet melko laadukkaatkin renkaantäyttölaitteet näyttää 0,1-0,2 bar eri painetta riippen siitä onko renkaaseen lisätty ilmaa vai laskettu pois

Jos hyvän erillisen mittarin haluaa, niin ostaisin hydrauliliikkeestä jonkun oikeasti laadukkaan ja tarkan mittarin ja siihen letkulla venttiiliin käyvä sovite. Ja jos vain henkilöautoihin on tarkoitus käyttää, niin mittarin asteikko max. 4-5 bar. Ja jos mönkkäreihin tarvii, niin asteikko max. 1-2 bar, niin pystyy näytöltä lukemaankin onko 0,35 vai 0,4 bar painetta.

Mistä johtuu, että monet melko laadukkaatkin renkaantäyttölaitteet näyttää 0,1-0,2 bar eri painetta riippen siitä onko renkaaseen lisätty ilmaa vai laskettu pois
En tiedä, mutta niin tekee Eurodainukin. Sitten näyttää oikein kun päästää napista pienen pihauksen ilmaa ulos.
Autonrenkaita täyttäessä virhe on tosin niin pieni, että pääasia kun tulee kaikki pyörät täytettyä samalla tavalla.

Saman huomannut. Kisaslicksien paineita säätäessä olen ottanut tavaksi että aina hieman yli ja tyhjennysnapista lipaisu että näyttää samaa. Tuo paine on tarkistetulla mittarilla varmistettu ja tärkeintä on että mittaa aina samalla tavalla. Siviiliautoissahan ei pieni heitto paineissa ole niin tärkeää.

Juurikin yllämainuista johtuen ajattelin hommata pelkän mittarin vertilun vuoksi.
Bilteman 15-229 halpis oli joskus saanut varsin hyvät arvostelut.

Saman huomannut. Kisaslicksien paineita säätäessä olen ottanut tavaksi että aina hieman yli ja tyhjennysnapista lipaisu että näyttää samaa. Tuo paine on tarkistetulla mittarilla varmistettu ja tärkeintä on että mittaa aina samalla tavalla. Siviiliautoissahan ei pieni heitto paineissa ole niin tärkeää.
Minulla taas on tapana, että lisään hieman painetta, jos on joutunut vähentämään.

Veikkaan että johtuu täyttölaitteesta eikä mittarista.

Ei kai iso ongelma jos ei wormulaa aja :rolleyes: +-0,2bar aivan sama.....ei mulla ainakaan semmosta rengaskokoa joka ois noin tarkka.

Ei kai iso ongelma jos ei wormulaa aja :rolleyes: +-0,2bar aivan sama.....ei mulla ainakaan semmosta rengaskokoa joka ois noin tarkka.
Paineanturien mukaan autossa nousee paine helposti 0,1-0,2 baria, kun renkaat alkavat lämmetä.
Itse käytän Lidlin digimittarilla varustettua täyttölaitetta. Näyttää samaa, kuin muutkin nurkissa olevat mittarit ja renkaiden paineanturit.

0.1 tarkkuus ei itellä aina riitä, kun jos paineit pitää olla luokkaa 0.42-0.48 suuruusluokassa.

Tolla tulee täytettyä pienet. Ja konpuran letkussa olevassa täyttölaitteessa on teollisuuden painemittari asteikko 0-10 kiloon.
1762019629663.webp

Luo tili tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Sinun täytyy olla jäsen voidaksesi jättää kommentin.

Luo käyttäjätili

Liity Konekansalaiseksi. Se on helppoa ja ilmaista! Rekisteröityneenä et näe mainoksia, voit käyttää hakua, näet alueita, joita nyt ovat piilossa...jne.

Kirjaudu sisään

Oletko jo Konekansan jäsen? Kirjaudu sisään tästä.

Takaisin