Tervetuloa Konekansa-foorumille!

Liity Konekansa-foorumin jäseneksi (ei maksa kuin vaivan) ja käy peremmälle! Sisäänkirjautumattomana et näe aivan kaikkea foorumin sisältöä.

Mainoksiakin vilisee niin, että silmiä kirvelee. Jäsenenä elämäsi olisi paljon siedettävämpää. ;)

Ransomes Jaguar 4000

Viestiketju osiossa 'Pienkoneet' , aloittaja Joona.S, 12.6.2021.

1. Joona.S

Joona.S Kansalainen
    KK Plus pack

Saadut tykkäykset:
    2 656
    Tännää viimeks sitä peltiä kahoin ja mietin mitähä tuollekki tekis jotta laitanko talteen vai mitä... :facepalm:. Koitan tutkia mitä se vois olla kunha tässä nyt seuraavan kerran oon taas likempänä.

2. Puolipallo

Puolipallo Kansalainen

Saadut tykkäykset:
    1
    Onko tarkempia koordinaatteja mistä näitä tiivisteitä löytyy haldexiin? On samanlainen kampe 185cm leveellä terällä ja siellä näkyy tuollanen palikka olevan kans. Jospa huoltais jossakin vaiheessa.

3. 4wdman

4wdman Muutanansalkku
    KK Plus pack

Saadut tykkäykset:
    498
    Tervetuloa sivustolle
    Puolipallo .

• Samaa mieltä Samaa mieltä x 1
  4. Joona.S

Joona.S Kansalainen
    KK Plus pack

Saadut tykkäykset:
    2 656
    Ai jehna ja juku vie , mien ookkaa yksi tään kanssa :D

Kyllähä mie sen selevitän ja kerron jahka tässä arki alakaa ja pääsee(joutuu) töihin.

Joensuun Laakerissa on myyjä kellä halussa hydrauliikan osaaminen , hänen kautta osat tuli.

Jos kehtoot nii kerro tuosta omastas , näkyy jotain hydrauliikkaa on etupellissä rakennettuna ?

5. Puolipallo

Puolipallo Kansalainen

Saadut tykkäykset:
    1
    Tää on kyl melkonen värkki. Ainakin Murray 5 hp jälkeen. Tämä Ransomes on nyt ollu 5 v minulla nurmikkotaisteluissa ja on minusta todella hyvä värkki hintaansa nähden. Vaatii kyllä puuhastelua ja tullessa piti laittaa mitsun L3E koneeseen öljypumppu. Ja se terä pyörii minulla hydrauliikalla eli se mekaaninen veto on karsittu veke. Oli tommonen kun tuli ja näitä on kuulemma modifioitu hydraulisiksi. Toimii hyvin. Siellä on kaksoispumppu ajopumpun jatkeena ja syöttää tuota terähirviötä. Jos menee kiviä, niin ei hajoo mikään mut silti ruoho katkee. Magneettiventtiilillä kytketään hydrauliikka terille eli täyshudraulinen ransu tämä minun. Ja sitä ajopumppua piti fiksata kans. Se nypytti ja siin oli päätylevy jurmuilla. Onneksi ei muuta paitsi samalla laakeroin sen uudelleen. Löysin ebaysta oikean levyn ja taas skulaa. Hankin terälle toisen hihnan varalle ja se tuli rapakon takaa, kun lopulta löyty. Niin kummallista hihnaa en muualta löytäny, kun se vetää kahta puolen. Osia saa varaosinakin mut 3 x hinnalla mitä netistä oon löytäny. Tällä minun härvelillä on nyt 3600 h mittarissa. Tuo vetoakseli on minulla vielä orkkis tai ainakin aika hyvä noihin kuviin verrattuna. Puuhastelin sen kanssa kyllä. Ja jarruliinat kans vaihdoin sekä nostosylinterit, jotka lirutti läpi. En löytäny oikeita osia mistään sylintereihin, kun ne on jotain spesiaali mallia plus tuumamitat. Mä en näistä konejutuista detaljeja tiiä kuhan ny osia vaihtelen.

• Tykkään Tykkään x 1
  6. Joona.S

Joona.S Kansalainen
    KK Plus pack

Saadut tykkäykset:
    2 656
    Tuosta teräpöydän hydrauliikasta ois kiva nähä jotain kuvallista matskua , ihellä on jo kaavailtuna kanssa miten päästään eroon alkuperäsestä mekaanisesta vedosta joka ei oikein oo hyvä mitenkään.

Tuo Haldexi jos hajoaa tulevaisuudessa nii sen tilalle laitan tavallisen virtauksenjakoventtiilin ja tasauslukoksi magneettiventtiilin jos ei sitte intoonnu hommaamaan kokonaan uutta yksikköä.

7. Puolipallo

Puolipallo Kansalainen

Saadut tykkäykset:
    1
    Jees. Otan lähipäivinä kuvia tuosta virityksestä. Täytyy sanoa, että on kyllä saatu pieneen tilaan ängettyä noi osat. Ehkä joku valmis setti ollut mikä laitettu.

Se virtauksenjakosysteemi minun pitäis katsoa ja vaihtaa kuluvat osat. Eli jos noita tietoja sitten saisi. Aika arvokas mötikkä sekin, jos uutta laittaa.

8. Puolipallo

Puolipallo Kansalainen

Saadut tykkäykset:
    1
    20211231_090433.jpg 20211231_090414.jpg

9. Puolipallo

Puolipallo Kansalainen

Saadut tykkäykset:
    1
    Ei tuolta kunnon kuvia saa purkamatta. On niin ahdasta ja hyvä että edes kädet mahtuu. Mut aika simppeli systeemi ymmärtääkseni. Kaksoispumppu, joka imee suodattimen läpi ja painepuoli menee takaisin tankkiin mankun perusasennossa ja virrallisena mankkuventtiili ajaa öljyn teriä käyttävälle pumpulle.

10. Joona.S

Joona.S Kansalainen
    KK Plus pack

Saadut tykkäykset:
    2 656
    Jopa noistaki näkee ko jotain.

Onko siinä erillinen öljysäiliö leikkuuhydrauliikalle vai käyttääkö koneen omaa säiliötä ?

11. Puolipallo

Puolipallo Kansalainen

Saadut tykkäykset:
    1
    Samaa öljyä se vatkaa. Alkuperäinen lauhdutin jaksaa pitää öljyn myös riittävän viileenä eli ei ole kuumentunut ainakaan minulla. En toki aja kuin 3 h putkeen tällä masiinalla.

12. Joona.S

Joona.S Kansalainen
    KK Plus pack

Saadut tykkäykset:
    2 656
    Joo se öljynjäähytin on kyllä aika iso että ei varmaan oo ongelmia vaikka ajais pitempäänki.

13. Joona.S

Joona.S Kansalainen
    KK Plus pack

Saadut tykkäykset:
    2 656
    Ideointia :raaps:
    IMG_20220104_192124_088.jpg

• Tykkään Tykkään x 4
  14. Joona.S

Joona.S Kansalainen
    KK Plus pack

Saadut tykkäykset:
    2 656
    @Puolipallo

Tämän Haldexin tiivisteasian kanssa jos tarvetta tulee nii soita Joensuun Laakeriin ja kysy puhelimeen Niko Turpeinen , hän löyti ja tilasi osat miun leikkuriin.

Jaa tämä sivu