Vastaanotetaan Pyörän napa 5x120, 6x139,7

Viestiketju:
Vastaanotetaan Pyörän napa 5x120, 6x139,7

LPR

Kytöstelijä
KK Plus ADpack
Jos jollain olis jäänyt napa-laakeripakettia, olka-akselia, tms, em. jaoilla, niin vastaanotan tai ostan nimellieen hintaan. Ei haitaa, vaikka laakeri on paskana, kunhan ei ole älyttömän väljä ja pyörii. Vanteiden putsailuun ja kiillottamiseen ja modailuun, ym. tarviin telineen missä pyörittelee pyörää. Tuo 5x120 (5x4,75") löytyy ainakin penarista ja 6x139,7 (6x5,5") yleisimmistä maastureista.

Mul vois olla Blazerin napalaippa, jonka oon joskus purkamisen takia joutunut rälläköimään poikki....
Laakerointiahan siinä ei ole.....

Mul vois olla Blazerin napalaippa, jonka oon joskus purkamisen takia joutunut rälläköimään poikki....
Laakerointiahan siinä ei ole.....
Ei siitä oikein apuja ole. Mulla on nyt 4,5" jakoinen pukki Ravin navasta tehty. Voi siihen porailla, mutta jos olis valmis, niin olis aina helpompi. Terriin pitää tehdä takavaunuun vanteet 6x5,5 jaolla, niin siihen tarviis. Voi ne tehdä paikallaankin omissa navoissa. Camaron vanteet pitäis kiilloittaa, eikä oikein tuohon 4,5 jakoiseen napaan istu edes M8 pulteilla.

Terriin löysin uudet 14" rättirenkaat 6-kankaisena. On vaan niin kapeat, että pitää vanteita kaventaa. Alkujaanhan siinä on 6.40-13C 6PR, ja jako on 4x5,5" mutta niitä ei löydy mistään järkihintaan. Paussulta sain uusia 5.90x14C 6PR kumeja innerslangeineen tingittynä hyvin kohtuulliseen hintaan. Halkaisija on sama, mutta vaatii vanteet. Mulla on 6x5,5" jakoiset 14" vanteet, mutta joutunee tuuman kaventamaan niitä. Napaan on helppo muuttaa jako, kun kaksi reikää sattuu. Ei vaan tuo 5,90 taida levitä 6 tuuman vanteelle järkevästi. Ja Camaron Centerlinet kaipais huolenpitoa muuten vaan. Olis helppoa, kun olis tellinki kaikille pyörille ilman kikkailua.

Oliks tuo GM iso 5-pulttinen jako 4.75" , vaiko mikä se oli ...... Sellasii pikapin/vanin 10-bolt (romu ?)takavetareita olis kans ......

Oliks tuo GM iso 5-pulttinen jako 4.75" , vaiko mikä se oli ...... Sellasii pikapin/vanin 10-bolt (romu ?)takavetareita olis kans ......
4,75" on GM:n pikkujako, sporteissa ja pikku henkilöautoissa oli. Fullsizereissä ja vaneissa oli 5x5". Eli Novat, Chevellet, Camarot, Cutlassit, Firebirdit, ym. on 4,75. Lankkufarkuissa ja muissa isokorisissa ja vaneissa oli 5x5".

Ja sehän ei ole penarin jako vaikka moni niin väittää ja vanteita väärin laittaa. Jenkkien 4,75" on 120,6 mm ja eurooppalaiset on pyöristäneet vanhan sotia edeltäneen jaon tasan 120 mm:n. Ei vaan kiristy kunnolla nuo väärät pyörät, vaikka pultteihin sattuukin.

Jos jollain olis jäänyt napa-laakeripakettia, olka-akselia, tms, em. jaoilla, niin vastaanotan tai ostan nimellieen hintaan. Ei haitaa, vaikka laakeri on paskana, kunhan ei ole älyttömän väljä ja pyörii. Vanteiden putsailuun ja kiillottamiseen ja modailuun, ym. tarviin telineen missä pyörittelee pyörää. Tuo 5x120 (5x4,75") löytyy ainakin penarista ja 6x139,7 (6x5,5") yleisimmistä maastureista.
5x120 jaolla oleva, uusi bmw tarvike napa+laakeri paketti löytyy tallin hyllystä ja on joutava kyllä kun ei oo enää koko autoakaan..
löytyy myös samalla jaolla oleva pilkottu etutolppa 7 sarjalaisesta..
voin nakata kuvat kunhan kotiudun..
Muoks. Eikä ole kalliita 😁

@LPR
Uusi napa
IMG_8408.jpeg

IMG_8409.jpeg

Vanha bemun etunapa
IMG_8410.jpeg

IMG_8411.jpeg

Tässä vanhassa navassa toi keskiolake leikattu pois ja porattu & kierteytetty 5x112 jako 14mm kierteillä..
löytyy myös pultteja varmaan molempiin jakoihin..
5x120 jako on 12mm

@LPR
Uusi napa
Näytä liitetiedosto 133414
Näytä liitetiedosto 133415

Vanha bemun etunapa
Näytä liitetiedosto 133416
Näytä liitetiedosto 133417

Tässä vanhassa navassa toi keskiolake leikattu pois ja porattu & kierteytetty 5x112 jako 14mm kierteillä..
löytyy myös pultteja varmaan molempiin jakoihin..
5x120 jako on 12mm
Hienoa kumpi hyvänsä käy tarpeeseen. Eikä ole tuolla mikään kiire, katsellaan miten kulkee tänne tai jos on kesällä sinne päin menoa mulla. Sille 6-pulttiselle olis akuutimpi tarve, kun pitää vanne kaventaa tai sitten on tehtävä vanne paikoillaan.

Hienoa kumpi hyvänsä käy tarpeeseen. Eikä ole tuolla mikään kiire, katsellaan miten kulkee tänne tai jos on kesällä sinne päin menoa mulla. Sille 6-pulttiselle olis akuutimpi tarve, kun pitää vanne kaventaa tai sitten on tehtävä vanne paikoillaan.
Minäpä jemmaan tuon bemun tolpan jämän napoineen tuohon tallin ovenpieleen ni katotaan kyytiä sille kun sattuu kohdalleen..
joutava on kyl tuo uusikin mut se nyt saattais jollekki kelvata varaosaksi..

Takaisin