POWERI 10kVA 220/380VAC Bensiini aggregaatti vm. 1988

Viestiketju:
POWERI 10kVA 220/380VAC Bensiini aggregaatti vm. 1988

oh1hih

oh1hih
KK Plus ADpack
Liittynyt
1 Joulukuu 2015
Viestit
13,770
Huutokaupoista jää toisinaan kaikenmaailman esineitä, tässä taas yksi sellainen. Noutomatka oli sopivan lyhyt niin kiusaus oli ylivoimainen.
Tätä olisi ajatus hiukan huoltaa ja koittaa joskos siitä jonkinlaisen käyttöpelin saisi, koska se huolto sitten realisoituu.. jaa a. Mutta laitetaan nyt kuvia kuitenkin:
1710231524780.png

1710231565015.png

1710231579191.png
1710231638334.png
1710231757524.png

1710231862127.png

1710231942991.png

1710232026786.png
1710232116096.png

Siinä ensihätään muutama valokuva.
Väitetysti käyntikuntoinen ja tekee jotain sähköä, myyjänä kaupunki.
Onkos jollekkin tuttu tälläinen B&S:n 16 hepoinen bensaihme. Ja tuota 92oktaanista aikana jolloin lyijy oli juttu, mitähän tälläiselle kannattaisi juottaa?
 
Tavan 98 bensaa käyttäisin. Jos oikein isolla käytöllä joskus venttiilit alkaa painumaan, niin vaihtaa sitten terässeetit, ellei siellä ole jo tehtaalla asennettu. Sivuventtiilikone, niin mitään vakavan moottorivaurion riskiä ei ole.
 
Viimeksi muokattu:
Ja ysivitostakin varmasti polttaa nikottelematta, sanovat vaan, että härskiintyy herkemmin, niin ehkä ei maksa vaivaa koittaa.
 
Ja ysivitostakin varmasti polttaa nikottelematta, sanovat vaan, että härskiintyy herkemmin, niin ehkä ei maksa vaivaa koittaa.
No jaa...... 95 on ollut omas Lawn Boy ruohonleikkurissa, ja "ONNI" sarvitraktorissa tankeissa aina, eikä talven jälkeen ole ollut mitään mainittavia käynnistysongelmia.
 
Ja ysivitostakin varmasti polttaa nikottelematta, sanovat vaan, että härskiintyy herkemmin, niin ehkä ei maksa vaivaa koittaa.

Ongelma on lähinnä tiivisteissä ja muoviosissa jotka eivät välttämättä kestä etanolia tämän ikäisissä.
 
Liekkö tossa paljoa kaasuttimessa muoviosia, kohokin lienee ihan rehti messinkipeltipurkki....
 
Ongelma on lähinnä tiivisteissä ja muoviosissa jotka eivät välttämättä kestä etanolia tämän ikäisissä.
Saattaa olla sen verran vanhaa tuotantoa, että vielä kestää. Uudemmathan ne niitä ongelmallisempia on.
 
Saattaa olla sen verran vanhaa tuotantoa, että vielä kestää. Uudemmathan ne niitä ongelmallisempia on.
Kyllä, mutta näitä suunnitellessa ei etanolibensaa ollut ameriikan mailla käytännössä lainkaan. Ei voi tietää kestääkö.
 
Kyllä, mutta näitä suunnitellessa ei etanolibensaa ollut ameriikan mailla käytännössä lainkaan. Ei voi tietää kestääkö.
Ainakin -90 Jeepissä ja -89 Camarossa orkkisletkut on kestänyt. Enkä ole kuullut muillakaan orkkisletkuissa ja tiivisteissä ongelmia. Sitten nämä nykyiset letkut ei välttämättä kestä kuin vuoden-pari. Etelä- ja Väli-Amerikka on/oli aika tärkeitä vientialueita jenkeille ja siellä joissain sokerintuottajamaissa ajettiin jo 70-luvulla hyvin voimakkaalla etanoliseoksella, jopa puhtaalla etanolilla.
 
Oon kans sitä mielipuolta, että nyt kun on aito amerikkalainen tuote taas kyseessä, niin se on suunniteltu etanolia kestäväksi, siis kaikki bensakamppeet jo sieltä -70 luvun alulta alkaen.
 
Wikipedian mukaan jenkeissä on ollut etanoolisekoitteista polttoainetta myynnissä 70-luvun öljykriisistä asti, etupäässä maissipohjaista. Ja tärkeässä ajoneuvojen vientimaassa Brasiliassa on vuodesta -76 lähtien pitänyt olla vähintään 13 % etanolia seassa, nykyään on 27 % ja muuttuu 30 %:iin. Brasilia ja USA ovat suurimmat etanolipolttoaineen tuottajat.
 
Ja siten myös näiden etanoliseosteisten polttoaineiden edelläkävijöitä......
 
Takaisin
Ylös