Pariin kertaan törmänny binarin lämppäriin, toinen ainaki ekan talven pelas toinen ei aina lähteny päälle mutta kuski tuumi että taitaa olla enemmän käyttäjästä kiinni kun suoraan napista lähti. Oli kuulemma hankala käytettävä . On noita kuulemma ihan lämppäreitä asentavat firmatkin hankkineet jokusen kappaleen ja asentaneet ihan testausmielessä uskaltaako noita myydä tai laittaa asiakkaille
Yhteen Volvon rekkaveturiin laitoin 14 kW Teplostarin kolmisen vuotta sitten. Vanhan webaston korjaamiseen käyttivät enemmän rahaa kuin mitä tuo 14TC-Mini maksoi gsm-modulin kanssa. Pientä taistelua kiinnikkeiden kanssa ja sinnehän se sujahti webaston paikalle. Ensikäynnistyksessä hallissa kuulosti lähinnä suihkumoottorilta. Toki pakoputki jäi vähän luhyeksi ja ilman vaimenninta. Kytkentä oli tosi helppo, tohon tuli extrana huonetermostaatti ohjaamon lämmityksen ohjaukseen. Ainoat toimintahäiriöt tuossa ovat olleet käyttäjän aiheuttamia, lämmönsäätövipu eli hana pitää olla kokonaan auki, muuten lämmitin sammuttaa itsensä ylikuumenemisen takia. Tästä tulee sitten kännykkään vikakoodi. Tollanen 5 kW Binari on hyllyssä oottamassa että saisin aikaiseksi laitettua sen tuohon omaan rämistimeen
Pitihän tällaista kokeilla. 135€ kotiovelle. En nyt ihan heti ole paattiin asentamassa, nythän olis koko talvi aikaa testata tallissa. Saksasta tämä tuli, mutta ohjauspaneelista en ymmärrä mitään. Saksaako?
Kysyin myyjältä, olisko jotain enkun kielistä ohjetta. Tommottis vastas ja minä parhaan ymmärrykseni mukaan sen suomensin. On siinä vielä muutama kysymysmerkki, mutta toivottavasti selviää testauksen myötä..
No niin, pientä testausta. Tuntuis vörkkivän. Ilmeisesti 6 tehoasetusta. 6 ja 1 välissä tulee näyttöön 16 C, mitä mahtaa meinata? Ja tuo mode napin funktio näyttäis olevan, että numeron juureen saa pisteen. Hieno ominaisuus Vasen nappi on polttoainepumpun pakkoajo. Eli manuaali ilmaus. Ja käynnistäessä oletusasetus on H 3. Sähköpostissa mainittiin H 4. Mutta ensivaikutelma vaikuttaa hyvältä. Ropellissa esimerkiksi oli tasapainotuspuntteja. Melkein meinasin tukkia imupuolen nähdäkseni pelaako ylikuumenemissuoja, mutta en sitten kuitenkaan, ainakaan vielä. Lyhyt video: https://photos.app.goo.gl/1JCppNL27hBifLHr5
Kyllä koitin hakea, mutta ei natsannut. Rautapuolen asennusohjeita löysin, mutta juuri tuohon ohjauspaneeliin ei ihan heti ohjetta löytynyt. Mutta ei tällä hetkellä kyllä tarvettakaan, kun tehonsäätö pelaa, syttyy ja sammuu.
Neljä tuntia paahtoi eilen täydellä teholla ja sitten sammui. Akkuna heikohko prätkän akku. 11 volttia oli akussa jännite lopuksi. Mahtaako sillä vielä perämoottori lähteä käymään. Tarvittava virtahan ei ole lähelläkään auton moottoria. Mutta harvemmin tuota yhtä yötä enempää kerrallaan tulisi käytettyä. Eikä täydellä teholla. Pakoputken suulla oleva paperi oli hieman tummunut, mutta ei syttynyt. Asianmukaisella läpiviennillä ja pakoputken eristyksellä saadaan varmaan ihan turvallinen asennus kusilaitupaattiin. Tuloilmaputki oli pinnastaan 77°c.
Juu aika tyhjäksi tuo akun imee. Pitää sitä miettiä, pistääkö hupiakun varsinaisen rinnalle vai mennäänkö yhdellä. Ja testailla paljonko ottaa pikkuteholla terveestä veneen akusta vaikka 8h käytöllä, joka luokkaa 50-60Ah. Ja perämoottorin saa aina hätätapauksessa narulla tulille.
Webasto - Eberspächer katkaisee , siis sammuu jännitteen pudotessa n.10.5v lukemaan ( + - 0.2v ) jolla jännitteellä vielä saanee lämpimän ja kunnossa olevan moottorin käyntiin.
Kävin testailemassa tuota uutta mittaria. Hyvin tuntuu pelaavan. Virrankulutuksesta: Startissa ottaa 2min vajaa 9A. Täydellä teholla (6) käydessään 2,3 A. Pienimmällä teholla (1) 0,5A amppeeria. Ja sammutuksessa minuutin taas tuon 9A (jälkihehkutus) Ja sitten vielä puhaltaa pari minuuttia kunnes sammuu. Lepotilassa ottaa 0,04A. Eli ei tuo 11Ah akku taidakaan olla aivan kuollut, jos 4h kuormitettiin 2,3A ja 11V tämän jälkeen. Viimeinen kuva tuli näköjään kahteen kertaan, enkä saa sitä pois, höh? No olkoot.
Tais olla tuolta: https://www.ebay.com/itm/A-UNI-T-UT210E-Digital-Clamp-Meter-Multimeter-Handheld-RMS-AC-DC-Mini-Resistanc/262613202415?ssPageName=STRK:MEBIDX:IT&_trksid=p2057872.m2749.l2649 Kansalainen vaihteiston ja perän väliltä tästä vinkkasi ja ensivaikutelma vaikuttaa hyvältä. Ihan mielenkiintoista mittailla kulutuksia ja varmasti ihan oikeaa hyötykäyttöäkin löytyy. Mihinkään starttivirtojen mittaukseen ei taida piisata 100A max. No ehkä moposta. Noin 6 viikkoa oli toimitusaika.
Ok. Tuo 100A asteikko kyllä enimmäkseen varmaan riittää eninpään käyttöön, harvemmin tarvitsisi starttivirtoja mittailla, mut joskus ehkä niitäkin. Siihen voinee sit aikanaan hankkia omansa mittarin, joka ei taas välttämättä sovellu pikkuvirroille....
Mites tuollainen isoille virroille? Ja kärsiikö tosiaan tuo pikkuvirtojen mittaustarkkuus? https://www.ebay.com/itm/UNI-T-UT20...901150&hash=item1cd9f37fde:g:NdQAAOSwzXVdiIQQ