Tervetuloa Konekansa-foorumille!

Liity Konekansa-foorumin jäseneksi (ei maksa kuin vaivan) ja käy peremmälle! Sisäänkirjautumattomana et näe aivan kaikkea foorumin sisältöä.

Mainoksiakin vilisee niin, että silmiä kirvelee. Jäsenenä elämäsi olisi paljon siedettävämpää. ;)

Pikkuhärveli

Viestiketju osiossa 'Härvelit' , aloittaja teepee, 18.12.2017.

  1. V361

    V361 W.W.W.
    KK Plus ADpack Betatester NoAd

    Liittynyt:
    30.11.2011
    Viestejä:
    11 632
    Saadut tykkäykset:
    1 702
    Tossahan se borgin viestissä jo on.....
     
  2. teepee

    teepee Kansalainen

    Liittynyt:
    4.3.2017
    Viestejä:
    95
    Saadut tykkäykset:
    68
    Nonniin, nyt sain öljyt tankkiin, pumpun kytketyksi kiinni ja ensimmäiset kokeilut tyhjäkäynnillä/pienillä kierroksilla.
    Neljästä kohtaa vuoti, mutta muuten toimi niin kuin olin ajatellut.
    IMG_20180329_154814.jpg

    Ensi viikolla pitäisi saada ammattikoulusta tilatut pyörännavat niin sitten saan renkaat alle ja kokeilemaan ajo-ominaisuuksia.
     
  3. teepee

    teepee Kansalainen

    Liittynyt:
    4.3.2017
    Viestejä:
    95
    Saadut tykkäykset:
    68
     
    • Tykkään Tykkään x 4
  4. jusape

    jusape Mr Horsepower
    KK Plus ADpack Betatester NoAd

    Liittynyt:
    30.11.2011
    Viestejä:
    38 212
    Saadut tykkäykset:
    2 322
    Kovin nopeilta vaikuttaa liikkeet.....
    Miten lie voimaa tarvitessa ?
     
  5. borg

    borg administi
    Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    18.4.2011
    Viestejä:
    20 429
    Saadut tykkäykset:
    3 137
    Pystyvideosta aiheutui ahdistusta, mutta onneksi sisältö pelasti.
     
    • Samaa mieltä Samaa mieltä x 2
  6. teepee

    teepee Kansalainen

    Liittynyt:
    4.3.2017
    Viestejä:
    95
    Saadut tykkäykset:
    68
    No tämä selviää ajallaan. Varoventtiili on säädetty vain n 100bar ettei ihan hirveitä voimia tällä saada tosin ei kone stumppaa ihan niin herkästi.
    Toisaalta, 60mm nostosylinteri tuon 50mm tilalle voisi auttaa jo jotakin jos käyttökelvottomaksi tuon toteaa.
    Ajatuksena oli että
    tuolla sen parisataa kiloa nostaa ylös, ettei heittäisi kuskia "tangon yli", kuskihan on vastapaino takana. Koneen massa oli tarkoitus pitää niin pienenä että normaalin muulin kyytiin saa sen tarvittaessa.
    Pahoittelut että sorruin itse tähän samaan jota inhoan itsekin katsoa tietokoneen näytöltä.
    Jos seuraavan videon saisin kuvattua ihan kunnolla.
     
    • Tykkään Tykkään x 2
  7. jusape

    jusape Mr Horsepower
    KK Plus ADpack Betatester NoAd

    Liittynyt:
    30.11.2011
    Viestejä:
    38 212
    Saadut tykkäykset:
    2 322
    Toisaalta nopea nosto on kiva, mut toisaalta se taas aiheuttaa tarkkuuden heikentymistä....
     
  8. teepee

    teepee Kansalainen

    Liittynyt:
    4.3.2017
    Viestejä:
    95
    Saadut tykkäykset:
    68
    Nyt on pakoputki uusittu.
    Alkuperäinen pönttö mutkan päässä. Kyllä äänet hiljeni.
    En tiedä onko tuosta mitään haittaa kun nyt putken pää osoittaa eteenpäin?

    IMG-20180402-WA0006.jpeg
     
  9. Ultimate Welder

    Ultimate Welder Satulapummi
    KK Plus pack Betatester NoAd

    Liittynyt:
    30.11.2011
    Viestejä:
    17 359
    Saadut tykkäykset:
    3 823
    Eipä kait haittaa, toimii jonkinasteisena pakokaasujarruna:p
     
    • Samaa mieltä Samaa mieltä x 1
  10. borg

    borg administi
    Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    18.4.2011
    Viestejä:
    20 429
    Saadut tykkäykset:
    3 137
    Ei mitään huuhaata, suihkareissa käytetään yleisesti - ja toimii!
     
  11. teepee

    teepee Kansalainen

    Liittynyt:
    4.3.2017
    Viestejä:
    95
    Saadut tykkäykset:
    68
    Pitäisi alkaa maalausta miettimään. Väriksi vahvana ehdokkaana olisi avantin vihreä. Tietääkö kukaan mistä sitä saisi tai sen sävy olisi?
    John deeren vihreää saa ikhoolta mutta onko se lähelläkään avantin sävyä.
    Toisaalta caterpillarin keltainen olisi toinen ehdokas mutta koneen koon huomioiden se saattaisi vaikuttaa hieman koomiselta.
     
  12. HL-Zetor

    HL-Zetor Raakki
    NoAd

    Liittynyt:
    2.12.2011
    Viestejä:
    6 733
    Saadut tykkäykset:
    1 893
    Avantin färejä:
    Vihreä RAL 6018
    Harmaa RAL 7024
    Avantplanet-foorumilta kopsattu.;)
    Jontikan vihiree RAL 6001
     
    #52 HL-Zetor, 11.4.2018
    Viimeksi muokattu: 11.4.2018
  13. teepee

    teepee Kansalainen

    Liittynyt:
    4.3.2017
    Viestejä:
    95
    Saadut tykkäykset:
    68
    Nyt taas pitkästä aikaa projekti hieman etenee.
    Kaasukahvan, bensatankin ja pyörät sain vihdoin paikoilleen. Uusitankki oli tarkoitus tehdä itse mutta laiskuus vei voiton ja laitoin tuon olemassa olevan tuohon sivulle.
    IMG_20181020_153014.jpg IMG_20181020_153034.jpg IMG_20181020_153046.jpg
    Pyörien asennuksen jälkeen sain ensimmäiset koeajot. Mihinkään työntekoon tuolla ei vielä pysty, ajaminen oli lähempänä rodeoratsastusta kuin tyypillistä pihakoneella päristelyä.
    Vääntöä tuntuu olevan ihan liikaa, takapyörät lyö tyhjää kuivalla asfaltilla liikkeelle lähtiessä, kun pitoa löytyy, nousee etupyörät ilmaan liiallisen takapainoisuuden myötä. Kun penkkipuuttuu (sen teen tähän sittenkin) eikä mitään tukia ole mistä pitää kiinni kuin ohjaussauvat, niin meno on sen mukaista kun yrittää roikkua kyydissä koneen käyttäytyessä vähän arvaamattomasti. Pienillä kierroksilla moottori meinaa sammua äkillisistä liikkeistä.

    Nyt muutoksia pitää tehdä ennen maalausta, penkki ja kahvat joista pitää kiinni, mahdollisesti hyd.moottoreille paineenrajoitusventtiilit (nyt päävaro on n 100bar),ehkä isompi nostosylinteri 50mm -> 60mm liikkeen hidastamiseksi ja lisävoiman vuoksi. Akku pitäisi saada mahtumaan vielä johonkin ja valot. Jos tulevan talven aikana ehtisi tehdä.
    Videota voin ottaa joskus kun saan jonkun kuvaamaan.
     
  14. teepee

    teepee Kansalainen

    Liittynyt:
    4.3.2017
    Viestejä:
    95
    Saadut tykkäykset:
    68
    Pitkästä aikaa projekti etenee. Nyt vekotin sai maalin pintaan, pohjalle normastic epoksimaali ja pintaan 1k alkydipohjainen "konemaali" väriä deutz.
    Nyt pääsin ensimmäistä kertaa kokeilemaan härveliä ketjujen kanssa, kääntyminen parani huomattavasti kun etupyörtätkin saivat vedon. Mutta edelleen konetta vaivaa ajomoottorien liian räväkät liikeet varsinkin pakilla. Ilmeisesti nuo kiinniolevat moottorikarat on muotoiltu erilailla eteen- kuin taaksepäin kun peruuttaessa liike on on/off, konehyökkää tai sammuu.
    IMG_20181211_204649.jpg IMG_20181211_204656.jpg
    Onko jotain helppoa tapaa muokata noita venttiilien karoja että liike muuttuisi pehmeämmäksi?, sorvia kun en omista.
    Myös nostopuomia tai kauhaa pitää modifioida kun ei tapaa kunnolla maahan.
     
    • Tykkään Tykkään x 4
  15. teepee

    teepee Kansalainen

    Liittynyt:
    4.3.2017
    Viestejä:
    95
    Saadut tykkäykset:
    68
    Laitetaan nyt tähänkin tuolta toisesta ketjusta, ajoventtiilien karoja muokkasin rälläkällä ekke45:n mallin mukaan, nyt venttiilien liikeradat piteni huomattavasti ja on mahdollista ajaa tai kääntää myös ihan hitaasti kun aikasemmin liikkeet olivat on tai off.
    IMG_20181227_155045.jpg
    Siitä kulmat pyöreäksi niin pehmeni käyttö huomattavasti.
    Nyt alkaa kone olla "valmis" ja seuraavaksi on lisävarusteiden vuoro, eli pikkuhiljaa kun kerkeää.
    Videota toimitan vielä lähiaikoina.
     
    • Tykkään Tykkään x 6

Jaa tämä sivu