Tervetuloa Konekansa-foorumille!

Liity Konekansa-foorumin jäseneksi (ei maksa kuin vaivan) ja käy peremmälle! Sisäänkirjautumattomana et näe aivan kaikkea foorumin sisältöä.

Mainoksiakin vilisee niin, että silmiä kirvelee. Jäsenenä elämäsi olisi paljon siedettävämpää. ;)

Pienkuormaaja Hondan koneella

Viestiketju osiossa 'Härvelit' , aloittaja rakkeine, 10.10.2015.

  1. rakkeine

    rakkeine Kansalainen

    Liittynyt:
    7.4.2014
    Viestejä:
    118
    Saadut tykkäykset:
    37
    Elikkäs ois meininki rakentaa pienkuormaaja kun on tuota hakkeen ja sun muun hevosenpaskan lappamista.
    Kampe ois tarkotus rakentaa mahdollisimman halvalla joka on kyllä nyt jo epäonnistunu. No metallit on pää osin käytettyä ja ilmaiseksi saatua ja kuin myös voimansiirto ja moottori. Renkaat on maasturin 31 tuumaset. Hydrauliikassa en paljo pihistele ku on nuita vuotavia ja valuvia kamppeita pihalla jo ihan tarpeeksi.
    Moottoriksi tulee Honda Civicin kone automaattilaatikolla. Jostain seitkyt luvulta. Mersun perät ja Tercelin navat. Väliin tulee suunnanvaihto vaihdelaatikko. Tarkoitus olis että kampe menis yhtä lujaa eteen ja taakse.
    Jos täältä sais parempia kommentteja ja vasta kaikua kun ei tuolta emännältä oikeen saa kaivattua palautetta vaikka kuinka selittää ja näyttää ajatuksiansa.
     

    Liitetyt tiedostot:

  2. tommi

    tommi Kansalainen

    Liittynyt:
    30.11.2011
    Viestejä:
    2 342
    Saadut tykkäykset:
    288
    Miten tuohon tulee nopeuden alennus?
     
  3. PehmoLelu

    PehmoLelu paskahousu

    Liittynyt:
    11.5.2015
    Viestejä:
    1 416
    Saadut tykkäykset:
    1
    Ilmeisesti tuossa on iha ite väsätty jako/alennusvaihteisto jossa myös suunanvaihto?
     
  4. sittis

    sittis Kansalainen

    Liittynyt:
    11.10.2014
    Viestejä:
    886
    Saadut tykkäykset:
    587
    Toi Hondan vaihteisto on etuveto autosta. Olettaisin niit että vetoakselin linjasta otetaan veto suunnanvaihtolaatikkoon josta sitten kardaneilla noihin mersun periin. mersun perät näytti olevan pakettiautsta jolloin välityssuhde on muistaakseni jotain 4,7:1(tietysti riippuu mistä mallista ja millä välityksellä on tilattu). Rakkineelle vielä muistiksi että Hondan moottorit pyöri väärinpäin.
     
  5. rakkeine

    rakkeine Kansalainen

    Liittynyt:
    7.4.2014
    Viestejä:
    118
    Saadut tykkäykset:
    37
    Ihan vaan Mersun perillä tulee alennus. Suunnanvaihto laatikko ei alenna. Saa nähdä passaako välitykset.

    Melkein kerkesin ruveta irroittamaan tota hondan konetta että vaihan siihen diisseli koneen. Sattu naapurin käymään joka on mersuja ja hondia huoltanu puoliksi työkseen. Siinä kahteli ja tuumas että onko tää niitä moottoreita jotka pyörii väärään suuntaan. Ois siinä hondan automaattilaatikko ollu ihmeissään jos oisin kerenny vaihtaa koneen. Heh.

    Toinen perä on ainaki henkilö mallista. Ite purin jostain seitkytä luvun mesestä. Toisen sain. Sattu oleen sama välitys.
     
  6. rakkeine

    rakkeine Kansalainen

    Liittynyt:
    7.4.2014
    Viestejä:
    118
    Saadut tykkäykset:
    37
    Tuli vähä jytky ja työläs taka akseli. Paikallinen hajottamo ois myyny hiasen periä 75 euroa kappale. Ois päässy vähemmällä työllä mutta ois tullu leveempi. Ja nyt tulee levyjarrut joka nurkkaan.

    Hyvä muuten toi ritilä pöytä. Saa vingalla kappaleita hyvin kiinni.

    Rungon tekoa aloitin. Ja lopuksi tietysti hillitöntä asemointia. Meinaa suunnanvaihtajan ja takaperän väli jäädä ahtaaksi. Voi olla että tulee hammasratas välitys edellä mainittujen väliin. Saa vaihtajaa ylemmäksi. Muuten jäis maavara vaihtajan kohdalta 15 senttiin.

    WP_20151010_21_44_21_Pro.jpg WP_20151011_00_24_19_Pro.jpg WP_20151011_00_57_53_Pro.jpg
     
  7. rakkeine

    rakkeine Kansalainen

    Liittynyt:
    7.4.2014
    Viestejä:
    118
    Saadut tykkäykset:
    37
    Hammasrattaat on tehastekosia. Kotelon ja suunnan valitsimen tein ite.
     
  8. rakkeine

    rakkeine Kansalainen

    Liittynyt:
    7.4.2014
    Viestejä:
    118
    Saadut tykkäykset:
    37
    Eturungon tekoa ja autocadi suunnittelu kuva. Ettei mittoja oo ihan tuulesta temmattu.

    WP_20151011_19_18_13_Pro.jpg WP_20151011_21_20_38_Pro.jpg
     
  9. tommi

    tommi Kansalainen

    Liittynyt:
    30.11.2011
    Viestejä:
    2 342
    Saadut tykkäykset:
    288
    Tuohon keskiniveleen tulee melkoiset nitkuttelut. Minkä vahvuisella seinämällä RHS on? Tuleeko levynpaloilla vahvistusta?
     
  10. rakkeine

    rakkeine Kansalainen

    Liittynyt:
    7.4.2014
    Viestejä:
    118
    Saadut tykkäykset:
    37
    Niveleitä tulee vielä toinen noin 400 milliä ylemmäksi. Tulee eräänlainen kaksois runko. Ja taka akselista tulee kallisteleva. Täysin jäykkää runkoa ei voi tehä ku ei oo tasauspyörästön lukkoja ja tuleva ajoalusta on todella epätasainen.
     
  11. tommi

    tommi Kansalainen

    Liittynyt:
    30.11.2011
    Viestejä:
    2 342
    Saadut tykkäykset:
    288
    No sittenhän homma on hanskassa.
     
  12. rakkeine

    rakkeine Kansalainen

    Liittynyt:
    7.4.2014
    Viestejä:
    118
    Saadut tykkäykset:
    37
    Tuli vähä rouvimpi takaperän keikutus nivel ku pitää saada perän pinjoni pysymään paikallaan vaikka perä keikkuuki kun tulee se ketju veto tohon väliin. Perän takapuolelle tulee mullin silmä. Siinäpä onki homma saada mullinsilmä samaan linjaan etupuolen kans. Meinasin tossa pöydällä käännellä ja piirtää takapuolelle keskikohdan.
     

    Liitetyt tiedostot:

  13. rakkeine

    rakkeine Kansalainen

    Liittynyt:
    7.4.2014
    Viestejä:
    118
    Saadut tykkäykset:
    37
    Löytypä sille mullinsilmälle paikka ja tappi.
     

    Liitetyt tiedostot:

  14. rakkeine

    rakkeine Kansalainen

    Liittynyt:
    7.4.2014
    Viestejä:
    118
    Saadut tykkäykset:
    37
    Etu runkoa ja etuperän asemointia.

    Kyllä mä hitsaamisesta tykkään mutta jotenki rupeaa tuntumaan että oisko ton rungon voinu tehä tavalla missä ois vähempi hitsattavaa. No näillä mennään.

    Saapa nähä tuleeko kamppeesta liian nopea. Perävälitykset on alle neljän.
     

    Liitetyt tiedostot:

  15. jusape

    jusape Mr Horsepower
    KK Plus ADpack Betatester NoAd

    Liittynyt:
    30.11.2011
    Viestejä:
    52 981
    Saadut tykkäykset:
    4 571
    Kaks vaihteistoahan tuossa on peräkkäin oltava ....
     
  16. tommi

    tommi Kansalainen

    Liittynyt:
    30.11.2011
    Viestejä:
    2 342
    Saadut tykkäykset:
    288
    Jos käsitin, niin siinä on kaksi perää perätysten. Maasturin renkaat ehkä nopeuttaa kummiskin mersun perävälitystä.
     
  17. rakkeine

    rakkeine Kansalainen

    Liittynyt:
    7.4.2014
    Viestejä:
    118
    Saadut tykkäykset:
    37
    Selvennystä. Eteen ja taakse tulee Mersun perät. Eli neliveto kyseessä. Niitten väliin tulee suunnanvaihtolaatikko joka ei muuta välitystä. Ja sitä pyörittää Hondan moottori automaattilaatikolla.

    Renkaat on 31 elikkä halkasija on 75 senttiä. Nopeuttaa melko paljon. Onneksi automaattilaatikolla pystyy ajaan hitaastikki. No pitää kokeilla noilla ja rakentaa sitte lisävälitystä automaattilaatikon ja suunnanvaihtolaatikon väliin.
     
  18. jusape

    jusape Mr Horsepower
    KK Plus ADpack Betatester NoAd

    Liittynyt:
    30.11.2011
    Viestejä:
    52 981
    Saadut tykkäykset:
    4 571
    Jollet alennusta sihen tee ( tuplaloota, jälkimmäisestä ykkönen kiinteästi, tai vähintään alennuslooda luokkaa 2.5-4:1 ) niin veikkaan, jotta nopiakulkuinen laite tulee....
     
  19. topik

    topik Väsyttää
    Betatester NoAd

    Liittynyt:
    2.12.2011
    Viestejä:
    6 488
    Saadut tykkäykset:
    1 043
    Voiku ois tuo moottori ja vaihteisto etuvetoisesta lähtöisin ja saisit vedon vetoakselista tuohon suunnanvaihtoaskiin, niin putoisi hondan vauhti neljännekseen. Mutta tais olla takavetoisen koneesta kyse, joten sehän tulee kulkeen kovempaa kuin honda aikoinaan.
    Ei muuta kuin ettiin siihen joku etuvetodieselin moottori ja vaihteisto, niin tulee väännöt pienillä kierroksilla turhia luistattelemalla.
     
  20. tommi

    tommi Kansalainen

    Liittynyt:
    30.11.2011
    Viestejä:
    2 342
    Saadut tykkäykset:
    288
    Minä luulin että Hondan laatikko olisi ollut etuvedosta. Silloin olisi ollut kaksi perää perätysten, kun olisi pyörittänyt mersun periä akseleissa. Tuotahan kyselinkin jo alussa. Pelkillä mersun perien alennuksella työkäyttöön ei taida toimia.
     

Jaa tämä sivu