Pienehköt, pikaiset kysymykset ajoneuvojen remontteihin liittyen

Viestiketju:
Pienehköt, pikaiset kysymykset ajoneuvojen remontteihin liittyen

Tuollaisen tai vastaavan releen kun laittaa väliin, niin lisäakulla ei saa purettua starttiakkuja, mutta lataa molemmat.
Juu pitää laittaa ehdottomasti. Se auto ois hyvä saada käyntiin muulla ei ole väliä.
Kiitos tästä vinkistä.
 
Tullut johtopäätökseen: salkkuagre parempi kuin lisäakkuinvertteriviritys.
Poikkeukset toiseen suuntaan sallitaan.
 
Hyundai getz 1.3 vm-05 OBD-portti pimeä? Oisko tuo sulakevika? Oisko kellään vastaavista kokemuksia?
 
Jos tarviketesteri toimii muissa, vika on autossa. Tuo on kuitenkin oltava OBD2 yhteensopiva lakisääteisesti.
Testasin niin toimii toisessa autossa.
Poika rassannut radiota ja sen jälkeen alkanut oireilemaan.
Kun laittaa virran päälle nopeusmittari pomppaa sataseen ja tipahtaa heti takaisin. Obd-portti mykkä.
Katsoin että tupakinsytyttimen sulake palanut, katsoin niin sytyttimen pohjalle oli pudonnut prikka. Poistin prikan ja laitoin uuden 20a ropun ja sytkäri pelaa mutta obd on edelleen mykkä?
 
Testasin niin toimii toisessa autossa.
Poika rassannut radiota ja sen jälkeen alkanut oireilemaan.
Kun laittaa virran päälle nopeusmittari pomppaa sataseen ja tipahtaa heti takaisin. Obd-portti mykkä.
Katsoin että tupakinsytyttimen sulake palanut, katsoin niin sytyttimen pohjalle oli pudonnut prikka. Poistin prikan ja laitoin uuden 20a ropun ja sytkäri pelaa mutta obd on edelleen mykkä?
Oisko jokin muu sulake? Konehuoneen sulakkeet?

Jarruvalon sulake?
 
Yks VAG klassikko vuosituhannen vaihteen seudulla oli se, että alkuperäinen grammari korvattiin jälkiasenteisella ja ilman mitään muutoksia lyötiin radion sähköliittimet tarvikegrammariin. Alkuperäisgrammarissa on nopeussignaali haaroitettu mitaristolta/vakionopeussäätimeltä/moottorinohjaukselta ym. Tuo meni muistaakseni johonkin nastaan, joka taas on normaalissa ISO-liittimessä eri funktiolla. Näin siis grammarin vaihto pimenti kaiken nopeustiedon autosta.
 
Yks VAG klassikko vuosituhannen vaihteen seudulla oli se, että alkuperäinen grammari korvattiin jälkiasenteisella ja ilman mitään muutoksia lyötiin radion sähköliittimet tarvikegrammariin. Alkuperäisgrammarissa on nopeussignaali haaroitettu mitaristolta/vakionopeussäätimeltä/moottorinohjaukselta ym. Tuo meni muistaakseni johonkin nastaan, joka taas on normaalissa ISO-liittimessä eri funktiolla. Näin siis grammarin vaihto pimenti kaiken nopeustiedon autosta.
Jep sen verran sain tiedonmurusia kaivettua että tuo nasta siellä ehkä (paino sanalle ehkä) kiusaa. Siitä radionliittimestä se on itseensä ottanut melko varmasti... Tutkimukset jatkuu...
 
Uudemmissa tosiaan väylä(t) päätyvät myös tuonne radiolle asti, joten voi blokkautua ihan siitäkin syystä. Väylät on yleensä jollakin tavalla sähköisesti erotettu, eli virhekytkennät eivät suoraan riko mitään, vain lopettavat toiminnallisuuden.
 
Nyt tulee vag-irvailijoiden märkä päiväuni:
-98 tdi passat toimi täysin normaalisti. Juniori käytti ovipahvit irti ja vaihtoi etukajarit ehjiin. Orkkikset erillisdiskantit jäivät nyt kytkemättä.
Nytpä vehje ei enää käynnisty. Sammutinsolenoidille ei tule jännitettä mutta hyppyjohdolla tarjottu akun + ei auta. Ei käynnisty. Ei anna soppaa ulos ruiskutuspumpusta, ei väärään eikä oikeaan aikaan.
Tulin siihen tulokseen, että leipoi ajoneston päälle. Mitäs nyt? @kymi iiiii?
 
Nyt tulee vag-irvailijoiden märkä päiväuni:
-98 tdi passat toimi täysin normaalisti. Juniori käytti ovipahvit irti ja vaihtoi etukajarit ehjiin. Orkkikset erillisdiskantit jäivät nyt kytkemättä.
Nytpä vehje ei enää käynnisty. Sammutinsolenoidille ei tule jännitettä mutta hyppyjohdolla tarjottu akun + ei auta. Ei käynnisty. Ei anna soppaa ulos ruiskutuspumpusta, ei väärään eikä oikeaan aikaan.
Tulin siihen tulokseen, että leipoi ajoneston päälle. Mitäs nyt? @kymi iiiii?
Onko kokeiltu eri avaimella. Mulla tuon iläluokan Golfi ja äitmuorilla Passatti kadotti toisen avaimen mitään varoittamatta.
 
Onko kokeiltu eri avaimella. Mulla tuon iläluokan Golfi ja äitmuorilla Passatti kadotti toisen avaimen mitään varoittamatta.
Vain 1 avain käytössä ja nyt tarkistin vielä sammutinsolenoidille virransaannin. Saa jännitteen kun starttaa. Nyt syynätään ajoitus...
 
Eikös tuo nyt ollut vähän tuoreempi Paskatti? Siis yhteispaineruiskutuksella.

Jaa ei.
 
Takaisin
Ylös