Pienehköt, pikaiset kysymykset ajoneuvojen remontteihin liittyen

Viestiketju:
Pienehköt, pikaiset kysymykset ajoneuvojen remontteihin liittyen

No mutta eihän se VOI.....ihan liian yksinkertaista eikä tollasesta pääse kehumaan inssien kokoontumisajoissa ollenkaan, johan kaikki nauraa jos sillee tekee...
Sähköllä toimivan vesipumpunkin on joku jo keksiny,........ottaisko seuraavaan versioon voiman turboahtimelta vai tekiskö erillisen lämpövpoimakoneen...

Muutenkin siinä kohtaa on jo mennyt asiat pieleen kun on pitänyt laittaa nokka-akseli kanteen kuminauhan jatkeeksi.
 
Muutenkin siinä kohtaa on jo mennyt asiat pieleen kun on pitänyt laittaa nokka-akseli kanteen kuminauhan jatkeeksi.
Meinaakko jotta ratasvetonen ja pitkillä puikoilla nostimet....
Itseasiassa ihmettelen, ettei venttiileitä ole vielä yleisesti sähköisiä, ei siihen voi vaikuttaa kuumuus eikä tärinä, koska ruiskusuuttimet ovat jo sähkötoimisia...
 
Voisin jopa kahtoa miten kebab lastu höylätåän mutta en kerkiä......kiirettä pukkaa......
 
Kuulostaa lähinnä tuomiopäivän keksinnöltä.
Joo .... Aiheestahan on oma ketjunsakin täällä, joitain kuviakin pitäis olla , mikäli kuvapalvelin PaaLi n loppumisen jälkeen eivät kadonneet ole, joku videokin siellä lie .....
 
Joo .... Aiheestahan on oma ketjunsakin täällä, joitain kuviakin pitäis olla , mikäli kuvapalvelin PaaLi n loppumisen jälkeen eivät kadonneet ole, joku videokin siellä lie .....

Niin joo, semmonen taisi olla siinä dieseli mondeossa josta oli kone lauennut, mistä oli se remppa tarina ketjukin.
 
Tuossa pihasta löytyvästä 3 kirjaimisesta saksalaisinssin päähänpistosta löytyy kyllä jakopäästä ketju, mutta miksi se pitää olla tuollaista polkupyörän vitjaa joka sit täytyy vaihtaa sen 100tkm välein.. :mad:
tasan viimenen n-sarjan koneella oleva mun kohalla..
 
W124 Mannelavetissa ketjun vaihtoväli 200 tkm, 800tkm sitten rattaatkin.
Tais ketjunvaihto onnistua pelkän venakopan aukasulla.
 
Bemarissa otattaa koko jakopään levälleen melkein, ja jos öljypumpun ketju menee myös vaihtoon ni ö-pohja pois.. aattelin vaihtaa kaikki tuolle suunnalle nyt kerralla kun osat ei kuiten kullan hinnoissa ole..
 
Tuo Renu on aivan älytön insinööritaidon näyte, rataspakka tulee alakerrasta yläkertaan. Mutta nokka akselit pyörii sitten hihnalla. Pari rahasta lisää niin ei olisi ketjua tai hihnaa. Taunuksen V 6 moottorissa nokat pyöri rattailla, nokat oli kylläkin alhaalla
 
Fordin veenelkussa myös rataksilla, säästivät kerpeleet ja käyttivät fiiberihammasrattaita, sen nyt tietää kuinka siinä kävi...Eräät veljekset teki aikoinaan teräsjakopäitä rataksein moparin smallblockeihin Virroilla, niissä jännä käyntiääni kuten ratasjakopäillä yleensäkin
 
Viimeksi muokattu:
renkaan paikkaus kysymys.. koirapaska paikka niin onnistuuko renkaan kyljen paikkaus? heinää mätin peräkärryyn ja hangon piikki piru otti sen verran renkaan kylkeen et ilmat häviää pikkuhiljaa.. täytyy nyt katella oisko sopivaa pyörää nurkis, mut hyvä kumi olis viel vaan pien reikä täyty tulla..
 
renkaan paikkaus kysymys.. koirapaska paikka niin onnistuuko renkaan kyljen paikkaus? heinää mätin peräkärryyn ja hangon piikki piru otti sen verran renkaan kylkeen et ilmat häviää pikkuhiljaa.. täytyy nyt katella oisko sopivaa pyörää nurkis, mut hyvä kumi olis viel vaan pien reikä täyty tulla..
Ei oo tullu kylkeen kokeiltua mut mikspähän tuo ei vois onnistua..
 
renkaan paikkaus kysymys.. koirapaska paikka niin onnistuuko renkaan kyljen paikkaus? heinää mätin peräkärryyn ja hangon piikki piru otti sen verran renkaan kylkeen et ilmat häviää pikkuhiljaa.. täytyy nyt katella oisko sopivaa pyörää nurkis, mut hyvä kumi olis viel vaan pien reikä täyty tulla..
Ei onnistu.
Ihan pikkuvuoto menee vielä sisärenkaalla. Mutta ei taida olla järkevää ostaa sisärengasta, vannekin ruostuu.
 
Liian ohut renkaan kylki monesti koiranpaskapaikalle.
Auki ja iso tavallinen paikka tai oikea tallapaikka, kunhan ei tule liian lähelle vannenauhaa.
 
Takaisin
Ylös