- Liittynyt
- 21 Tammikuu 2020
- Viestit
- 4,084
E46 bemu. Lähinnä kylmänä semmosta että avainta kääntäessä merkkivalot syttyy vaan ei pyöritä. Noin kolme kertaa avain virtalukkoon ja käynnistysyritys niin lähtee. Jo pitää olla taas.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huom.: This feature currently requires accessing the site using the built-in Safari browser.
Onko siinä se virtalukon ympärillä oleva ajoneston rinkula mikä ainakin E36 mallissa on? Jos ei ole itse startissa vika, niin epäilen tuota ajonestorinkulaa tai virtalukon pohjaa syypääksi…E46 bemu. Lähinnä kylmänä semmosta että avainta kääntäessä merkkivalot syttyy vaan ei pyöritä. Noin kolme kertaa avain virtalukkoon ja käynnistysyritys niin lähtee. Jo pitää olla taas.
Virtalukon pohja vois oirehtia noin, sytyttää valot ruutuun, vaan ei kytke starttia. Monissa autoissa ei ajonesto estä startin pyörimistä, kylläkin käynnistymisen.Onko siinä se virtalukon ympärillä oleva ajoneston rinkula mikä ainakin E36 mallissa on? Jos ei ole itse startissa vika, niin epäilen tuota ajonestorinkulaa tai virtalukon pohjaa syypääksi…
Minkä ikäinen se Mitsu on? Korkeussäätö tuli pakolliseksi 14.6.1995. Sitä vanhemmissa ei tarvitse toimia.Mitsun L200, aiemmin joskus teki jo sitä että korkeudensäätömoottorit humppasvat edestakasin koko ajan, mutta sitten asettuivat.
Vaihdoin uudet umpiot ja nyt kun testasin niin säätely on ihan jatkuvaa. Löin auton käyntiin, kun ajattelin testata josko sillä olisi vaikutusta. Sama vatkaus jatkuu ylös alas ylös alas…
Taka-akselillahan tuossa varmaan on se tasonsäätöanturi, vai? Ihan normi halogeenikeksinnöt on nuo valot. Jos anturi on rikki, niin toimiiko se noin päin että avoin piiri aiheuttaa tuota jumppaamista? Tai johto matkalta katki jostain…
Sitten toinen juttu, mikäs olisi suositeltava laite vikakoodien lukuun/nollaukseen? Ei tarvis olla maailman ensteks kallein, mutta lisäbonus olis jos kävisi myös muille merkeille…
Näkyy tuo moottorin vikavalo palavan kojetaulussa taas tässä keksinnössä.
Tää mitsuhan on ihan vasta sisäänajossa, oliko 2004 tai 2005 muistaakseniMinkä ikäinen se Mitsu on? Korkeussäätö tuli pakolliseksi 14.6.1995. Sitä vanhemmissa ei tarvitse toimia.
Okeido, tuola kuskin puolen umpion polttimon johdoissa nimittäin on vähän sanomista, mutta siitä nipusta ei kaiketi pitäisi mennä korkeudensäätömoottorille johtoa mutta täytyy silti tarkistaa tuo!Halogenvaloilla ei ole automaattista ajovalojen korkeudensäätöä. Kojelaudassa on yleensä säätöpyörä, jota rullaamalla korkeus säätyy manuaalisesti.
Koska tuo säätöpyörä on periaatteessa potentiometri (oikeasti useampi vastus), niin kosketushäiriöt johdinliitoksissa voivat aiheuttaa tuota humppaamista.
Säätömoottoreille on oma johtosarja ja pistokkeet. Humppaako molemmat säätömoottorit? Jos kyllä, niin tarkastaisin sen johtosarjan maadoituksen. Periaatteessa kaikki äly on säätömoottorissa.Okeido, tuola kuskin puolen umpion polttimon johdoissa nimittäin on vähän sanomista, mutta siitä nipusta ei kaiketi pitäisi mennä korkeudensäätömoottorille johtoa mutta täytyy silti tarkistaa tuo!
Ja joo, on sielä se säätöpyörä ja lähtee siitä kyllä säätämäänkin valoja, mutta sitten kun pääsee haluttuun kohtaan, niin humps humps humpataaaaaaan![]()
Pitää huomena tarkastaa, oletan että molemmat humppas, mutta enpä menekkään nyt varmaks sanomaan ennen kun tutkitaan hutkitaan.Säätömoottoreille on oma johtosarja ja pistokkeet. Humppaako molemmat säätömoottorit? Jos kyllä, niin tarkastaisin sen johtosarjan maadoituksen. Periaatteessa kaikki äly on säätömoottorissa.
Tämähän se juuri on... Kun sitikasta jonkin menee rikki, siinä lukee made in germany...
Se vika on itse säätömoottorissa. Joskus purkanut ja korjannut tuollaisen. En muista tarkkaan rakennetta. Siellä on kuitenkin jonkinlainen liukupotentiometri, joka tunnistaa moottorin asennon. Voi olla vanhat rasvat vain kovettuneet.Vähän kipiänä ollut tässä, mutta tänään kävin kaupassa ja samalla reissulla kävin hallilla tuota mitsua sen verran vilkaisemassa, että se on nyt tuo apukuskin puolen umpion säätömoottori joka jää arpomaan edestakaisin.
Ja kun testailin nopeasti, niin 0 asento on se missä ei lakkaa tuo vatkaaminen ensinkään. Kun säätää valoja alaspäin, niin muissa asennoissa mielestäni kuitenkin pienen arpomisen jälkeen pysähtyy sitten.
Voiko tuo säätönamiska olla rikki vaan nyt sitten? Tosiaan se 0 asento missä 99,9% ajasta säädön kuuluisi ilmeisesti olla, aiheuttaa ongelman. Ja tuolla jatkuvalla säätämisellä kyrvähtäähän se säätömoottorikin kohta…
Ok, pitää kattoo onko tuo purettavissa oleva aparaatti…Se vika on itse säätömoottorissa. Joskus purkanut ja korjannut tuollaisen. En muista tarkkaan rakennetta. Siellä on kuitenkin jonkinlainen liukupotentiometri, joka tunnistaa moottorin asennon. Voi olla vanhat rasvat vain kovettuneet.
En tiedä, en ole tutustunut juurikaan tuohon helvetinrakkineeseen muuta kuin pakon edestäSen varmaan tiedätkin, että monissa Mitsuissa eri sähköisiä toimintoja ohjataan maadoituksen kautta.
En tiedä sitten, päteekö se mitenkään tähän tapaukseen ......
1.10.2000 jälkeen ensirekisteröidyssä lisäjarruvalo on pakollinen varuste.Lisäjarruvalon toimimattomuus. Jos ei ennätä katsastukseen korjaamaan, niin voiko tuon lisäjarruvalon esim yliteipata?
Ok, sitten se on tuossa pakollinen. Entäs sitten, kun tässä autossa on 2 lisäjarruvaloa. Toinen perälaudassa, ja toinen lavakuomun päällä. Perälautaan on tilattu uusi, mutta ei ennätä nyt tulemaan vielä kun pitäisi katsastaa. Kuomun päällä olevan valon sain korjattua. Riittääkö että toinen toimii, ja tuon tällä hetkellä ei toimivan yliteippaa?1.10.2000 jälkeen ensirekisteröidyssä lisäjarruvalo on pakollinen varuste.