Pienehköt, pikaiset kysymykset ajoneuvojen remontteihin liittyen

Viestiketju:
Pienehköt, pikaiset kysymykset ajoneuvojen remontteihin liittyen

E46 bemu. Lähinnä kylmänä semmosta että avainta kääntäessä merkkivalot syttyy vaan ei pyöritä. Noin kolme kertaa avain virtalukkoon ja käynnistysyritys niin lähtee. Jo pitää olla taas.
 
Kyllä se varmaan vaan startti on. Koputtele jollain startin hiilipäätyyn. Jos vika häviää hetkeksi, niin diagnoosi selvä.
 
E46 bemu. Lähinnä kylmänä semmosta että avainta kääntäessä merkkivalot syttyy vaan ei pyöritä. Noin kolme kertaa avain virtalukkoon ja käynnistysyritys niin lähtee. Jo pitää olla taas.
Onko siinä se virtalukon ympärillä oleva ajoneston rinkula mikä ainakin E36 mallissa on? Jos ei ole itse startissa vika, niin epäilen tuota ajonestorinkulaa tai virtalukon pohjaa syypääksi…
 
Onko siinä se virtalukon ympärillä oleva ajoneston rinkula mikä ainakin E36 mallissa on? Jos ei ole itse startissa vika, niin epäilen tuota ajonestorinkulaa tai virtalukon pohjaa syypääksi…
Virtalukon pohja vois oirehtia noin, sytyttää valot ruutuun, vaan ei kytke starttia. Monissa autoissa ei ajonesto estä startin pyörimistä, kylläkin käynnistymisen.
 
Mitsun L200, aiemmin joskus teki jo sitä että korkeudensäätömoottorit humppasvat edestakasin koko ajan, mutta sitten asettuivat.

Vaihdoin uudet umpiot ja nyt kun testasin niin säätely on ihan jatkuvaa. Löin auton käyntiin, kun ajattelin testata josko sillä olisi vaikutusta. Sama vatkaus jatkuu ylös alas ylös alas…

Taka-akselillahan tuossa varmaan on se tasonsäätöanturi, vai? Ihan normi halogeenikeksinnöt on nuo valot. Jos anturi on rikki, niin toimiiko se noin päin että avoin piiri aiheuttaa tuota jumppaamista? Tai johto matkalta katki jostain…

Sitten toinen juttu, mikäs olisi suositeltava laite vikakoodien lukuun/nollaukseen? Ei tarvis olla maailman ensteks kallein, mutta lisäbonus olis jos kävisi myös muille merkeille…

Näkyy tuo moottorin vikavalo palavan kojetaulussa taas tässä keksinnössä.
 
Halogenvaloilla ei ole automaattista ajovalojen korkeudensäätöä. Kojelaudassa on yleensä säätöpyörä, jota rullaamalla korkeus säätyy manuaalisesti.

Koska tuo säätöpyörä on periaatteessa potentiometri (oikeasti useampi vastus), niin kosketushäiriöt johdinliitoksissa voivat aiheuttaa tuota humppaamista.
 
Viimeksi muokattu:
Mitsun L200, aiemmin joskus teki jo sitä että korkeudensäätömoottorit humppasvat edestakasin koko ajan, mutta sitten asettuivat.

Vaihdoin uudet umpiot ja nyt kun testasin niin säätely on ihan jatkuvaa. Löin auton käyntiin, kun ajattelin testata josko sillä olisi vaikutusta. Sama vatkaus jatkuu ylös alas ylös alas…

Taka-akselillahan tuossa varmaan on se tasonsäätöanturi, vai? Ihan normi halogeenikeksinnöt on nuo valot. Jos anturi on rikki, niin toimiiko se noin päin että avoin piiri aiheuttaa tuota jumppaamista? Tai johto matkalta katki jostain…

Sitten toinen juttu, mikäs olisi suositeltava laite vikakoodien lukuun/nollaukseen? Ei tarvis olla maailman ensteks kallein, mutta lisäbonus olis jos kävisi myös muille merkeille…

Näkyy tuo moottorin vikavalo palavan kojetaulussa taas tässä keksinnössä.
Minkä ikäinen se Mitsu on? Korkeussäätö tuli pakolliseksi 14.6.1995. Sitä vanhemmissa ei tarvitse toimia.
 
Minkä ikäinen se Mitsu on? Korkeussäätö tuli pakolliseksi 14.6.1995. Sitä vanhemmissa ei tarvitse toimia.
Tää mitsuhan on ihan vasta sisäänajossa, oliko 2004 tai 2005 muistaakseni :virne: Mazda on -96…kun tässä näitä molempia lava-autoja on hiljattain parsittu.
 
Halogenvaloilla ei ole automaattista ajovalojen korkeudensäätöä. Kojelaudassa on yleensä säätöpyörä, jota rullaamalla korkeus säätyy manuaalisesti.

Koska tuo säätöpyörä on periaatteessa potentiometri (oikeasti useampi vastus), niin kosketushäiriöt johdinliitoksissa voivat aiheuttaa tuota humppaamista.
Okeido, tuola kuskin puolen umpion polttimon johdoissa nimittäin on vähän sanomista, mutta siitä nipusta ei kaiketi pitäisi mennä korkeudensäätömoottorille johtoa mutta täytyy silti tarkistaa tuo!

Ja joo, on sielä se säätöpyörä ja lähtee siitä kyllä säätämäänkin valoja, mutta sitten kun pääsee haluttuun kohtaan, niin humps humps humpataaaaaaan :virne:
 
Okeido, tuola kuskin puolen umpion polttimon johdoissa nimittäin on vähän sanomista, mutta siitä nipusta ei kaiketi pitäisi mennä korkeudensäätömoottorille johtoa mutta täytyy silti tarkistaa tuo!

Ja joo, on sielä se säätöpyörä ja lähtee siitä kyllä säätämäänkin valoja, mutta sitten kun pääsee haluttuun kohtaan, niin humps humps humpataaaaaaan :virne:
Säätömoottoreille on oma johtosarja ja pistokkeet. Humppaako molemmat säätömoottorit? Jos kyllä, niin tarkastaisin sen johtosarjan maadoituksen. Periaatteessa kaikki äly on säätömoottorissa.
 
Säätömoottoreille on oma johtosarja ja pistokkeet. Humppaako molemmat säätömoottorit? Jos kyllä, niin tarkastaisin sen johtosarjan maadoituksen. Periaatteessa kaikki äly on säätömoottorissa.
Pitää huomena tarkastaa, oletan että molemmat humppas, mutta enpä menekkään nyt varmaks sanomaan ennen kun tutkitaan hutkitaan.
 
Sen varmaan tiedätkin, että monissa Mitsuissa eri sähköisiä toimintoja ohjataan maadoituksen kautta.
En tiedä sitten, päteekö se mitenkään tähän tapaukseen ......
 
Vähän kipiänä ollut tässä, mutta tänään kävin kaupassa ja samalla reissulla kävin hallilla tuota mitsua sen verran vilkaisemassa, että se on nyt tuo apukuskin puolen umpion säätömoottori joka jää arpomaan edestakaisin.

Ja kun testailin nopeasti, niin 0 asento on se missä ei lakkaa tuo vatkaaminen ensinkään. Kun säätää valoja alaspäin, niin muissa asennoissa mielestäni kuitenkin pienen arpomisen jälkeen pysähtyy sitten.

Voiko tuo säätönamiska olla rikki vaan nyt sitten? Tosiaan se 0 asento missä 99,9% ajasta säädön kuuluisi ilmeisesti olla, aiheuttaa ongelman. Ja tuolla jatkuvalla säätämisellä kyrvähtäähän se säätömoottorikin kohta…
 
Vähän kipiänä ollut tässä, mutta tänään kävin kaupassa ja samalla reissulla kävin hallilla tuota mitsua sen verran vilkaisemassa, että se on nyt tuo apukuskin puolen umpion säätömoottori joka jää arpomaan edestakaisin.

Ja kun testailin nopeasti, niin 0 asento on se missä ei lakkaa tuo vatkaaminen ensinkään. Kun säätää valoja alaspäin, niin muissa asennoissa mielestäni kuitenkin pienen arpomisen jälkeen pysähtyy sitten.

Voiko tuo säätönamiska olla rikki vaan nyt sitten? Tosiaan se 0 asento missä 99,9% ajasta säädön kuuluisi ilmeisesti olla, aiheuttaa ongelman. Ja tuolla jatkuvalla säätämisellä kyrvähtäähän se säätömoottorikin kohta…
Se vika on itse säätömoottorissa. Joskus purkanut ja korjannut tuollaisen. En muista tarkkaan rakennetta. Siellä on kuitenkin jonkinlainen liukupotentiometri, joka tunnistaa moottorin asennon. Voi olla vanhat rasvat vain kovettuneet.
 
Se vika on itse säätömoottorissa. Joskus purkanut ja korjannut tuollaisen. En muista tarkkaan rakennetta. Siellä on kuitenkin jonkinlainen liukupotentiometri, joka tunnistaa moottorin asennon. Voi olla vanhat rasvat vain kovettuneet.
Ok, pitää kattoo onko tuo purettavissa oleva aparaatti…

Ei olis ollu vissiin kovinkaan kalliit nuo säätömoottoritkaan tuola aeromotorssilla.
 
Sen varmaan tiedätkin, että monissa Mitsuissa eri sähköisiä toimintoja ohjataan maadoituksen kautta.
En tiedä sitten, päteekö se mitenkään tähän tapaukseen ......
En tiedä, en ole tutustunut juurikaan tuohon helvetinrakkineeseen muuta kuin pakon edestä :virne: Harmillisen usein nyt kyllä joutunut tutustumaan.
 
Lisäjarruvalon toimimattomuus. Jos ei ennätä katsastukseen korjaamaan, niin voiko tuon lisäjarruvalon esim yliteipata?
 
1.10.2000 jälkeen ensirekisteröidyssä lisäjarruvalo on pakollinen varuste.
Ok, sitten se on tuossa pakollinen. Entäs sitten, kun tässä autossa on 2 lisäjarruvaloa. Toinen perälaudassa, ja toinen lavakuomun päällä. Perälautaan on tilattu uusi, mutta ei ennätä nyt tulemaan vielä kun pitäisi katsastaa. Kuomun päällä olevan valon sain korjattua. Riittääkö että toinen toimii, ja tuon tällä hetkellä ei toimivan yliteippaa?
 
Takaisin
Ylös