Pienehköt kysymykset,joille ei viitsi tehdä uutta topiikkia.

Viestiketju:
Pienehköt kysymykset,joille ei viitsi tehdä uutta topiikkia.

mistäs löytyis pöyhijän pyörät vanteineen? 4x8" tekeekö ikh pyörillä mitään. siis läpiakseli ja laakeri. tai jos jollain jääny pöyhimen pyöriä, edes vanteita mitä siis kaikissa vanhoissa pöyhimissä on niin 2 tarvisin. nipathan noissa yleensä on noissa vanhoissa. ei näkyny ikh pyöris..
 
Tuohon kilpiasiaan, reilu vuosi sitten kustansi kilvet 13,00 + rekisteröintimaksu 7,50 = 20,50 eur kun hain omaan autooni siinä aiemmin olleen tunnuksen. Alkujaan oli ihan "perustunnus" ollut, muutaman kuukausi rekisteröinnin jälkeen haettu tuo lyhyempi tunnus joka joskus vuosituhannen vaihteessa haettu seuraavaan autoon ja tämän myötä minulla nykyään oleva auto sai kolmannen tunnuksensa. Lyhyt tunnus oli n. 10 vuotta toisessa autossa joka romutettu muistaakseni -09 ja jäänyt sitten vapaaksi. Innostuin hakemaan lyhyemmän tunnuksen takaisin kun kerran oli vapaana ja siihen liittyi eräs tarina sen historiasta. Tieto aiemmasta tunnuksesta luki suoraan otteen teknisessä osassa.

Harmi vaan että marmoritiskillä varaosia kysellessä tunnuksella on edelleenkin löytynyt se yli 10 vuotta sitten romutettu ajoneuvo ja vajaa vuosi sitten katsastuksessakin herjasi että tunnuksella on useampi ajoneuvo... Ja liekö samasta syystä virkavaltakin on joskus parkkipaikalla käynyt ihmettelemässä autoa.
 
tuossa hain perus klapisirkkelin lainaan, traktorikäyttöinen ja paikallisen metallipajan aikanaan tekemän. seissy 20v pusikossa, no kulmavaihteeseen täytyy öljyt vaihtaa, mut hihnat nyt ekana. nyt oli 10x975 eli ihan liian ohuet. hihnapyörät hihnan selän yläpinnasta 16-17mm ja mitalla sain ulkopinnista 1050mm eli voiskos oikea hihna olla 17x1000 tai 1050. mitäs mittoja esim japassa on? tai muussa merkissä jos sais jotain osviittaa.. samalta näyttää kun nuo isompiekin tehtaiden tuotteet.. liekkö hiukan kopioitu..
 
Tuijottelin tuossa vanhaa Civicin imusarjaa. Joku viisaampi varmaan osaisi kertoa mitä nuo komponentit ovat? Läppärungon kyljessä on tuo kalvohässäkkä josta menee letku imusarjaan ja vipu kaasuläppään. Mikä sen tarkoitus on? Toinen mysteeri on tuo valkoinen muovikansi polttoainekiskon päässä. Kiskon toisessa päässä oleva purkki on käsittääkseni paineensäädin.

20200707_151802.jpg
 
Toimiskoon tuo kalvohässäkkä jonkinlaisena tyhjäkäynnin säätimenä.. ei noista oikeen tietoa ku ainu Honda, mikä aikoinaan oli itellä ajossa, oli kaasareilla..
 
Tuijottelin tuossa vanhaa Civicin imusarjaa. Joku viisaampi varmaan osaisi kertoa mitä nuo komponentit ovat? Läppärungon kyljessä on tuo kalvohässäkkä josta menee letku imusarjaan ja vipu kaasuläppään. Mikä sen tarkoitus on? Toinen mysteeri on tuo valkoinen muovikansi polttoainekiskon päässä. Kiskon toisessa päässä oleva purkki on käsittääkseni paineensäädin.

Näytä liitetiedosto 62937

Tuo mainitsemasi kalvohässäkkä on "iskunvaimennin"/hidastin. Hidastaa kaasuläpän sulkeutumista juuri ennen kuin se menee kiinni. Ilmeisesti tuossa mallissa myös imusarjan alipaine muuttaa vasteen jäykkyyttä. (tyhjäkäynnin säätömoottori on käsittääkseni kaasuläpän takana tätä kuvaa ajatellen)

Polttoaineen painesäädin on tosiaan tuolla takana mihin menee ylhäältä alas alipaineletku imusarjasta ja sieltä ilmeisesti lähtee myös paluulinja tankkiin.

Tämä nyt ihan villinä arvauksena, mutta olisiko tuo valkoinen systeemi ihan vain yksisuuntaventtiili/takaiskuventtiili.
 
Sopiiko lisäysöljyksi automaagilootaan,
kun öljynvaihdossa varmaankin laitettu.
automaattivaihteistooljy-castrol-atf-multivehicle-1l-cas-atf-multivehicle.jpg

590232.jpg

Eli sopiiko eri öölimerkkejä sekottaa?
(nimim:Castrollia kaapissa)
 
Tuo mainitsemasi kalvohässäkkä on "iskunvaimennin"/hidastin. Hidastaa kaasuläpän sulkeutumista juuri ennen kuin se menee kiinni. Ilmeisesti tuossa mallissa myös imusarjan alipaine muuttaa vasteen jäykkyyttä. (tyhjäkäynnin säätömoottori on käsittääkseni kaasuläpän takana tätä kuvaa ajatellen)

Polttoaineen painesäädin on tosiaan tuolla takana mihin menee ylhäältä alas alipaineletku imusarjasta ja sieltä ilmeisesti lähtee myös paluulinja tankkiin.

Tämä nyt ihan villinä arvauksena, mutta olisiko tuo valkoinen systeemi ihan vain yksisuuntaventtiili/takaiskuventtiili.
Kiitokset. Jotain tuollaista vaimennusta kuvittelinkin tuon tekevän. En vain keksinyt mihin sellaista tarvitaan. Ihmetytti myös tuo alipaineletkun liitäntä. Ilmeisen turha osa siis koko purkki. Joku on jo rosvonnut tuosta hässäkästä tyhjäkäyntiventtiilin ja paineanturin, joten kaasuläpän takana on vaan pari reikää suoraan ulos.
 
Sopiiko lisäysöljyksi automaagilootaan,
kun öljynvaihdossa varmaankin laitettu.
automaattivaihteistooljy-castrol-atf-multivehicle-1l-cas-atf-multivehicle.jpg

590232.jpg

Eli sopiiko eri öölimerkkejä sekottaa?
(nimim:Castrollia kaapissa)
Merkillä ei niinkään väliä kunhan täyttää samat luokitukset. Äkkiseltään näyttää melko samat luokitukset olevan.
Teboiloin fluid S on nipponin vaihteistossa ja näyttää castrollilta löytyvän toi multivehicle öljyvaihtoehdoista tohon nipponiin niin uskaltaisin laittaa tota castroolia sekaan.
 
Sopiiko lisäysöljyksi automaagilootaan,
kun öljynvaihdossa varmaankin laitettu.
automaattivaihteistooljy-castrol-atf-multivehicle-1l-cas-atf-multivehicle.jpg

590232.jpg

Eli sopiiko eri öölimerkkejä sekottaa?
(nimim:Castrollia kaapissa)
Vuotaakos se aski? Ei kyllä muuten pitäis olla tarvetta lisätä, jos on oikea määrä huollossa laitettu.
 
Tuli tuosta @aaretti n lautasniittokone projektista Mieleen. Paljonkos tuollainen lautaskone oikeasti tarvii tehoa? Ja paljonko kierroksia? Jemmassa on yks lautaskoneen raato, mikä on jostain syystä joskus kavennettu 3-lautasiseksi. Pyörisköhän jollain 13-15 hv Loncinilla, jos tekis mönkkäriin etuleikkurin, millä kärsis vähän nurkkia siistiä, mistä ei normi leikkurilla pääse.
 
Vauhti vaatii voimaa. Kai se luulis pyörivän kun ei rupee urakkavauhtia ajaa. Muistaakseni 3.2m niittomurskain vaatii noin 80hp, jos niikun vauhtia meinaa pitää 10+kmh. Murskain ottaa kyllä reilusti voimaa. Siullahan ei sitä ole ja lautasiakin on alle puolet 3.2m koneeseen verrattuna. Joten kuvittelisin sen toimivan maltillisella nopeudella. Sitäpaitsi et varmaan aja hyvin lannoitettua säilörehunurmee, jossa oikeesti on korsi poikineen per neliömetri.
 
Tomaagiölbyn määrä tarkistetetaan aina "kuumana" , eli ajolämpöisenä.
Onkohan sillä jotain merkitystä kun ohjekirja kertoo että lämpösenä käydessä ja ennen mittausta käsketään hämmentää kepillä kaikki alueet ja sit N tai P-asentoon keppi.
Siis tolla alueiden hämmentämisellä.:rolleyes:
 
Takaisin
Ylös