Pienehköt kysymykset,joille ei viitsi tehdä uutta topiikkia.

Viestiketju:
Pienehköt kysymykset,joille ei viitsi tehdä uutta topiikkia.

Hyvä laatusta 2-t öljyä 2.5%. Sillä ite oon ajanu.
 
Seos kone tämä ainaki on.
2-2,5% hyvälaatuista kelkkaöljyä, ilmajäähy koneeseen osasynteettistä, tai muuta ilmajäähylle suositeltua. Jotkut täyssynteettiset on liian lirua kuumana käyvälle ilmajäähylle. Esim. Polaris kieltää käyttämästä ilmakoneessa VES- öljyä, mikä on noihin pakoaukon säätimellisiin vesikoneisiin. Hätätapauksessa voi ajaa sahaöljyllä, ne on kans suunniteltu kuumana käyvään ilmajäähyyn. Perämoottoriöljyä ei missään tapauksessa.
 
Kerroin ketjussa seuraava konehankintani, etsiväni VW Beetleä tyttärelleni. Kun se auto on hänen mielestään persoonallisen kaunis ja minun mielestäni taas VW Golfin pohjalevy / tekniika on kelvollista.
Viestiin on tullut parit punaiset raksit ’erimieltä’, onko kyseisessä autossa jotain tyyppivikaa?
Ministä tykkäisi kanssa, mutta se se vasta mielestäni olisikin murheenkryyni?
 
Viestiin on tullut parit punaiset raksit ’erimieltä’, onko kyseisessä autossa jotain tyyppivikaa?
Ministä tykkäisi kanssa, mutta se se vasta mielestäni olisikin murheenkryyni?
Minä en ole varmaan mitään kommentoinut, mutta minulta kysellään tälläisiä asioita paljon. Kerron kyllä omat suosikkini asiaa ponnekkaasti vaatiessa, mutta yleisestiottaen suosittelen ostamaan sellaisen auton, josta itse pitää.
 
Kerroin ketjussa seuraava konehankintani, etsiväni VW Beetleä tyttärelleni. Kun se auto on hänen mielestään persoonallisen kaunis ja minun mielestäni taas VW Golfin pohjalevy / tekniika on kelvollista.
Viestiin on tullut parit punaiset raksit ’erimieltä’, onko kyseisessä autossa jotain tyyppivikaa?
Ministä tykkäisi kanssa, mutta se se vasta mielestäni olisikin murheenkryyni?

Miniä ei missään tapauksessa, kaverilla oli tää New Mini, ei ehjää päivää nähnyt.
Ja konehuone niin täynnä ettei mahu sormet eikä työkalut sekaan.
Vag tuotteet taas... kertakäyttökamaa.
 
Autojen suhteen on olemassa muutamia erilaisia katsantokantoja. Voi olla vaikeaa muuttaa omaksuttua tapaa suhtautua autoon. Tällaisia erilaisia näkökantoja on nopeasti funtsailtuna mm:

- autolla liikutaan paikasta A paikkaan B, muulla ei niin väliä
- autossa on tärkeintä turvallisuus
- autossa on tärkeintä ekologisuus
- autoilun tulee olla mahdollisimman halpaa
- autoilun tulee olla vaivatonta
- autoilussa on tärkeää ajonautinto ja/tai suorituskyky
- auto on asuste
- auton avulla paikataan itsetuntoa
- autossa tärkeintä on jälleenmyyntiarvo

...jne

Nämä voivat sitten esiintyä eri tavoin painottuneina yhdistelminä.
 
Kerroin ketjussa seuraava konehankintani, etsiväni VW Beetleä tyttärelleni. Kun se auto on hänen mielestään persoonallisen kaunis ja minun mielestäni taas VW Golfin pohjalevy / tekniika on kelvollista.
Viestiin on tullut parit punaiset raksit ’erimieltä’, onko kyseisessä autossa jotain tyyppivikaa?
Ministä tykkäisi kanssa, mutta se se vasta mielestäni olisikin murheenkryyni?
On siinä sähköissä riittävästi ongelmaa.
 
Paikasta A paikkaan B on itelle se tärkein suoritusominaisuus käyttökulkineelta.
Plussana kotuu kulkuinen, kuitenkin järkiruokainen tieajossa.
Sopivan työläästi jos alkaa risomaan toiminta tai työn määrä leimalle, kohtalona on kiertoon, joko myyden leimaa ollessa tai krunts.....
 
autolla liikutaan paikasta A paikkaan B, muulla ei niin väliä
- autossa on tärkeintä turvallisuus
- autossa on tärkeintä ekologisuus
- autoilun tulee olla vaivatonta
Ei se oo niin justiinsa, mutta nuo asiat voisi olla tärkeitä.
 
seuraava konehankintani, etsiväni VW Beetleä tyttärelleni.
Ministä tykkäisi kanssa
Itse tykkäisin Ministä, oli aikoinaan semmoinen ja se oli tosi kiva auto.
Huonoimpana puolena ovat ne karmittomat lasit, jotka laskevat muutaman millin ovea avattaessa. Arvatenkaan ne eivät talvella kovin hyvin toimi, ellei auto asusta lämpimässä osan vuorokautta. Muuten oli kyllä aivan mainio ajettava talvellakin, tuntuma renkaiden pitoon loistava.
Etupenkeillä on tilaa hyvin, mutta takapenkillä tilat olemattomat. Kauppakassit pysyivät hyvin pystyssä tavaratilassa, kun se oli niille just sopiva.
 
Ite oon painottanu luotettavuutta viimme vuoskymmeninä. Toki tykkään kesäkelis Corvetten tyyppisestä kalustosta myös kunhan pihapiiris on sille kotiinnoutomahollisuus. Maastoajelussa ei oo niinkään tavotteena käydä joka kerta hakkaamas auto paskaks mahollisimman kauas korpeen vaan eteenpäinpääsemisen ja omaehtoisen paluun mukava tunne haastavissakin maisemissa.

Mutta kukin taaplaa tyylillään, kyllähän nykyautot varsin hyvin toimii ja kotiin tuo merkistä riippumatta että ei siinä niin isoo riskiä ole, hankkiipa minkä vaan. Taksilla pääsee jos tielle jää, korjaamotyö on halpaa ku kapakala, vara-auton saa viikoiksikin senkun sormiaan vaan kevyesti puristaa yhteen nosto- tai vetäisyliikkeen aikana. Nuorempana seikkailu oli kiinnostavampaa, vanhemmiten sitä on laiskistunu ja on mukavaa kun voi vaan matkustaa omalla autolla sinne sun tänne, Hämeenkyrön S-Markettiin ja kotiin takas:)
 
Astianpesukonetta tarviisi päivittää. 60 leveään tilaan ja normikorkeus eli minimi 82
(Kallis) ja kestävä tarkoitus hankkia, eli ns mahdollisimman teräksinen.
Millaisia vaihtoehtoja löytyy?
 
Itse ostin jokunen vuosi sitten Upon nimellä myytävän, 199€. Jopa anoppi on kehunut konetta, vaikka hänellä itsellään on noin 800€ kone. Omasta mielestäni on ollut koko rahan arvoinen. Pesee astiat puhtaaksi ja koneen koreihin jopa käy normaalit astiat.

Itse olen menettänyt uskon siihen, että rahalla saa laatua.
 
Nyt te olette unohtaneet (henkilö eli haitta-)autoilun kolme tärkeintä asiaa, noh ei se mitään,minä kerron.
Henkilökohtaisen kehonsiirtimen kolme tärkeintä ominaisuutta on seuraavat: mukavuus,mukavuus ja mukavuus.
Ei tarvi taittaa matkaa hermo pinnassa hammasta purren kun se matkakin voi olla elämys. On itseasiassa viihdyttävää katsella monenkin kalliin auton kuljettajan kimpoilua liikenteessä kun itse taittaa matkaa rentoutuneena ja pieni hymy suupielessä karehtien.
 
Astianpesukonetta tarviisi päivittää. 60 leveään tilaan ja normikorkeus eli minimi 82
(Kallis) ja kestävä tarkoitus hankkia, eli ns mahdollisimman teräksinen.
Millaisia vaihtoehtoja löytyy?

Tuttu entinen kodinkonehuoltofirman omistaja totes aikoinaan mulle pyykinpesukoneista, että osta Miele jos haluat koneen kestävän 25v, Bosch/Siemens jos 10v ja jos kestoiällä ei ole väliä niin mikä tahansa muu (edullisempi).

Pointtina tuossa ei ollut sanoa, etteikö bulkkikoneet kestäisi, mutta yllämainitut kolme tarjoaa huolettomampia vuosia melko varmasti.

Siemens on käytännössä Boschin "edellinen" versio - vähän sama kuin Seat jossain kohtaa alkoi tehdä aktiivisesta mallistosta poistunutta Audia omilla logoilla. Hyviä vermeitä jo siinäkin mielessä, että lastentaudit on karsittu pois.

Itsellä on astianpesukoneena täysin integroitu Bosch (jotta en vahingossa tulisi Mieleen). Viitisen vuotta ollut tms, tiskataan parin-kolmen päivän välein täysi koneellinen. Tähän mennessä riittänyt suodattimien putsaus, sekä kerran ajatti vedet vuotovahdille (tiivisteen välissä pas... ruuantähteitä). Ja tyyppivikana jouduin vaihtamaan luukun jouset noin vuosi sitten.

Koneita vertaillessa kannattaa ottaa tyypillisimpiä astioita mukaan ja mennä paikalliseen kikanttiin mitoittamaan. Samallakin valmistajalla voi olla eri tavalla tehtyjä koneiden sisuksia, muutettavat tasojen korkeudet, ruokailuvälinekori/taso jne. Ota selvää myös lisävarusteena saatavista tarvikkeista, esim. tuohon omaan koneeseen löytyy viinilasitelinettä, pullotelinettä, pientavarakoukkuja jne. Myös toisten konemallien vakio-osia voi käyttää hyödyksi. Esim. Boschilta löytyy kaikkien koneiden räjäytyskuvat varaosanumeroineen ja verkkokauppa osille.

Välttämättähän se kone ei siitä paikallisesta kikantista lähde mukaan, mutta lisätietojen kanssa on hyvä perehtyä naapurikuntien ja naapurivaltioidenkin tarjontaan.
 
Itsellä on Bocsh ja tykkään sen Vario Speed toiminnosta. Sillä saa tarvittaessa puolitettua pesuajan kaikilla ohjelmilla. Toki AAA energialuokka ei enää silloin täyty.
 
^Merkeistä varmaan se useimmin palstalla mainittu on ihan kehuttu.
Mielestä assosioin Askon. Olisko hyvä? Löytyisi "täysteräksinen", suihkuputket, varret, sihdit jne rosteria. N 750€ netissä, kotikylältä ehken samaan hintaan, ellei jopa halvempi.

Nykyinen Whirlpool on 13 vuotta pelannu ok, mutta nyt alkaa muoviosat osoittaa hajoamisen/löystymisen merkkejä.
 
Takaisin
Ylös