Tervetuloa Konekansa-foorumille!

Liity Konekansa-foorumin jäseneksi (ei maksa kuin vaivan) ja käy peremmälle! Sisäänkirjautumattomana et näe aivan kaikkea foorumin sisältöä.

Mainoksiakin vilisee niin, että silmiä kirvelee. Jäsenenä elämäsi olisi paljon siedettävämpää. ;)

Pelastettu Lokomobiili

Viestiketju osiossa 'Höyry' , aloittaja nelosnuhvi, 5.6.2014.

1. LPR

LPR Kytöstelijä
    KK Plus pack

Saadut tykkäykset:
    3 382
    Etkä silti kuvia raaskinu laittaa...

• Samaa mieltä Samaa mieltä x 1
  2. LPR

LPR Kytöstelijä
    KK Plus pack

Saadut tykkäykset:
    3 382
    Missäs päin maailmaa @westfalia vaikuttaa? Vois joskus noita höyryjä tulla ihmettelemään. Mulla on painevoideltu nopeakierroksinen Belliss&Morcom maakone, muistaakseni Suomen Sokerille uutena tullut ja siihen perään Strömbergin genu. Olikohan tuo kone vuodelta -11 tai -14. Löytyy myös aika kattava lista Belliss&Morcomin koneiden ensimmäisistä omistajista Suomessa valmistenumeroineen.

3. westfalia

westfalia Kansalainen

Saadut tykkäykset:
    63
    No siis minä vaikutan ulkomailla, kaukana. Koneet olen hommannut pääasiassa 90-luvun alkupuolella, Tykö Bruks lokomobiili oli viimeksi esillä ja käynnissä muistaakseni 2007. Koitan kattoo jos löytyis jotain kuvia. Ja koneet siis Suomessa säilössä

• Informatiivinen Informatiivinen x 1
  4. westfalia

westfalia Kansalainen

Saadut tykkäykset:
    63
    No tossa nyt ainakin yksi kuva, tosin tämä ei ole enää minulla. Luovuin siitä viitisentoista vuotta sitten, tämä oli käyntikunnossa

P1010151.JPG

• Tykkään Tykkään x 6
  5. westfalia

westfalia Kansalainen

Saadut tykkäykset:
    63
    Siinä yksi projekti

hkone.jpg

• Tykkään Tykkään x 6
  6. westfalia

westfalia Kansalainen

Saadut tykkäykset:
    63
    Tommonenkin kuva löyty, tosin traktori mutta vielä käyntikunnossa ja itseasiassa käynnissä. Suurin osa noista kuvistani on otettu ennen digiaikaa (ja laitteet hommattu) joten hiukan vajavaiset on nyt kuvat...

traktori.jpg

• Tykkään Tykkään x 11
  7. westfalia

westfalia Kansalainen

Saadut tykkäykset:
    63
    Tässä yksi projekti, Turun Rautateollisuuden Kullervo. Tämä on hyvin varhainen kone, valmistenumero 21. Kampiakseli vauhtipyörineen on, samoin kiertokanki. Ne on vaan irroitettu siirtämisen takia. Sensijaa takapyörät (isommat) puuttuu ja etupyörätkin oli rälläköity irti napoineen eli jos Kullervon pyörät / akselit löytyisi jostain niin olen kiinnostunut!

kullervo.JPG

• Tykkään Tykkään x 1

Jaa tämä sivu