Tervetuloa Konekansa-foorumille!

Liity Konekansa-foorumin jäseneksi (ei maksa kuin vaivan) ja käy peremmälle! Sisäänkirjautumattomana et näe aivan kaikkea foorumin sisältöä.

Mainoksiakin vilisee niin, että silmiä kirvelee. Jäsenenä elämäsi olisi paljon siedettävämpää. ;)

Pdf muunto dwg muotoon ja sen muokkaus?

Viestiketju osiossa 'Rakentaminen, energia, lämmitys' , aloittaja mftt, 24.3.2020.

1. mftt

mftt Kansalainen

Saadut tykkäykset:
    34
    Onko palstalla rakennus piirtäjiä? Onnistuuko pdf muuntamin dwg muotoon ja sen myötä rakennuksen mittojen muokkaaminen?

2. james_III

james_III Kansalainen
    KK Plus pack NoAd

Saadut tykkäykset:
    257
    Onnistuu, toki lopputulokset voi vaihdella himpan. Muunnoksessa menetetään paljon tietoa verrattuna siihen alkuperäseen dwg tiedostoon. Voi olla yhtäkkisesti yllättävän iso työmaa vaikkapa pelkän seinän pidentäminen, kun taulu on täynnä pelkkiä irtoviivoja, johtuen muunnoksesta.

3. DjEzgo84

DjEzgo84 Härvelisti
    NoAd

Saadut tykkäykset:
    603
    Juu, vektoroinnilla saa viivoja aikaiseksi, mutta niiden viivojen setviminen vie aikaa. Monasti ollut nopeampaa piirtää uudelleen vanhan kuvan päälle kokonaan uusi alusta asti.

• Samaa mieltä Samaa mieltä x 2
  4. Juh44

Juh44 Kansalainen

Saadut tykkäykset:
    18
    Mulla ei oo täysiä taitoja rakennuspiirtämiseen mutta saman tilanteen edessä olen ollut ja silloin nappasin vain pdf:stä pohjakuvan, laitoin mittakaavaan ja piirtelin päälle uuden/selvittelin huoneiden kokoja mallista.
    Koneellisesti siirtäminen oli ainakin minulle hieman ongelmallista pdf:n epätarkkuuden vuoksi josta aiheutui kaikkien mittojen heittäminen hieman ("12m pitkän talon puolivälissä oleva seinä on 5997mm kohdalla") samalla vaivaa piirtää uuden kuin alkaa noita korjailemaan..

5. mftt

mftt Kansalainen

Saadut tykkäykset:
    34
    Lähinnä 2 metriä lyhentää. Muuta ei tarvitsisi tehdä.

6. borg

borg administi
    Ylläpitäjä

Saadut tykkäykset:
    4 065
    Teknisessä piirustuksessa, on muuan keino tällaisia tilanteita varten. Kuvaan merkitään todelliset, halutut mitat. Se mitta, jota kuva ei vastaa, alleviivataan. Tapa ei ole suositeltava, mutta sitä näkee joskus käytettävän. Tiedä sitten, kelpaisiko rakennuspiirustuksessa.

7. alfred_j_kwak

alfred_j_kwak Kansalainen
    KK Plus pack Betatester

Saadut tykkäykset:
    651
    Voi pdf tiedostojakin leikkailla ja liimailla tietokoneella uuteen malliin. Tuo pdf tiedoston johonkin ohjelmaan - leikelee ja liimailee siitä halutun ja sen jälkeen tulostaa sen uudelleen pdf-tiedostoksi. Inkscape on ohjelma jota itse käytän.

8. kkuula

kkuula Kansalainen

Saadut tykkäykset:
    57
    Jos muutokset kuvaan on vähäisiä tekisin muutokset ihan ms paint:illa. Helppoa ja varsin nopeaa.
    Olen noita sähkö ja mekaniikka kuvia jonkinverran muokannut juurikin paintilla. Ensin kopio PDF:stä print screenillä muokkaa sen jonka jälkeen printtaa takaisin PDF:ksi. Kuvan mittakaava tai absoluuttiset mitat voi hieman kärsiä mutta se tuskin haitannee.

• Samaa mieltä Samaa mieltä x 2

Jaa tämä sivu