Muinoin olin vankka pannukahvin kannttaja. Se kun vieläkin on parasta mitä saa. Nykyisen elämäntilanteen vuoksi olen perheen ainoa kahvinjuoja joten mennään järkijutuilla. Siis vedenkeittimellä kuumaa vettä josta perheen jäsenet saa kaakaot ja hopeateet. Mulle sopii pikakahvi joka veteen sekoitetaan. Hyvin tuokin sopii suuhun.
Juu, kyllä pärjää, mutta kahvia kaataessa pitää pitää toisella kädellä kupua paikoillaan, kun ne pienet lasiväkäset on poikki, mitkä pitää kuvun paikallaan.
Suodatinta käytännössä liki aina, kuppi - kaks päivässä, mut ei tuota tuskaa olla viikko - kuukausi kokonaan ilmankaan, mokomaa .....
Suodatinkahvia tulee keiteltyä. En ole kovin kranttu kahvin suhteen. Sitä juodaan mitä tarjolla on. Ja yleensä pannu tyhjäksi.
Juu ei. Muutamaan kertaan, kun liikaa-liian pitkään ( 2vko -2kk ) on tovin kaffee juonut, tullut sellaiset närästykset ja vaivat, ettei ole kupillistakaan passannu kuukauteen - kolmeen juoda, eli teelinjalla silloin oltu ... Tosin, ihan mehukin menee, ei ole pakottava tarve kahvia tai teetä juoda.
Mulla taas liki aina ollut, et jos sen 5-10 kupillista päiväs kaffee juo, niin ei tarvii ku 2vko sitä tahtia, kun on jo sellainen olo kaasujenkehittimessä ( niin veemäinen olo, ettei oikein mitään edes pysty tekeen ), et sit on oltava 2kk kokonaan ilman, ei pientä kuppostakaan......
Itse nykyisin hörpin kaffea 2 kuppia, vajaat á2dl , on melkein se käytännön maksimi, poikkeustilainteissa uskaltaa kolmannenkin, ehkä neljännenkin päivässä ( 2-3h välein ), muttei todellakaan jatkuvana useamman päivän päiväannoksena.
Pannukahvia tuli itsekin nautiskelua, kävimme nuotiolla grillaamassa ja jälkkäriksi kaffeet, olipa taas hyvvee.