Itse olen paremmin mieltynny pannukahviin,vaikka useimmin kuitenkin se on ollut suodatin kahvia.Minusta pannukahvissa on parempi maku.
Molempia menee. Yleensä suodatinkaffetta mutta sillointällöin paketti pannujauhatusta väliin. Appiukko suosii pannujauhatus kaffeita kun ei kuulemma närästä.
Kotosalla enempi suodatinsumppia, metsässä-vesillä-mökillä pannukarkeista keitettyä....on siinä olevinaan parempi maku. Liekö sitte olosuhteista johtuen...
Tolla niin merkitystä, suodatinta se yleensä on, kun päiväs keitellään kupin satsi per juoja, eli pari kupillista yhteensä. Ilmankin pystyn olemaan, ongelmitta. Joka tapauksessa , 3 kupillista on maksimi, mitä päiväs ( harvoin ) tulee lipiteltyä
Kotona suodatinkahvia, veneessä perkolaattorilla keitettyä pannukahvia. Perkolaattori on hieno keksintö .
Suodatin. Mutta kyllä pannukahvi hyvää on. Kaikkein eniten harmittaa laiha kahvi. Tee teenä, kahvi kahvina. Itse olen lähes vallan siirtynyt tummapaahtoiseen kotona, kun hieman vahvempi maku. Ja kahviloissakin yleistynyt monessa paikassa, että on kahta laatua tarjolla.
Joo laiha kaffee pistää masua vääntämään... Joskus sanonu samoin kun eräs tuttava jolta kuulin. "Kyllä näin ruskeeseen veteen olis varmaan saanu hyvänkin kahvin keitettyä...."
Tai niinkuin eräs tuttu tapaa sanua kotonaan laihaa kahavia saatuaan: "perkeles, onko meirän kaivos vesi sekaantunu..."
Rouva kun asu Torniossa ja pannussa oli laihaa kahvia, niin katto pannun läpi ja sano, että tästähän näkyy Ruotsiin asti.
Juttelin juuri tutun kanssa ja hän sano että heillä juodaan pelkästään pannukahvia,ainoo kun tulee vieraita,sit keittimellä.
Itse en enää kahvia juo, mutta muistelisin, että silloin kun sitä vielä join (liikaa), ostin aina pannujauhatusta, vaikka keitinkin keittimellä suodattimen läpi. En tiedä mistä oli opittu...
Pannukahvissa on kolesterolia, mutta suoratin kaffeessa ei. Jos te pelekäätte kolesteroli humbuukia niin valinta lienee selevä