Päivän konebongaus tienpäältä

Viestiketju:
Päivän konebongaus tienpäältä

Ei ajanu kyllä kartan mukaan...leppälammentiellä stondasin turhaan:(...en tiiä mitä kautta sitten on Selkiin ajeltu:confused:

Eipä sitä sitten jää tolkullisena vaihtoehtona kuin Kassakummuntie-Leikontie, jos sitä tolkulliseksi voi sanoa.
 
Tommosta paatin palaa taas kuskasivat.
AAD40A90-70BE-4F89-9F66-B24FE001CDCF.jpeg
 
Tuli taas kerran senverran yllättäen vastaan etten kuvaa ehtiny ottaa ja tuskin kovin hyvin hämärässä edes olisi näkynyt mutta ylöjärvellä oli lavetin päällä vähän reilumpi mankeli. Korkeutta masiinalla varovasti arvioituna 2.5m
 
16 litraa ja 750 hevosvoimaa 3500 newtonia. Varmaan mukava ajella.
Kyllähän tollasella jo kuorma kulkee eikä jää valoissa jalkoihin.
Tollanen 9 akselinen yhdistelmä kiihtyy senverran hyvin paikaltaan että työautona oleva 1021 atego ei meinaa pysyä perässä edes tasasella.
Nykyaikana noita on senverta helpohko piristää että tollakin volvolla jää äkkiä jalkoihin.
Eräs oriveteläinen volvokuski aiheuttaa tuon tuosta päänpyörintää kun pyyhkäsee mäessä köykäsemmistä yhdistelmistä ohitte. Alkujaan oli tollanen 750 volvo mutta taitaa olla tällä hetkellä vaatimattomat 900hv. Moottoriin ei ole koskettu kuin ohjelmalla.
Toisaalta näillä talvirajotuksilla on mukava ajella noitten perässä kun mäessäkään vauhti ei putoa alle 80.
 
Ns. Sarkolan mäessähän jotkut käy testailemassa. Joillakin on sen verran ohjelmoituja kulkineita, ettei täys 60 tai 76tn painoilla alle 80kmh vauhti putoa.....
 
Nuffis 3.8litraa ja kevyesti koitettuna 387hv ja 941Nm.........
 
Ns. Sarkolan mäessähän jotkut käy testailemassa. Joillakin on sen verran ohjelmoituja kulkineita, ettei täys 60 tai 76tn painoilla alle 80kmh vauhti putoa.....
Sarkolan ahde on vittumainen mäki talvella, en mene sitä kautta jos ei oo pakko...
Itellä ajokkina yleensä 480 hv Volvo, joka ohjelmoitu 600 hv.
Eron kyllä huomasi silloin kun datapelle kävi tuon tekemässä...
 
Juu ei varmaan oo isolla kalustolla, varsinkaan talviaikaan mukava töppäre. Puuduttaa se isommankin kulkineen, kesäaikanakin....
Mitä lie pituutra, 2.5km ? Ja nousu % taitaa olla jotain viittä ?
Joskus pakulla tulin Vuolenkosken-Isokyrön reissulta kärri perässä 1.9D T4 portterilla, kärryillä Nuffin vaihdetoosa ilman tasuripyörästöä ja akselibanjoja.
Mäen alla 110kmh vauhtia kelaten, mäen päällä 70kmh. Entuudestaan testattu et jos 100 oli alkuvauhti tyhjällä pakulla, mäen päällä 60kmh ja jo kolmosta oli pesässä.....
Henkilöbiililläkin mielellään jo hämmentää alkumäessä jo viitoselta neloselle....
 
Tossa sarkolan ahteessa tais olla kyltti että 7% nousu.
Toi työmaan atego puutuu ihan riittävästi tohon mäkeen, jos alapäässä pääsee ajaan rajotinta vasten niin mäen päällä enään 60 vauhtia jos joutuu himmaan niin vähän vähemmän vauhtia.
Tossa kohtaa menee sitten nää uudet yhdistelmät heittämällä ohitte.
Kesällä menin yhden lavetin kans tasatahtia tuota mäkeä mutta kun tuo lavetti "vähän" raskaampi. Tarkkaa painoa en tiedä mutta kaveri väitti että kyydissä ollut kampe painaa liki 60t ja vastaavan näköinen lavetti ja veturi tyhjänä painaa 32-35t. Joku vinkkeli kanikka veturina, ei näitä uusimpia mutta eipä putkenpäästä näkynyt voimasavuja tulevan
 
Tuos turku-hesa välilläkin on 1-tiellä ,..kumpaankin suuntaan aika puuduttavat mäet. Ei Sarkolan jyrkkyyksiä, mut niiden pituus. Useampi km yhtäjaksoista loivaa mäkeä.
 
Petomäki nelostiellä Äänekoskella Mämmensalmen pohjoispuolella on varsin mielenkiintoinen vauhdintappaja, etenkin pohjoiseen mennessä.
 
Petomäki nelostiellä Äänekoskella Mämmensalmen pohjoispuolella on varsin mielenkiintoinen vauhdintappaja, etenkin pohjoiseen mennessä.
Ja on toooosi kiva tunne kun kesken tuon mäen nousun vetoset lyö tyhjää ja vauhti senkun hiipuu...
On koettu, pääsin kyllä mäen päälle, mutta vauhtia oli enää 20 kmh...
 
Takaisin
Ylös