Viestiketju:
Osienpesukone

Duota tuota mitä litkua olette käyttäneet?


Itsellä on sellaisessa paineilmalla säiliöstä nostavassa altaassa lamppuöljy, erikoispetrooli, valopertooli, millä nimellä häntä nyt haluaa kutsuakaan. Toki on palavaa, mutta ei kovin helposti syttyvää. Kohtuullisen hyvin liuottaa lian ja ei haise kovinkaan voimakkaalle. Jättää pinnan hieman rasvaiseksi, eli jos täydellinen puhtaus on vaatimuksena, niin jarruskliinerillä on viimeistely tehtävä. Säiliössä sakat ja lika erottuu kohtuullisen hyvin, eli melko puhdasta ainetta on käytettävissä aina.
 
Rapeksia jauheena nii on helppo tehä uutta liuosta tarvittaessa , tolosessa koneistamolla sitä käyttäävät teijjossa ja kyllä sillä lika lähtee.
 
Njyt taidan kallistua valopetroolin käyttöön, pesurissa on kansi mutta haihtuvuutta varmaankin tulee olemaan?
 
Olsko säiliössä mulla 30-40 l petroolia. En muista milloin olisi pitänyt lisätä. 2-3 vuoden välein olen vaihtanut, riippuen miten likaista on ollut.
 
Eikös astianpesukone oo ihan hyvä vekotin osien pesuun. Jos ottaa lämmitysvastuksen pois käytöstä nii vois pestä myös liuotinpesulla tai löpöllä/valopetroolilla, tosin vaatii tietysti pumpun pesuainesäiliöstä...
 
Mulla on jemmassa tuo Metos, mikä oli ketjun aloituksessakin. Sattuu vaan tuolla verstaalla olemaan vielä toistaiseksi juoksutettava vesi, eli vesi tulee, jos ämpärin kanssa juoksee. Pitää sitten viritellä vesipesuri, kun saa vesijohdon kaivettua verstaaseen.
 
Takaisin
Ylös