Tervetuloa Konekansa-foorumille!

Liity Konekansa-foorumin jäseneksi (ei maksa kuin vaivan) ja käy peremmälle! Sisäänkirjautumattomana et näe aivan kaikkea foorumin sisältöä.

Mainoksiakin vilisee niin, että silmiä kirvelee. Jäsenenä elämäsi olisi paljon siedettävämpää. ;)

New Holland 8360

Viestiketju osiossa 'Traktorit' , aloittaja Nyykkäri, 10.8.2017.

  1. Nyykkäri

    Nyykkäri Kansalainen

    Liittynyt:
    9.8.2017
    Viestejä:
    8
    Saadut tykkäykset:
    0
    Löytyykö moottorin kansipulttien ja kiertokangen pulttien kiristysmomentteja kenenkään muistista kun oma muisti tuntuu tökkivän...
     
  2. Tcala

    Tcala Kähjäysmies
    KK Plus ADpack Betatester NoAd

    Liittynyt:
    23.9.2016
    Viestejä:
    2 780
    Saadut tykkäykset:
    861
    Tän näköönen?

    [​IMG]
     
    • Tykkään Tykkään x 1
  3. Tcala

    Tcala Kähjäysmies
    KK Plus ADpack Betatester NoAd

    Liittynyt:
    23.9.2016
    Viestejä:
    2 780
    Saadut tykkäykset:
    861
    [​IMG]
     
    • Tykkään Tykkään x 1
  4. Nyykkäri

    Nyykkäri Kansalainen

    Liittynyt:
    9.8.2017
    Viestejä:
    8
    Saadut tykkäykset:
    0
     
  5. Nyykkäri

    Nyykkäri Kansalainen

    Liittynyt:
    9.8.2017
    Viestejä:
    8
    Saadut tykkäykset:
    0
    Tämäpä selvisi...mäntiä meinasin tutkia myös mikä lie kiertokankien pulttien momentti väännettiin niitä ennen rannetuntumallakin...
     
  6. Forssoni

    Forssoni Kansalainen

    Liittynyt:
    30.9.2016
    Viestejä:
    74
    Saadut tykkäykset:
    17
    Mikäs johti moottorin avaukseen ja paljonko tunteja mittarissa?
    Työmaalla vastaava kone ja taitaa olla 16000 tuntia tällä hetkellä lasissa ja kone avaamaton.
     
  7. jusape

    jusape Mr Horsepower
    KK Plus ADpack Betatester NoAd

    Liittynyt:
    30.11.2011
    Viestejä:
    26 358
    Saadut tykkäykset:
    1 050
    Noilla osalla tuon tyypin koneista on ajettu 20-35 000h, eikä ole availtu konetta
     
  8. Nyykkäri

    Nyykkäri Kansalainen

    Liittynyt:
    9.8.2017
    Viestejä:
    8
    Saadut tykkäykset:
    0
    Moottorilämmittimen letku oli halennut työssä jossa ajettiin täysillä kierroksilla konetta kuormittaen eikä huomattu ennenkuin nappasi kiinni...käy se kyllä mutta toisinaan kuuluu sivuääni ja kannen tiiviste vuotaa joten aukastava on. Eihän noita yleensä auota jos 9k vasta mittarissa.
     
  9. jusape

    jusape Mr Horsepower
    KK Plus ADpack Betatester NoAd

    Liittynyt:
    30.11.2011
    Viestejä:
    26 358
    Saadut tykkäykset:
    1 050
    No sitte on hyvä ja suoranaista syytäkin, kattoo koko kiulu läpitte ja huolella. Vahvoja patojahan nua muuten onpi.....
    Jollekkin letkurikolle, tms kun taas ei välttämättä mitään voi.
    Noista moottoreista on otettu reippaasti yli kahtasataakin ulos , joita myös tosissaan käytetään....
     
  10. Forssoni

    Forssoni Kansalainen

    Liittynyt:
    30.9.2016
    Viestejä:
    74
    Saadut tykkäykset:
    17
    Tuntuu olevan kahta tyyppiä nuo koneet. Toiset kestää ja toiset ei.
    Lämmetessään leikkauttavat 5 ja 6 mukeja kiinni.
    Venttiilin katkeamisiakin on täälläpäin ollut useammilla 8000 tunnin jälkeen.
    Lisänä vielä parista myllystä irronnut nokka akselin takapään ratas ja öljypumppu jäänyt sitä myöden ilman vetoa. Toisessa oli mittarissa vajaa pari tuhatta ja toisessa 13 tuhatta, mutta kone oli rempattu 1600 tuntia ennemmin. Ja jälkimmäinen meni totaali jumiin, kun kuski ei huomannut öp valoa.
     
  11. Homer

    Homer Tulokas

    Liittynyt:
    20.5.2017
    Viestejä:
    4
    Saadut tykkäykset:
    1
    tuos on tehtaan ohje
     

    Liitetyt tiedostot:

    • kansi.pdf
      Tiedostokoko:
      262,9 KB
      Katsottu:
      39
    • Tykkään Tykkään x 1
  12. Nyykkäri

    Nyykkäri Kansalainen

    Liittynyt:
    9.8.2017
    Viestejä:
    8
    Saadut tykkäykset:
    0
    Hyvät kuvat...lontoon murrekin ymmärtyy kun lukee useempaan kertaan. Kiertokangen pulttien momentit on vielä hakusessa...
     
  13. Homer

    Homer Tulokas

    Liittynyt:
    20.5.2017
    Viestejä:
    4
    Saadut tykkäykset:
    1
    tuolta
     

    Liitetyt tiedostot:

  14. Nyykkäri

    Nyykkäri Kansalainen

    Liittynyt:
    9.8.2017
    Viestejä:
    8
    Saadut tykkäykset:
    0
    No nyt on momentteja valita asti...
     
  15. Nyykkäri

    Nyykkäri Kansalainen

    Liittynyt:
    9.8.2017
    Viestejä:
    8
    Saadut tykkäykset:
    0
    Laitampa listaa ehostuksesta...6-sylinteri meni loppujen lopuksi hoonauksella mutta mäntä piti uusia, kannen pakoventtiilien ohjarit koneistettiin ja puslitettiin, istukat kaikki koneistettiin ja venttiilit kaikki uudet.kansi oikastiin. Ja vesiletkut uusittiin...Suutinkärjet vaihdettiin. Ja tietysti kiertokangen laakerit uusittiin samalla pientä punerrusta jo oli. Seisoessaan oli ilmaantunut uusi kummallinen vaiva kun seisokin jälkeen käynnistää ryntää het täysille kierroksille ja kaasuvipu pumpussa on täyskaasun asennossa sen kun käsin kääntää tyhjäkäynnille ja starttaa uudestaan niin pelaa normaalisti. Myös kaasuvivun akselin tiiviste alkanut vuotamaan...pitänee pumpun kansi käyttää auki...
     
  16. Forssoni

    Forssoni Kansalainen

    Liittynyt:
    30.9.2016
    Viestejä:
    74
    Saadut tykkäykset:
    17
    Eihän se akselin palautin jousi ole poikennut?
    Vai pystyisiko ahtopainekello sekoilla/jumittaa
     
  17. Nyykkäri

    Nyykkäri Kansalainen

    Liittynyt:
    9.8.2017
    Viestejä:
    8
    Saadut tykkäykset:
    0
    Vaihdoin kellon kalvon kun epäilin revenneen mutta ei uusi kalvo asiaa muuttanut. Pitää akseliin tiiviste hommata ja tutkimpa vielä sen jousen kunnon...
     

Jaa tämä sivu