NETTIKONE, ym myyntipalstat,kaikille koneille, tai liittyvä , ei pelkästään traktorit

Missä käytössä Countyja oikein on muinoin ollut, kun ei se käänny lainkaan, kaartaakin vain hyvin loivasti? Metsäkoneina niitä ainakin oli, mutta miten niitä ohjattiin? Oliko rakennettu kärriin runko-ohjaus. Vai ei kait ne jarruilla ohjannet kuin Bobcattia?

Ahtaan liikekiinteistön pihan lumikoneena ei ole kovin kätevä, etenkin kun aurana on suora maansiirto puskulevy. Yhden kevään sellaisella ajoin.

Missä käytössä Countyja oikein on muinoin ollut, kun ei se käänny lainkaan, kaartaakin vain hyvin loivasti? Vai ei kait ne jarruilla ohjannet kuin Bobcattia?

12 - 13m kääntöympyrä noilla pienemmillä ja keskikokoisilla malleilla. Oikeastaan samaa suuruusluokkaa kuin nykyisillä suurilla neliveto traktoreilla. Niillä ei ole vaan yhtä helppo tehdä kääntöjarrutusta, taitaa Countu olla ketterämpi!

Hulluus on niin pahana, että kyllä se Coutyn vielä joskus ostattaa, mutta ei ihan noin paljoa viitsi iskeä siihen rahaa kiinni.

Countyhän kääntyy jarrulla melko pienessä tilassa, kun veto / ohjausjarru vaikuttaa 1:1 saman puolen renkaisiin .....
Ja kyllähän County suht ketterä tosiaan on , rakenne huomoiden ..... TL-20 Alliksen kääntösäde on jo sen 11 metriä .......

Viimeksi muokattu:
Lähistön isommalla tilalla oli ihan maatilataloustraktoreina kolme köntystä, nelikkotraktoreita kun ei köntyksen kulta-aikana hirveesti ollut. Siinä koulumatkan varrella ihasteltiin ku viisisiipiset käänsi multaa köntyksen perässä....ne ei ollu noita köntyksiä jotka on edellisessä linkissä vaan näitä..

Onneksi ei ole mitään perversiota Countyä kohtaan. Johtuu varmaan siitä, kun lapsena niitä ei nähnyt kuin tietyömailla jyrän edessä.

@tommin miltei naapurista lähtöisin oleva mun nyt jo edes mennyt sukulais mies veti countyllä vinssaamalla mettä ojia.

Nikkekö oli? Taisi joku vuosi sitten olla raato myynnissäkin? Majori pohjainen?

Minun sukulaisilla ja niken veljillä on ollut aikanaan "Majuriyhtymä". Kaksi Major Dieseliä, pillarimajori ja Alio-kaivinkone. Kasitien ja malmitien työmailla 1950 luvulla, siellä on soraa mätetty ja pilarilla penkkaa tasattu!

@tommin miltei naapurista lähtöisin oleva mun nyt jo edes mennyt sukulais mies veti countyllä vinssaamalla mettä ojia.

Nyt on jo oikee sorvi myynnissä.

1700481394720.webp

Nikkekö oli? Taisi joku vuosi sitten olla raato myynnissäkin? Majori pohjainen?

Minun sukulaisilla ja niken veljillä on ollut aikanaan "Majuriyhtymä". Kaksi Major Dieseliä, pillarimajori ja Alio-kaivinkone. Kasitien ja malmitien työmailla 1950 luvulla, siellä on soraa mätetty ja pilarilla penkkaa tasattu!

No Nikkepä hyvinnii. Oli perikunta yrittänyt myydä talon matkassa sen mutta oli ollu liki kullan hintaa niin ei ollu tullu kauppoja. Mulla luulo että se oli se uudempi versio ku Nikellä on ollu super major pohjainen ja sitten se tuoreempi.... Mutta varmaa tietoa ei ole.

Alio-kaivinkone

Toi Alio on kerran teettänyt ukkeli vainajalla tosissaan töitä. Tuolla yhden suopellon ympärys ojia ukkeli kaivttanu ja eihän se Alio oo meinannut pysyä pinnalla. Majuri oli telat päällä hyvin kulkenut mutta Alion alle oli pölkky petiä pitäny tehdä. Niitä Alion vaijereita on vieläkin siellä mettässä.

Niitä vaijereita ja jarrupantoja oli tässä minunkin pihalla kun hallin pohjaa kaivoin. Siirsin eri paikkaan maahan. Yhtymän majorin rengas on myös tuossa vielä muistona puuta vasten. 12 tallaa ja paistopaikkaa...

Mulle tuollainen County on jäänyt etäiseksi. Mehtäkoneena oli kuulemma uutena meillä, mutta en edes muista sitä. Eikä ole mistään tietyömailtakaan muistoja lapsuudesta. Yhden kevättalven tein lumitöitä 645:lla, kun työpaikan varsinainen lumikone katkesi ja County oli vaihtokonerivissä.

Luo tili tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Sinun täytyy olla jäsen voidaksesi jättää kommentin.

Luo käyttäjätili

Liity Konekansalaiseksi. Se on helppoa ja ilmaista! Rekisteröityneenä et näe mainoksia, voit käyttää hakua, näet alueita, joita nyt ovat piilossa...jne.

Kirjaudu sisään

Oletko jo Konekansan jäsen? Kirjaudu sisään tästä.

Takaisin