Myytävät vesikulkuvälineet, veneet ym, mitä netistä löytyykin

Viestiketju:
Myytävät vesikulkuvälineet, veneet ym, mitä netistä löytyykin

Se oli Wet Bike. Muistelin, että jossain olisi ollut noita perämoottoretiakin. Voin olla väärässäkin, kun on hieman aikaa kulunut vanhojen Bondien katselusta. Ei yleensä ole tapana katsoa elokuvaa uudestaan, kun sen on kerran nähnyt.

Näköjään joo Wetbike ja Spy Who Loved me (Rakastettuni).

Meillä on monta hyllymetriä dvd:tä ja blurayta, samoin kotiverkossa vielä lisää katsottavaa kovalevypalvelimella. Bondit löytyy kaikki + Never say never again. Digitv:tä/-boksia ei oo, eikä edes antennia.
 
Sain oman vesikulkuneuvoni myytyä, en tosin siihen hintaan mitä olisin halunnut mutta kun ei enää ollut aikaa eikä intoa laittaa lauttaa kuntoon niin sain sentään puolet takaisin mitä rahaa aikanaan meni.
Hauskaa oli aikansa ja toivottavasti saunalautta tarjoaa uudelle omistajalle myös rahalle vastinetta. Jonnekin Lappeenrannan suuntaan se lähti.
20240806_200918.jpg
 
Sain oman vesikulkuneuvoni myytyä, en tosin siihen hintaan mitä olisin halunnut mutta kun ei enää ollut aikaa eikä intoa laittaa lauttaa kuntoon niin sain sentään puolet takaisin mitä rahaa aikanaan meni.
Hauskaa oli aikansa ja toivottavasti saunalautta tarjoaa uudelle omistajalle myös rahalle vastinetta. Jonnekin Lappeenrannan suuntaan se lähti.
Näytä liitetiedosto 138018
Se on järkevyyttä myydä ajoissa vaikka alle omakustannus hinnan, käyttämättömyys tuhoaa jättäen jäljelle vain ongelmajätettä.
 
Purjeveneiden hyljättyjä koneita.
Osa saattaa olla ihan pikkuvikaisia tai sitten ei.
Tuolla firmalla on ollut ennenkin noita veneistä purettuja. Yhdestä oli ainakin lämmönvaihdin auki, eli olisko syöpymiä tutkittu, kun sotkee jäähdytysveden ja meriveden. Tuo Volvo-Penta MD2030 on Perkins-Japan eli Shibaura, eli sama kone löytyy lukuisista pienkaivureista ja muista kevyistä työkoneista.
 
Vanha työkaveri kyseli veneistä, kun kuumetta pukkaa. Linkkasi jonkun vastaavanhintaisen kotimaasta, vanhempi vene ja 2-t moottori. Ja sitten tämän länsinaapurista. Nykysellä kurssilla juur alta 7t€. Sanoin, että osta pois.
Edit:
Vai mites nämä yamahoiden viat vedet öljyn joukkoon meni. Onko joku tietty vuosimalli/teho tms jota välttää?
 
Vanha työkaveri kyseli veneistä, kun kuumetta pukkaa. Linkkasi jonkun vastaavanhintaisen kotimaasta, vanhempi vene ja 2-t moottori. Ja sitten tämän länsinaapurista. Nykysellä kurssilla juur alta 7t€. Sanoin, että osta pois.

Hyvä vene, siltä ajalta, kun Yamarinitkin oli vielä suomalaisia. Kaksi ihmistä retkeilee tuolla hyvin ja ainakin mulle tärkeä vessa löytyy. Läpikuljettava ei tosin ole, eli joutuu kiipistelemään luonnonrannoissa kapeita sivukansia. Laituriin saa tultua pakilla, niin on helppo kulkea perän kautta. Trailerilla kulkee hyvin pienelläkin autolla, jos tykkää veneillä eri vesistöissä. Kaverilla oli tuollainen pari kesää, kun erosi rouvastaan ja pikkupojan kanssa kahdestaan veneilivät. 80 hv kone on ehkä vähän nafti, muta kyllä silläkin pärjää. Kaverilla oli 100 hv ja sanoi, että kun parin viikon lomareissun kamat on kyydissä, niin ei sataheppainenkaan liikaa ollut. Mutta jos "tyhjällä" veneellä 2-3 hengen kuormalla liikkuu, niin varmasti pärjää.
 
Tuossa ilmoituksessa on onneksi puhelinnumero. Blocket on siitä p...ka, että jos ei ole numero näkyvissä, ei voi viestiä laittaa kirjaantumatta. Ja ulkomailta ei ainakaan ennen voinut rekisteröityä. Itsellä ei ole kokemusta, mutta kaveri kertoili, kun tuli tilanne eteen.
 
Aika monta lohkostaan puhki syöpynyttä 80/100hp nelarijammua on ollu myynnissä ihan parin vuoden aikana. Siitä 2000 luvun alusta yleensä, en tiedä onko ne muuttunu myöhemmin paremmiksi. Oman ehdin hävittää ennen ku hajos. Muuten oli ihan kiva kone. Mutta eipä tossa korkealta putoa, toki tuo malli ilman läpikulkua ei niin kovassa huudossa ole.
 
Aika monta lohkostaan puhki syöpynyttä 80/100hp nelarijammua on ollu myynnissä ihan parin vuoden aikana. Siitä 2000 luvun alusta yleensä, en tiedä onko ne muuttunu myöhemmin paremmiksi. Oman ehdin hävittää ennen ku hajos. Muuten oli ihan kiva kone. Mutta eipä tossa korkealta putoa, toki tuo malli ilman läpikulkua ei niin kovassa huudossa ole.
Tuota läpikulun puutetta en pidä pahana, jos ei harrasta paljon luonnonsatamia. On hyvä vene kulkea perästä ja yksinkin keulan poijuun ottaminen on helppoa, kun sen opettelee ja varustelee veneen siihen. Keulassa ei edes tarvii käydä keulapoijuun tulessa. Liinakela on perässä, ja kannella yksi köysiohjuri ja liina on pujotettu keulaknaapin alta läpi ja tuotu kantta pitkin perään. Nappaat perästä haan poijuun peruutat laituriin, voit kiristää keulaliinan peräpollariin. Ainoastaan lähitessä pitää käydä keulassa irroittamassa poijuhaka ja samalla voi liinan ja poijuhaan vetää valmiiksi perään sitlådaan. Moottori tulee vähän pitkälle perään, että perä laiturissa joutuu ehkä hyppäämään, mutta jos toiselle puolelle laittaa lisä uimatason, niin se yltää jo moottoria pidemmälle. Niin tein omaan Aquadoriin. Toisella tasolla oli uimaportaat ja toisella puolen metrin mattolaituri, niin oli hyvä kulkea perästä. Vaikka 22C oli läpikuljettava, niin yleensä tuli oltua pakilla laiturissa.
 
Jos ois lähempänä, ja 15 vuotta aiemmin ollu myynnissä, ni hyvin ois voinu hakee pois, laululautaksi. Jos myyntihinta lähelläkään tuota huutokauppahintaa.
 
Melkoisen kovia kokenut Busteri.

 
Pusteri on vähän hepposta tekoa louhintahommiin näköjään. Tuohan olis valmiiks varusteltu paketti ukrainaan, kelpaa painaa joen yli.
 
Takaisin
Ylös