Myytävät vesikulkuvälineet, veneet ym, mitä netistä löytyykin

Viestiketju:
Myytävät vesikulkuvälineet, veneet ym, mitä netistä löytyykin

Tällaista uponnutta kävin joskus katsomassa copartilla, moottorista näkyi kansi, loput veden/jään peitossa. Ajatus oli huudella, mutta tais nousta lähemmäs 5 tonniin, ni aattelin, että pitäkööt tunkkinsa.
Jos ei tota botniaa olis, ni melkeen kävisin kurkkaa. Tais jos olis kassaa, kävisin muutenkin. Kuitenkin umpihytti, jonne sais lämmöt sun muut. Oliskohan jopa itsetyhjentyvä, olis iso plussa.

https://m.tori.fi/vi/106371788.htm
 
Onhan tuota fiksattu jo varmaankin touhu-tonnilla...
Juu saattaa hyvinkin olla, että hintansa väärtti. Oma kommentti tuli hätäiseen heitettyä ihan vain muihin myynnissä olleisiin vertaamalla. Tossa melkeen nurkan takana noita valmistettiin.

Tuli eräs tarina mieleen, joka ei nyt liity mitenkään veneisiin.
Pappallani oli koira joskus -80 luvulla, hämärästi muistan. Karkasi joskus talvella ja epäiltiin menehtyneen, kun ei puoleen vuoteen kuulunut. Sitten selvisikin, että tämän kopterinrakentajan, Nissen nurkkiin oli pesiytynyt. Hän oli ehtinyt kiintynyt koiraan ja kysyi saisiko pitää sen, koska oli seurana juuri leskeksi jääneelle miehelle. Hänelle se sitten jäikin.
 
Moottori pomminvarma... vai varma pommi. o_O

Nimenomaan. Varaosasaatavuus tuohon alkupään 3.0 V6 bensaan on _huono_. Tai nykytilanteesta en tiedä, mutta 15v takaperin aika surkeasti saa osaa. Kaveri rakenteli mk1 capria, jossa oli tuo kone, totesi että järkevämpi laittaa 2.8 ja modifioida se näyttämään 3.0:lta. 3.0 sitten johonkin halkoliiteriin.
 
Moottori pomminvarma... vai varma pommi. o_O
Tarina kertoo, että rakentaja olisi purkanut uudet moottorit ja vaihtanut jotain osia sinne parantaakseen moottoria. En nyt lainkaan muista, että mitä. Onko tuossa moottorissa joku erityisen heikko paikka?
 
Tarina kertoo, että rakentaja olisi purkanut uudet moottorit ja vaihtanut jotain osia sinne parantaakseen moottoria. En nyt lainkaan muista, että mitä. Onko tuossa moottorissa joku erityisen heikko paikka?

Ei se kone itsessään hirveän mätä ole, mutta siinä on tiettyjä tuolle koneelle uniikkeja ratkaisuja, ja volyymin pienuuden vuoksi pudotettu varaosista pois ainakin manner-Euroopassa. Konehan on siis Essex V6, joka on ikäänkuin kahdella pytyllä jatkettu Essex V4 2.0. Oliko jakopää vielä jollain kovamuovirattailla tms.
 
Kivelle ajettu täydestä laukasta. Tullut äkkipysäys ja nuppi jatkanut matkaansa. Ei olis ensimmäinen, mutta ei kovin yleistä.
No juu, kun tuollaisissa kohtaa, niin jäätyminen tuntui kaukaa haetulta.

Mutta eihän tuo vaadi muuta kuin vingulla hieman avaa saumat, plasticpaddingia perään ja kohti tyrskyjä :D
 
No juu, kun tuollaisissa kohtaa, niin jäätyminen tuntui kaukaa haetulta.

Mutta eihän tuo vaadi muuta kuin vingulla hieman avaa saumat, plasticpaddingia perään ja kohti tyrskyjä :D
2-tahtareista joskus myös vääntyi kampiakseli, jos täydestä laukasta potkurin ajoi kunnolla kiveen. Potkuri pysähtyi ja vauhtipyörä jatkoi pyörimistä. Nelareista en ole kuullut moista.
 
Jos tuota venettä meinais, niin kannattais tarkkaan tutkia perälaudan kunto.
 
Vieläkin hieman kyrsii, kun naapurin ukko myi viinanhimoissaan tällaisen vastaavan, mutta vanhemmalla 2t 40hp yamahalla. 600€ ja 10 pulloa saarenmaata.
Itse ei tainnut olla silloin yhtään ehjää venettä.
Ja tästä aikaa melkein 10 vuotta. Meni ihan murto-osalla markkinahinnasta.
https://m.tori.fi/vi/112511333.htm
 
Pikkasen vaan sipasta vahaa pintaan ja eiku laminoimaan :rolleyes:
 
Vanhoja huonokuntosia muotteja on aika paljon kyllä tarjolla. Lienevät hyvin pitkälti ongelmajätettä, jos on hylätty ulos märkänemään.
 
Takaisin
Ylös