Tervetuloa Konekansa-foorumille!

Liity Konekansa-foorumin jäseneksi (ei maksa kuin vaivan) ja käy peremmälle! Sisäänkirjautumattomana et näe aivan kaikkea foorumin sisältöä.

Mainoksiakin vilisee niin, että silmiä kirvelee. Jäsenenä elämäsi olisi paljon siedettävämpää. ;)

Museorekisteröidyt kulkineet

Viestiketju osiossa 'Henkilö- ja pakettiautot' , aloittaja borg, 26.11.2019.

  1. LPR

    LPR Kytöstelijä
    KK Plus pack NoAd

    Liittynyt:
    27.3.2013
    Viestejä:
    11 019
    Saadut tykkäykset:
    1 520
    Tuossa tänä syksynäkin olen ollut yhden MEGAharvinaisuuden pelastustyössä mukana. Nyt se on turvallisesti minun tontilla pois rumu-ukon laanilta odottamassa kyytiä laitteen ostajalle.
     
  2. Tessulandia

    Tessulandia Kansalainen

    Liittynyt:
    29.11.2017
    Viestejä:
    625
    Saadut tykkäykset:
    18
    Sitä samaa sinnekkin kotiin
     
    • Hauska Hauska x 2
  3. HendriXXX

    HendriXXX Kansalainen

    Liittynyt:
    25.10.2019
    Viestejä:
    31
    Saadut tykkäykset:
    48
    Ei nyt liity museoautoihin mitenkään mutta kerron kuitenki yhen tarinan.

    Me pelastettiin kaverin kans vanha Dodgen paloauto (Pakinkylän vpk) , oisko tästä nyt 4-5v aikaa. Oli menossa sulattoon. Haettiin se Varkauden alapuolelta ensin Ouluun ja siitä ajettiin sitte Qsamoon mun vanhempien kotitilalle jossa sitä aina viikonloppuisin korjailin. Ei ollu kun taivas kattona. Jarrut kävin siitä talven aikana läpi, lisättiin Gmc Jimmyn penkit taakse ja fixailin kaasarin ja sytkäosat. Lisäksi vähä sähköjä piti korjata. Siitä ajettiin seuraavana keväänä sitte Ouluun. Sillä ajeltiin tapahtumissa puuhakilvillä ympäri Suomen, kunnes alkoi reilun vuoden jälkeen katastuskonttoriukot puhelemaan että pitäskö teillä jo vihdoin tämä muutoskatsastaa.. Puuhakilpiä ette enää saa.
    Käytiimpä puuhakilvillä ihan Oulusta käsin Saariselällä asti Rautaa Rajalle tapahtumassa. :D

    Se katsastettiin muistaakseni 2016 loppuvuodesta. Oisinko itse ajellu sillä lähemmäs 3tkm kaikenkaikkiaan kunnes möin osuuteni siitä pois muuton takia. Hauska peli oli ja paljon jäi hyviä muistoja siitä hopasta.. Ehdottomasti oli sen pelastamisen arvoinen laite vaikka suurinosa vaan vittuili siitä ja sano että ootta nyt seonnu lopullisesti..

    Bensaahan sillä meni jonku verran. Ennen kaasarin yms kunnostusta ja muuta säätöä, kulutus oli 38-40L luokkaa 98:sia satkulle, mutta lopulta sain sen säädettyä kuluttamaan 23-25L hujakoille, jolla oli suorastaa jo edullista liikkua.. Tekniikkanahan siinä oli Moparin 318ci "ryppyreuna" ja 4-lovinen aski kaks nopeuksisilla perällä. Kulki aika perkeleesti. Saariselän reissulla tuli testattua mitä se kulkee ku piti ottaa isoihin mäkiin vauhtia välillä paljonkin. Gps näytti reiluja 130km/h nopeuksia ja vielä ois kiihtyny jos vain ois jaksanu odottaa.. :D

    IMG_20150919_112233.jpg IMG_20170510_080512.jpg IMG_20170510_080600.jpg IMG_20170510_080634.jpg IMG_20151223_105444-800.jpeg IMG_20151223_105409-800.jpeg IMG_20160213_124031.jpg IMG_20160813_200632.jpg IMG_20160813_153615.jpg
     
    • Tykkään Tykkään x 12
  4. Mika 82

    Mika 82 Kansalainen
    KK Plus pack

    Liittynyt:
    17.11.2014
    Viestejä:
    3 663
    Saadut tykkäykset:
    1 025
    • Tykkään Tykkään x 1
  5. LPR

    LPR Kytöstelijä
    KK Plus pack NoAd

    Liittynyt:
    27.3.2013
    Viestejä:
    11 019
    Saadut tykkäykset:
    1 520
    Overdriveltä aikanaan seurailin sun paloauton rakentelua.
     
    • Tykkään Tykkään x 1
  6. cardaani

    cardaani Mulkwisti
    KK Plus pack

    Liittynyt:
    14.12.2011
    Viestejä:
    20 474
    Saadut tykkäykset:
    3 193
    No ei varmasti viikkorahoilla vaihda omistajaa...
     
  7. james_III

    james_III Kansalainen
    KK Plus pack NoAd

    Liittynyt:
    2.8.2019
    Viestejä:
    1 566
    Saadut tykkäykset:
    351
    Laittas ny edes hinnan toikin näkyviin, on kuitenkin aika monta :haisemaan::haisemaan::haisemaan:ennenkun omin voimin liikkuu. On tullut vastaava hylsy elvytettyä ja se oliskin mukavasti valmis jo :paranoia:
     
  8. Mika 82

    Mika 82 Kansalainen
    KK Plus pack

    Liittynyt:
    17.11.2014
    Viestejä:
    3 663
    Saadut tykkäykset:
    1 025
    Muinoin itsekin karsastin hinnattomia ilmoituksia. Mutta tässä vuoden sisään ostin pari laitetta, joissa ei ollut pyyntihintaa, ja ihan ok meni kaupankäynti ja hinnatkin kohtuulliset.
    Mutta sellainen kaveri, joka oikeasti tuollaista projektia hakee, rimpauttaa myyjälle. Vaihto hiluxiinhan oli toiveissa, ja halvimmat lähtee 2000€ ylöspäin. Että piisaisko sellainen vai haetaanko parempaa?
    Itsellä ei mitään hajua tuollaisten aihioiden hintatasosta.

    Jälkikäteen miettinyt, miksi ne hinnattomat myynti-ilmoitukset ärsytti, vaikka en ollut kyseisestä tuotteesta edes kiinnostunut. Varmaan vain ihan mielenkiinnosta, että olisi ollut kiva tietää se pyyntihinta. Eli hinnaton ilmotus oli huonoa viihdettä.
     
    • Samaa mieltä Samaa mieltä x 1
  9. kymi

    kymi Keski-ikääntynyt Apinamies
    KK Plus ADpack NoAd

    Liittynyt:
    19.5.2018
    Viestejä:
    4 957
    Saadut tykkäykset:
    787
    Kyllähän sitä sivistyneessä myynti-ilmoituksessa on edes jokin hintataso mainittuna. Ihan puhtaasti jo siitä syystä, että joku myyjä saattaa kaivata niitä euroja omista muistoistaan ja taas toiselle sama asia voi olla romuraudan arvoinen. Ostajana ainakin itse olen jollakin asteella vaivaantunut mikäli joudun myyjän puolesta hintatasoa miettimään. Huonolla tarjouksella myyjä nauraa mut ulos keskustelusta (tai pettyy) ja liian hyvällä tarjouksella mitään rakentavaa hintakeskustelua ei synny. Omistaja eli myyjä sen kuitenkin loppupeleissä määrittää millä hinnalla ne kaupat syntyy jos ovat syntyäkseen ja hänellä on (tai pitäisi olla) se paras tieto ja perusteet siitä miksi hinta on se mikä se on.

    Toki hyvää viihdettä on myöskin nuo jotka myy varttikilon pa.kaa tonnilla, versus tuotteen ollessa "ei hinnoiteltu". Ja tuskin tuo hinta silti lie kynnyskysymys jos ostaja tietää mitä hankkii ja keskusteluyhteys on ok.
     
    • Samaa mieltä Samaa mieltä x 1
  10. jusape

    jusape Mr Horsepower
    KK Plus ADpack Betatester NoAd

    Liittynyt:
    30.11.2011
    Viestejä:
    49 937
    Saadut tykkäykset:
    3 778
    Toisinaan voi saada ihan kohtuu järkitarjouksenkin pyynnistä, itse myyjältä, kun tovin keskustelee erinäisistä (aiheeseen liittyvistä ) asioista .....
     
    • Samaa mieltä Samaa mieltä x 1
  11. Tessulandia

    Tessulandia Kansalainen

    Liittynyt:
    29.11.2017
    Viestejä:
    625
    Saadut tykkäykset:
    18
    No ainahan voi ihan itte hintaa kysyä,näin on kysytty multakin ja kaupat synty saman tien ja nyt on laite jo käytössä toisella.
    Monet hinnat itekkin kyselly ei se pitäs ongelma olla.
     
  12. harriveikko

    harriveikko Kansalainen

    Liittynyt:
    16.1.2015
    Viestejä:
    4 271
    Saadut tykkäykset:
    89
    Juur kattelin museorekistöröityä 100 a datsunia -72 malli.No ainakin takavalot oli kyllä uudemmasta ja toi maskin näytti liian hienolta.
     
  13. Tessulandia

    Tessulandia Kansalainen

    Liittynyt:
    29.11.2017
    Viestejä:
    625
    Saadut tykkäykset:
    18
    Käykö edes suoraan uudet takavalot vanhaan Dasseen? luulisi olevan ihan erilailla kiinni ja reijätkin pellissä erilaiset?
    Eli aika paljon on soviteltu,ei ole alkuperänen...eikös niissä ekoissa ollu sellaset pitkät kapeat ja uudemmissa neliskanttiset?
     
  14. pajs

    pajs Mutunvilkku Pietarsaaresta
    KK Plus pack Betatester NoAd

    Liittynyt:
    25.1.2012
    Viestejä:
    8 320
    Saadut tykkäykset:
    1 264
    Koskas ne takavalot muuttu isoiksi -73 ??? Koskahan Ratsunin mallivuosi vaihtui? Eli olisko mahdollista, että olis joku -72 loppuvuonna rekisteröity?
     
    • Samaa mieltä Samaa mieltä x 2
  15. cardaani

    cardaani Mulkwisti
    KK Plus pack

    Liittynyt:
    14.12.2011
    Viestejä:
    20 474
    Saadut tykkäykset:
    3 193
    Meillähän niitä Ratsuneita myytiin uutena vielä melkein kymmenen vuotta valmistuksen lopettamisen jälkeen...
     
    • Eri mieltä Eri mieltä x 1
  16. estate

    estate Kansalainen

    Liittynyt:
    2.1.2017
    Viestejä:
    656
    Saadut tykkäykset:
    104
    Ei käy uudemmat neliskanttiset takavalot suoraan vanhempien kapeiden tilalle. Takaloosterin kansi on erilainen, samoin itse takakulmat, jossa valot ovat. Tosin jos on loppuvuodesta -72 rekisteröity, saattaa oikeasti olla -73 mallia, japseilla kun vaihtuu mallivuosi syksyllä (kuten liki kaikilla valmistajilla). Suomessa ei pidä tuijottaa rekisteröintivuotta todellisena vuosimallina. Esim. noita aakkosiakin rekisteröitiin uutena vielä parivuotta sen jälkeen kun valmistus oli jo päättynyt, eli Suomesta voi löytää vm- 79 100A:n vaikka tehtaalta viimeiset rullasi ulos -77. Sama monessa loppuvuodesta rekisteröidyssä autossa, saattaakin oikeasti olla seuraavan vuoden mallia. Tai alkuvuodesta rekisteröity voi olla oikeasti edellisen vuoden mallia kun on jäänyt varastoon myymättä ja rekisteröity ns. ylivuotisena.
     
  17. topik

    topik Väsyttää
    Betatester NoAd

    Liittynyt:
    2.12.2011
    Viestejä:
    5 677
    Saadut tykkäykset:
    839
    Olikos niitä isompia valoja kuiteskin erinäköisiä, joteskin muistan, että ekat ois ollu sileämmän näköisiä kuin loppupään.
    Ja tuohon aikaan monesti venytettiin se loppuvuojen auto kaupan rekisteröinti seuraavalle vuodelle. Itsekkin tein 85 nissanista 86 sen näin. Kaupat marraskuussa ja auton luovutus ja rekiteriöinti tammikuussa.
     
  18. Tessulandia

    Tessulandia Kansalainen

    Liittynyt:
    29.11.2017
    Viestejä:
    625
    Saadut tykkäykset:
    18
    Eli juurikin tuossa rekisteröinnissä on se juju miksi joku ei täsmää, ja todellakin täällähän myytiin jo vanhentuneita malleja kun kauppa kovin kävi,saattoivat jossain seistä sitten jotkui vuosiakin.
    Parempi olisikin tietää koska joku on tehtaalal tehty kuin että koska meille rekisteröity.
    Traktoreitakin on kuulemma löytyny että eivät ole koskaan olleet rekisterissä kun ei ole ajettu aikoinaan kun pelloilla.
     
  19. LPR

    LPR Kytöstelijä
    KK Plus pack NoAd

    Liittynyt:
    27.3.2013
    Viestejä:
    11 019
    Saadut tykkäykset:
    1 520
    Pari vuotta ylivuotisia myytiin, kuten @estate mainitsikin. Samoin pari vuotta myytiin ylivuotisena Pikku-Corollaakin. Viimeiset leimattiin vissiin -78.
     
  20. LPR

    LPR Kytöstelijä
    KK Plus pack NoAd

    Liittynyt:
    27.3.2013
    Viestejä:
    11 019
    Saadut tykkäykset:
    1 520
    Noissa traktoreissa käyttöönottovuosi voi olla mitä vaan. Traktorien rekisteröintipakko tuli v. 1958 ja sitä vanhemmissa on rekisteröitäessä muisteltu milloin se on hankittu. Moni traktori oli jo toisella tai kolmannella omistajalla ja käyttöönottovuosi arvioitiin, kun sitä ei tiedetty. Silloin ei ollut nettiä mistä etsiä valmistenumerolla valmistusvuosi. Samoin valmistenumerona voi olla mikä vaan lohkossa tai muualla oleva valunumero, kun isännät on noita itse arponeet. Sama on moottorikelkoissakin, rekisteröinti tuli muistaakseni -89 ja sitten vanhemmista arvailtiin vuosimallia. Rouvan perintö Lynxi on oikeasti -81, mutta papereissa -77. Ukki oli muistanu ostovuoden vähän väärin... Mopoissa on myös varmasti sama homma.
     

Jaa tämä sivu