Tervetuloa Konekansa-foorumille!

Liity Konekansa-foorumin jäseneksi (ei maksa kuin vaivan) ja käy peremmälle! Sisäänkirjautumattomana et näe aivan kaikkea foorumin sisältöä.

Mainoksiakin vilisee niin, että silmiä kirvelee. Jäsenenä elämäsi olisi paljon siedettävämpää. ;)

Muistelemme menneiden aikojen dieseleitä

Viestiketju osiossa 'Maamoottorit, moottoritekniikka' , aloittaja Tessulandia, 15.10.2020.

  1. jusape

    jusape Mr Horsepower
    KK Plus ADpack Betatester NoAd

    Liittynyt:
    30.11.2011
    Viestejä:
    53 951
    Saadut tykkäykset:
    4 804
    Siitä YORK laiseen takuuvarman käynnistyksen takaava, 2.4D koneeseen kansi, hetkut on joka pytylle.
    3 tulppendaalia on vinkeesti imusatsin sisällä.
    Ainaki 1 hetkukin on riggein....


    150€ ja nouto tai mh-kulut.... IMG_20210106_211827.jpg IMG_20210106_211904.jpg IMG_20210106_211845.jpg
     
  2. Stardust

    Stardust Kansalainen

    Liittynyt:
    9.12.2020
    Viestejä:
    274
    Saadut tykkäykset:
    33
    Aikojen saatossa Yorkkilaisen kylmäkäynnistysominaisuutta paranneltiin...laittamalla järeemmät hehkut.:palvova:
     
  3. jusape

    jusape Mr Horsepower
    KK Plus ADpack Betatester NoAd

    Liittynyt:
    30.11.2011
    Viestejä:
    53 951
    Saadut tykkäykset:
    4 804
    Alkuunhan niis oli vaan atarttipilottisysteemi, sit tuli imusarjaan 1 hehku, premiumversio oli sit joka mukille esikammioon oma hehku....
     
  4. Josva

    Josva Joopati joo, jaapati jaa
    KK Plus pack

    Liittynyt:
    11.6.2016
    Viestejä:
    8 497
    Saadut tykkäykset:
    2 009
    Ää tuota en ole mikään Transit tietäjä, mutta kaikkista Ford merkillä varustetuissa diesel moottori Transiteissani on ollut hehkutulpat joka pytylle 1982 ja tämä 84. Näiden hehkut on olleet viellä pikahehkuja 10-15sek ja lähtevät hyvin käyntiin.
    Sitten muistan ne 1970 luvun alun Pilotti startti Perkinssit, ei vitttu ne oli helvetin huonoja käyntiin lähtijöitä. Näissä oli se imusarjassa oleva mikä se nyt on liekinheittäjä, eli pumpataan imusarjaan dieseliä joka sytytetään hehkutulpalla ja kun kuuluu poks startataan. Näitä muutettiin sitten sellaisella diy laitteistolla niin, että primeripumppu imaisi jotain eetterintapaista omasta säiliöstä vedettäessä ja suihkutti liemen painettaessa imusarjaan. Tällä konstilla ne sai kolisemaan jopa -10c˚ pakkasesta ilman esilämmittämistä.
     
  5. Josva

    Josva Joopati joo, jaapati jaa
    KK Plus pack

    Liittynyt:
    11.6.2016
    Viestejä:
    8 497
    Saadut tykkäykset:
    2 009
    Niin kuin Hiacetkin! Mulla oli useakin Izuzu ’Bedford’ Pick uppeja, ne ne vasta olikin huonoja eteniöitä.
     
  6. LPR

    LPR Kytöstelijä
    KK Plus pack NoAd

    Liittynyt:
    27.3.2013
    Viestejä:
    14 115
    Saadut tykkäykset:
    2 017
    Tervepeltisen Petukan (KB25) jos jostain löytäis, niin kyllä kelpais...:autoilee:
     
  7. YxJampe

    YxJampe Klenkkaava Rasvanäppi.
    KK Plus ADpack

    Liittynyt:
    18.6.2017
    Viestejä:
    8 736
    Saadut tykkäykset:
    994
    Isäukko muinoin 4.108n perskeleen Amazonin keulalle sovitti. Kojetaulun alla oli letku mikä meni imusarjaan jota kautta tarvittaessa sai ruutattua pilottia.
    Noita moottoreita oli kaks kappaletta. Toinen paikalla, toinen käytiin läpitte vaihdon jälkeen ja varastoon odottaan seuraavaa vaihtoa.
     
  8. Stardust

    Stardust Kansalainen

    Liittynyt:
    9.12.2020
    Viestejä:
    274
    Saadut tykkäykset:
    33
    Onko tuo varmaa tietoa? Minun tietääkseni Perkins oli Starttipiloteilla/imusarjahehkuilla, mutta -72 tullut Yorkkilainen kammioiden hehkuilla.
    -85 tullut 2.5Di oli taas imusarjalämmityksellä.
    Jos noin niinkuin sanoit, niin minä vuosina mitäkin versiota ollut?
     
  9. Josva

    Josva Joopati joo, jaapati jaa
    KK Plus pack

    Liittynyt:
    11.6.2016
    Viestejä:
    8 497
    Saadut tykkäykset:
    2 009
    Mulla oli joku ilman Isuzu nimeäkin oleva Bedfoord olikohan vm 1980. Sitten näin Fiilers Deelersistä kun ne eheyttivät ihan samanlaisen vaaleansinisen, mutta sen pick upin nimi oli Chewrolet Nuvi tjms. Tämä minun oli Isuzun dieselillä kbd 25 ja voin sanoa että tämä moottori on sitten niin maan perkeleen varmatoiminen laite!
     
  10. LPR

    LPR Kytöstelijä
    KK Plus pack NoAd

    Liittynyt:
    27.3.2013
    Viestejä:
    14 115
    Saadut tykkäykset:
    2 017
    Itsellä on nykyään noista harrastekulkineista tullut vähän sellainen mieltymys, että tutut kliseet, Camarot, Mustangit tai vaikka joku penari ei niin kiinnosta, vaan nuo muinoin niin tavalliset aliarvosteut kulkineet, mitkä on jo liki kaikki aikaa sitten paalattu. Milloinka joku on viimeksi nähnyt vaikkapa tuollaista Petukkaa kunnostettuna tai jopa entisöitynä? Muitakin kiinnostavia malleja on monta, jenkkiautoista esim. Studebaker Lark.
     
    • Tykkään Tykkään x 1
    • Samaa mieltä Samaa mieltä x 1
  11. Josva

    Josva Joopati joo, jaapati jaa
    KK Plus pack

    Liittynyt:
    11.6.2016
    Viestejä:
    8 497
    Saadut tykkäykset:
    2 009
    Muistatko LPR kun ihmettelit joskus mieltämystäni käyttöentisöidä itäblokin tuotteita? Esimerkkinä taisi olla FSO Polonez jollaisen ostin ihan uutena emännän ajoon v 1988, ei muuten ole paljon missään enää moista esitystä nähtävillä!
     
    • Samaa mieltä Samaa mieltä x 1

Jaa tämä sivu