Tuolla toisessa ketjussa mainitsin että sahojen kanssa ongelmia:
Sainkin kommentteja ja epäilyksiä oli että mahdollisesti ilmavuotoja, vanhaa bensaa yms. Kiitos niistä vastauksista.
Ensisijainen potilas on nyt Stihl 025. Uutta on: tulppa, bensat (valmis seos), bensasuodatin, bensaletku, kaasarin kalvo (kiinan versiolla ei toiminut lainkaan) ja tiivisteet, neulaventtiili (sama käyttäytyminen uudella ja vanhalla).
Käy hyvin tyhjäkäyntiä ja liipasinvaste on hyvä (lähtee heti nostamaan kierroksia), mutta hyytyy herkästi kaasuttaessa. BOOooo ja sammuu. Tai jos kaasun löysää niin sammuu palatessa matalille kierroksille. Hitaasti kierroksia nostaen pysyy tasaisella kaasulla (keskivaiheen kierroksilla) käynnissä, mutta kierrokset huojuu. Sahaa kallistelemalla eri asentoihin en saa mitään vaikutusta aikaan. Jos suihkutan kaasarin juureen apukäynnistysainetta, niin kone sammuu. Jos siellä olisi ilmavuoto niin käsittääkseni kierrosten pitäisi nousta, mutta vaikuttaako tuossa sitten aineen äkillinen kylmentävä vaikutus. Olisiko syytä kokeilla jotain muuta ainetta ehkä.
Säädöt on haettu niin että L ruuvi on keskellä sitä kohtaa missä kierrokset alkaa laskea kummassakin suunnassa (noin kierros auki mikä tais olla tehdaan ohjearvo). LA, eli tyhjäkäynti niin ettei terä pyöri (tai oikeastaan pyörii ihan vähän. Uskoisin että nämä on ok. Sitten sitä H ruuvia olen hakenut. Perusajatus on että 1.25 kierrosta auki, tästä on molempiin suuntiin yritetty pienillä säädöillä ja käyty aika kaukanakin, mutta sopivaa paikkaa ei löydy.
Itsellä ei ole paine/alipainepumppu mahdollisuutta testata ilmavuotoja.
Mielellään yrittäisin kotona asian selvittää kun asialla ei ole niin kiire eikä leipä tästä kiinni.
Sain vanhan Stihlin käyntiin pitkästä aikaa. Syksyllä yritin sitä tuloksetta korjata (kiinan osilla) ja nyt uusiksi oikeilla kun pykälää uudempi Stihl alkoi temppuilemaan. Kumpikaan ei tosin ole vielä sahauskunnossa, säätöjä hakenut ja hakenut, mutta ei vaan täsmää. Tutkitaan.
Sainkin kommentteja ja epäilyksiä oli että mahdollisesti ilmavuotoja, vanhaa bensaa yms. Kiitos niistä vastauksista.
Ensisijainen potilas on nyt Stihl 025. Uutta on: tulppa, bensat (valmis seos), bensasuodatin, bensaletku, kaasarin kalvo (kiinan versiolla ei toiminut lainkaan) ja tiivisteet, neulaventtiili (sama käyttäytyminen uudella ja vanhalla).
Käy hyvin tyhjäkäyntiä ja liipasinvaste on hyvä (lähtee heti nostamaan kierroksia), mutta hyytyy herkästi kaasuttaessa. BOOooo ja sammuu. Tai jos kaasun löysää niin sammuu palatessa matalille kierroksille. Hitaasti kierroksia nostaen pysyy tasaisella kaasulla (keskivaiheen kierroksilla) käynnissä, mutta kierrokset huojuu. Sahaa kallistelemalla eri asentoihin en saa mitään vaikutusta aikaan. Jos suihkutan kaasarin juureen apukäynnistysainetta, niin kone sammuu. Jos siellä olisi ilmavuoto niin käsittääkseni kierrosten pitäisi nousta, mutta vaikuttaako tuossa sitten aineen äkillinen kylmentävä vaikutus. Olisiko syytä kokeilla jotain muuta ainetta ehkä.
Säädöt on haettu niin että L ruuvi on keskellä sitä kohtaa missä kierrokset alkaa laskea kummassakin suunnassa (noin kierros auki mikä tais olla tehdaan ohjearvo). LA, eli tyhjäkäynti niin ettei terä pyöri (tai oikeastaan pyörii ihan vähän. Uskoisin että nämä on ok. Sitten sitä H ruuvia olen hakenut. Perusajatus on että 1.25 kierrosta auki, tästä on molempiin suuntiin yritetty pienillä säädöillä ja käyty aika kaukanakin, mutta sopivaa paikkaa ei löydy.
Itsellä ei ole paine/alipainepumppu mahdollisuutta testata ilmavuotoja.
Mielellään yrittäisin kotona asian selvittää kun asialla ei ole niin kiire eikä leipä tästä kiinni.