Mitäs sitä onkaan tullu tänään tehtyä

Viestiketju:
Mitäs sitä onkaan tullu tänään tehtyä

Särjin sitten pakuni niin etten pääse sillä huomenna voi töihin fittujen fittu, joku vinkui moniurahihnalla joten rupesin tutkimaan että mikä. Kiristinrullan sekä ohjausrullan laakerit rahisivat, no hullun tuurilla löytyi sopivat laakerit jotenka päätin vaihtaa ne. Dremelillä hion laakerin ulkokoolilta olakkeen joka oli valettu siihen ja ei kun pyörä prässiin, painatusta ja Pam koko pyörä hajosi paskaksi! Jumalauta laakerin ulkokooliin oli sorvattu ura johon pyörä oli valettu, mistä helvetistä tuonkin olisi arvannut? Huomenna täytyy siis tilata jostain uudet pyörät.
AFE1F29C-BAB4-41B9-AA4F-2E03312BD5A1.jpeg
 
Piti sitten tuokin päivittää tämänpäivän sääntöjen mukaiseksi eli löytyy Camlock täyttöventtiili

Itellä on 70,5 / 64,3 mm suora putki farmarisäiliön täyttöputkena. Säiliö kaukaa viime vuossadalta. Tarvitseekohan ja löytyyköhän tuohon klemmarilla liitettävää liitintä. Öljyntuoja tietty neuvoo minkälainen siinä pitäs olla sit elokuus kun jättää suutuspäissään/päissään säiliön täyttämäti mutta voishan tuon päivittää jos se tosiaan koskee muitakii ku sakaraliittimiä se muutöstarve.

Helposti tuo on tähän asti täyttyny, nopee on ollu tankkaajan vaan työntää ylhäältäpäin täyttöputki tuohon ja painaa liipasimesta. Mutta kehitys kehittyy ja kait noista vanhoista säiliöistä pitää päästä eroon että saa uusia myytyäo_O
 
Nesteen auto ei suostunut vuoden 16 kesällä laskemaan "meijeri" liittimen läpi öljyä, jätti lapun kamlock vaatimuksesta. No toinen firma toi.
Soittelin öljyn myyjiä läpi osa tiesi tästä vaatimuksesta osa ei. Vaihoin kamlockeihin. Mitä noista riiteleen.
 
Se luistelu johtu siitä et Vettel työnsi likaiselle puolelle ja renkaissa oli paskoo...se kestää pari kolme kierrosta putsaantua...

Oon joskus miettiny laittaa kirjeellä lyhyen viestin sille Eckelstonelle, että harjaisvat radat enne ajua. Ei mielestäni olis muutenkin kalliissa lajissa iso lisäkustannus, vaikka vanahoilla Fiat-Allis linkkukoneilla ja keltaisilla muoviharjoilla ajaisivat lätäkkölaskeutumiin kertyneet vanhat ylvuotiset puunlehdet ja sen tosi liukkaan mudan pois radalta koko leveydeltään eikä vaan parrailta ajolinjoilta ennen ajoja niin jäis tuo spekulaatio likaisesta puolesta pois. Muutenkin koko termi tekee koko lajista vähän sottaisen oloisen:(

No on jääny laittamati ja siks edelleen liukastelevat
 
Kävin pitkästä aikaa yläkerrassa, ei ehkä olisi kannattanut..:facepalm:

Mun autotalliin nähden tosi siisti luola. Mancave vs Ladycave:)

En tosin oleskele autotallissa ympärivuorokautisesti vaikka siellä oleilenkin harrastuksista riippuen kaikkina aikoina aamun koista auringonnousuun:virnpeuk:
 
Hämeen Hälläpyörän reissun jälkeen täytynee aloittaa Huihain talvirenkaista nastain nypintä, ei sillviisii tehden tarvii ostaa uusia renkaita kuin kahteen ritsaan.
 
Pistin valkeet toisen pirtin arimaxiin. Hyvin savuttaa kele.. Jotenki jäi alimmat puut nakeliin eikä tangolla saa kammettua.
Kärykkööt ja naapurit tykkää :facepalm:
 
Scanian polttoainetankkia piti hitsata, aina se vähän jännittää... Laskin hiilaripullosta letkulla tankkiin niin kauan, että sumu alkoi leijailla korkin reiästä, sitten tinaamaan.
Scaniatankki.jpg
 
Niin määkin oon naftatankkeja hitsuutellut, kaasuvirta/min ja tankin tilavuus = kaasun virtausaika, , sen minuuttimäärän hiilaria letkusta tankkiin ja hitsuumaan....
 
Ohuemman seinämän tankeissa tuo on hiukan hankalaa, läpitunkevan liemen takia...
 
Joo, jos ei pääse kääntämään hitsuuttelukohtaa ylöspäin. Siellä olis pieni ilmatasku.

Eikä se löpö muutenkaan räjähdä kuin elokuvissa. Kokeilkaapas heittää tulitikku löpöämpäriin ( tai vaikka vain lattialla olevaan lammikkoon).
 
Traktorin runkotankkina, tms ollessaan ( esim volvobmvalmet-valtra ) on paha käännellä......
 
Henry Ford olisi ohentanut tappeja. Selvästi ainakin puolet liikaa malmia.
 
Takaisin
Ylös