Mitäs sitä onkaan tullu tänään tehtyä

Viestiketju:
Mitäs sitä onkaan tullu tänään tehtyä

Pöötä tilattu bf tarjouksesta 2000 l, 1,249 €/l. Mitään muuta ei tähän talouteen ostettu.

Minä omilla kulutus tottumuksilla en käytä K-S ryhmien palveluita eli polttoaineissa Nesteen-Abc,n litkuja vaikka Maksakoon enemmän. Syy on että Suomen vähittäis kauppa ei saisi monopolisoitua!

Minä omilla kulutus tottumuksilla en käytä K-S ryhmien palveluita eli polttoaineissa Nesteen-Abc,n litkuja vaikka Maksakoon enemmän. Syy on että Suomen vähittäis kauppa ei saisi monopolisoitua!
en tiedä monopolisoitumisista mutta otin tuvan lämmitykseen ja traktoria varten s-ryhmältä,kun edullisinta oli.

Kilpailu vähenee yksien toimijoiden takia, pitkässä juoksussa sen ylihinnoitelun maksaa kulutajat.

Kilpailu vähenee yksien toimijoiden takia, pitkässä juoksussa sen ylihinnoitelun maksaa kulutajat.
Täälläpäin on kyllä ihan turha sanoa jotta kilpailu jotain vaikuttais polttoaineiden hintaan, hinnat on tasan yhtä korkeat/matalat, samaan tahtiin nousee ja laskee mutta mitään isoja poikkeavuuksia ei yleensä ole.

Kaikki alkaa olla sovittua varmaan jotta mihin aikaan mitenkin myydään että saadaan asiakkaat vaan ostamaan mahdollisimman turhaa tavaraa..
kahvitarjous taitaa yleensä olla se joka on vuoronperään ja toimii kauppojen ”sisäänheittäjänä”

Laudepyyhkeitä jos tusinan verran pesasis, työvalokin jo valmiiksi päällä.

20241130_081944.jpg

(En oo älynny 543 kauppoja vieläkään katua kylä laulaa nätisti)

Kävin koiran kanssa mökillä.

Nyt saavun vanhaan ranta kahvilaan
20241130_093328.jpg

Ja katson autiota hiekka rantaa
20241130_091345.jpg

Syys unelmain vie meidät uudestaan
20241130_091337.jpg

Jäätyvät kuin yö
20241130_094345.jpg

kannattaa ja jo muutama kilsa ajellakin
Ja sitten käy niinkuin eilen. Ajelin ja seurasin hintoja. Tankkasin, kun omasta mielestä oli yhdellä asemalla, tai oikeastaan koko kylän kaikilla kolmella asemalla vähemmän kallista. Olisin kuitenkin päässyt hyvin vielä 100 km kotiinkin, mutta tiesin kotikylän hinnat. No 50 km eteenpäin seuraavassa pitäjässä olikin sitten 15 c halvempaa, mutta olin jo tankannut. Ja oli kotikylälläkin päivän aikana laskenut halvemmaksi.

Näin se liikkuu, 1.62x-1.98x välillä...mulla jos tyhjempi tankki niin tekee helposti 15 egee toi hintaheitto matalimman ja korkeemman välillä joten vähä katella kannattaa ja jo muutama kilsa ajellakin
Ajelen kyllä mutta en hinnan takia alle 2€ oli litra kun viimeks tankkasin ja 50€ saa 50€ edestä ainetta.

Työ voitto, vähä joutu taljalla vetelemään kun pysty putket oli mutkalla. Nyt ei lumi sada sisään.

20241130_142613.jpg

Takaisin