Mitäs sitä onkaan tullu tänään tehtyä

Viestiketju:
Mitäs sitä onkaan tullu tänään tehtyä

Nostettu mlp:ltä käyrää yhdellä ja tihennetty asteminuutteja kymmenellä.
Tuikut palaa leivinuunissa nyt toista päivää ja huomenna palaa klapi.
Vaikuttaa olevan talvi tulossa...
 
Räystäspeltejä, ikkunamyykejä, ym. mitkä on vähän olleet vaiheessa. Naapurin kirvesmies oli touhuamassa kaverina, kun en itse katolle uskalla. Saksinostin on kyllä hyvä apu monessa hommassa, sillä itsekin uskallan nousta räystään korkeudelle. Onneksi sellainen käveli vastaan rakennustelineen hinnalla.
 
Nostettu mlp:ltä käyrää yhdellä ja tihennetty asteminuutteja kymmenellä.
Tuikut palaa leivinuunissa nyt toista päivää ja huomenna palaa klapi.
Vaikuttaa olevan talvi tulossa...

Kaivelin jo mamikset jalkaan...

IMG-20241101-WA0000.jpeg
 
IMG_20241029_201749_HDR.jpg
IMG_20241030_173611_HDR.jpg

Viikolla ehtoisin ehjätty transupoteroa, kun sain tarpeekseni vuotamisista. Tehostajan paluupilli oli ruostunut puhki ja painepillikin katkesi irriottaessa, nyt tilalle insinöörätty oikea patenttien kirkkoherra helmiliitoksin.

Vesioksat vuoti molemmat, nyt vaihtui kannen päästäkin orggis orggikseen. Kannen etupuolen anturipesällisen vaihdan nyt toisen kerran, noin sata tkm lie kestää tarvike siinä, oli kahdesta paikkaa halki ja laippa muuttanut muotoaan myös. Kyllähän sillä vuotavalla tulikin liki vuosi ajettua, paisarin täytöllä ajoi pari sataa km, kesällä pelkkää vettä lisäten vaan nyt oli pakko päästä glykolikantaan. Laitoin biolitkua sinne nyt
 
Talvirenkaat vaihdoin alle. Kahdessa näkyy vielä 80% merkki, kahdessa 60%. Vielä näillä kuvion ja nastojen puolesta ajelee monta talvea.
PXL_20241101_094346167.jpg

PXL_20241101_094327809.jpg

On ne vaan kaposen näköiset.
PXL_20241101_102000295.jpg


Samalla rasvailin alustan nipat, katselin että parissa raide- ja ohjaustangoissa oli pari niveltä joiden suojakumit alkaa olemaan kaput, pitänee harkita jos ennen kesän reissua päivittäisi sitä sektoria.
 
Joo ehtoolla laitoin transupoteroon nastat alle, aamukirppasessa hiaceen, tänä ehtoona pitää laittaa lolvoon
 
Toissapäivänä laitoin talvikumit isäukon ja rouvan autoon sekä omaan. Camarossa on ollut jo parisen viikkoa. Jeeppi on seisonnassa, mutta pitänee ottaa ajoon sekin ja laittaa piikit alle.
 
sprintteriin vaihtoin tänää talvirenkaat, muuta pientä hommaa tuli tehtyä ku olkapäävamma taas vaivaa. emäntä vaihto eilen meidän kolmos autoon. ykkösauto on viellä tallilla purettuna osiksi mutta on kasaantumaan päin.
 
Kelekkoja Rovaniemellä näytillä, tuli vähän Lynx voittoinen osasto tänä vuonna. Reissun alkumatkasta tuli pyörähettyä Kiian luona ja kokeiltua kuuluuko sitä 3000rpm parahdusta egr:n ohjaus irrotettuna. Ei kuulunut vaikka nosti moottorin kierrokset 4000rpm, ens viikolla jatkuu tuosta
🤔


IMG_3792.jpeg
IMG_3793.jpeg
 
Aamupäivällä kun lähdettiin emännän kanssa ajelemaan Kuortaneelle Hannaa hakemaan koululta niin Volvo ilmoitti mittaristossa että jarruneste vähissä. Katsoin tallin lattiaa ja totesin että vasemman takapyörän edessä oli pieni jälki jarrunesteestä eli putki vuotaa.
Totesin että voi vi**u mersun vika on volvoonkin iskenyt. Ainoa lohtu että vasta +500tkm ajettu -05 mallinen V70 on tuon nyt vasta tehnyt. Töissä jo -10 mallisista E-mersuista alle 200tkm ajetuista on jarruputkia vaihdeltu. Siis pajaan sulamaan sohjoisesta alustasta ja kun keksintö on sen verran kuivanut että kehtaa alle ryömiä niin sepittämään.

Toyotavihaajia miellytääkseni voin kertoa että olen noihinkin jarruputkia vaihatanut mutta kyseessä on käytännössä olleet yli 20v ikäiset autot. Siis vuosituhannen vaihteen Corollat ja Avensikset.
Eikä saa unohtaa lavureita. Merkistä riippumatta tankin päältä happanevat putket puhki.
 
Tankin päällehän se kerää kuraa. Subaru Legacystä katkesi putki leimalla ja inssi katsoi kans tankin päältä valuvaa jarrunestettä että tuossa sitä on työmaata.. No lopulta sen sai aika helposti ujutettua paikalleen kun tarvitsi vain löysätä takakelkkaa että sai vähän tilaa.

Muoks. Oikea oli hylky, putki oli ihan hapras ja mureni pätkiksi.
 
En minä valita, mutta kyrsiihän se kun on sopinut että vuokraan viikonlopun ajaksi konevaihtolavan kaanian päälle. Ja olen vielä erikseen kysynyt, että onhan lavassa vaijerilaitteille koukut lavan kiskoissa...
-ooonn, niissä. Kyllä niissä on...
No eipä ollutkaan, ainoastaan koukkukiinnike. Ja samassa pihassa oli kolme eri konelavaa, eikä yhdessäkään niissä ollut niitä vaijerilaitteen koukkuja kiskojen kyljissä. Mutta ei siinä mitään heitä kohtaan.

Puskaradio onneksi auttoi tässäkin asiassa ja hain tuolta toiselta kylältä konelavan kaanian selekään, saatesanoilla. -Joo siinä se on heti vasemmalla pihalle tultaessa, ota se kyytiin ja hoida hommasi.

Mitähän tuollaiselle osaisi viedä "vuokramaksuksi?" -kun vastaus oli, juuri tuollainen, että ota se siitä...
Pitäähän tuollainen nyt jollainlailla korvata 🤔
 
Viimeksi muokattu:
6kk lomautusta (sisältäen kesäloman) tuli täyteen ja jatkuu edelleen. Mutta jotain edistystä sentään. Yksi proto on viimein edennyt valmistukseen, alun perin sen piti tapahtua jo tämän vuoden alussa. Se poikinee taas työtä jatkossa.

Ostin metsurin housut kun nyt joutuu edelleen keksimään päivätoimintaa. :sahaa:
 
Takaisin
Ylös