Mitäs sitä onkaan tullu tänään tehtyä

Viestiketju:
Mitäs sitä onkaan tullu tänään tehtyä

Noi Tinyt on kyllä kivoja koneita, ominaisuuksiltaan monasti riittäviä ja enemmänkin. Vähän jossain tilanteissa se ulkopuolinen virtalähde on rasite.
65W läppäripoweri, on ihan säälittävän pieni, voi toki jossainkohden olla riesa.. Sopii varmaan ihan ok vihreempienkin arvojen kannattajille, kun ei toi ainakaan paljon sähköä vie..
 
65W läppäripoweri, on ihan säälittävän pieni, voi toki jossainkohden olla riesa.. Sopii varmaan ihan ok vihreempienkin arvojen kannattajille, kun ei toi ainakaan paljon sähköä vie..

Joo, itse jäin vaan aikoinaan jo miettimään paljonko olisi vaatinut suunnitella tuohon sellanen "plug-in" poweri. Eli optiona olisi käyttää edelleen irrallista virtalähdettä, mutta myös siten, että koneen mukana tuleva virtalähde lukittuisi koneen kylkeen ja olisi muodoltaan about mitat täyttävä (toi 65W ei kumminkaan päin ole kotelon mitoissa).

Tuohon kun saa esim. telineen näytön kiinnitykseen yhteensopivasti, mutta tällöin muuntaja jää pöydälle (tai sijoitettavaksi muuten). Erinäiset pöytätelineet/dvd-asema-adapterit yms kantaa taas pelkän koneen ilman virtalähdettä. Asiakkailla noita on mekaanisemmilla aloilla vedetty reikänauhalla pöydän alle kiinni ja sit virtalähde on kuitenkin siinä pöydän päällä. Jne. You name it, tuo on aina tiellä.

Toki muut vendorit ui samassa lammessa, tää nyt vaan oli ainakin julkistuksen aikoinaan itelle se valmistaja+malli mistä jaksoi innostua vaikka en golffari olekaan (mainoksessa tuo mitoitettiin golf-pallojen mukaan).
 
Noi Tinyt on kyllä kivoja koneita, ominaisuuksiltaan monasti riittäviä ja enemmänkin. Vähän jossain tilanteissa se ulkopuolinen virtalähde on rasite.


Itehän olin tänään muistilaajennuksen kimpussa. Piti +768GB toteuttaa, mut eipä osunut tasan muistikanaviin niin pitää vähän laskelmoida lisätilausta (helpoin tilaa toinen sama setti).
Tälläsen ostin viime vuoden loppupuolella. Suunnilleen kämmenen kokoinen ja ei tässä ole ulkoista poveria. https://taitonetti.fi/kaytetyt-poytakoneet/Fujitsu-ESPRIMO-Q556-USFF-i5-6400T-8-256SSD-W10-A2-310 erittäin hyvä kone hintaisekseen ja sopiva makkarin älytöllön kaveriksi. Lähes äänetön.
 
Ei hyvä...

IMG_20200116_101750_4.jpg IMG_20200116_101742_0.jpg IMG_20200116_101810_6.jpg
 
Kipinöivän metallileikkurin pöytänä eikyllä puu oijein luottamusta herätä.

Kiitokset kun jäi kommentti hautumaan. Turailin millisen kääreen ympärille, onhan tuo nyt pirun paljon uskottavamman näköinenkin. Tossa kehtaa jo pienet heftitkin vetästä tarvittaessa. Huonona puolena aika vaivallinen vaihtaa, mutta peiliin saa katsella jos pilaa. IMG_20200116_094733.jpgIMG_20200116_104335.jpgIMG_20200116_105746.jpg
 
Työsopimus. Tuli mittari täyteen koneessa asumista... Jatkossa sitten ollaankin niiden uumenissa :D
 
Ensimmäinen herätys oli klo 4 aamulla kun kölvi ilmoitti varsin kovaäänisesti että NÄLKÄ.. Jtenkin oli arvattavissa kun eilen ehtoolla ryyty kesken ruuan..
Eihän tuo sitte enään nukkunu ja sitten kun plikka vielä tuohon heräs ja kömpi sohvalle niin se niistä yöunista. Muksut kun sai hoitoon ja emäntä lähti töihin niin sitten otinkin tirsat sohvalla venähi muutamaksi tunniksi.
Kaivelin työläppärin esille ja sitte tässä meni jokunen tovi kun päivitin salasanoja ja testasin yhden uuden ohjelman kun siihen tunnukset tuli.
Pariin otteeseen puhelin soinut ja viimesimpänä oli että miksi ton kone tuli pihaan. Tiistaina tosta molempien työnjohtajien kans puhuin, LAHOPÄÄT KELE :nuijii:
Toisaalta ei voi kun nauraa kun itse sanoivat että tänne vaan niin otetaan työn alle joten hoidin homman.
 
Pariin otteeseen puhelin soinut ja viimesimpänä oli että miksi ton kone tuli pihaan. Tiistaina tosta molempien työnjohtajien kans puhuin, LAHOPÄÄT KELE :nuijii:
Toisaalta ei voi kun nauraa kun itse sanoivat että tänne vaan niin otetaan työn alle joten hoidin homman.
Oot selkeästi se puuttuva (korvaamaton) lenkki asiakkaan ja työnjohdon välillä...
 
Oot selkeästi se puuttuva (korvaamaton) lenkki asiakkaan ja työnjohdon välillä...
Molemmat melko uusia tossa hommassa, häiriötekijöitäkin tuossa vielä on ja sitte vielä kun jotkin uudistus suunnitelmat päälle niin voi pikkasen kuuppa olla välillä sekasin.
 
Liukulaakerit tuli briteistä ja ainesputkea haettu pätkät rautavarastolta seuraavaan projektiin. :) Huomenna jos vaihtais sorviin pakan ja alkais työstämään holkkeja.

IMG_20200116_142106.jpg
 
Tälläsen ostin viime vuoden loppupuolella. Suunnilleen kämmenen kokoinen ja ei tässä ole ulkoista poveria. https://taitonetti.fi/kaytetyt-poytakoneet/Fujitsu-ESPRIMO-Q556-USFF-i5-6400T-8-256SSD-W10-A2-310 erittäin hyvä kone hintaisekseen ja sopiva makkarin älytöllön kaveriksi. Lähes äänetön.
Aika samanmoinen specseiltään kuin tuo lenovo, aikas oivan oloinen vehe ja hintakin edukas, lisämuisti noilla aika kallis, itse maksoin +8GB alle puolet tuosta =).
 
Tiedän kyllä katsurin joka olisi noinkin vähän ajetun ja ikäisekseen siistin ja hyvänumeroisen aut... opelin saanut ajokieltoon tai ainakin hylättyä. Ja ko. perk inssi on taas palannut sinne missä konttorissa ei olisi muuten mitään vikaa. On se v.ttu kun minuakin piti katsastustarkastajaksi syyttää.

(oho tulipa avauduttua, sori)
 
Nooo mitäs lottoot missä se Esprimo on leivottu?
...kadun toisella puolella....:D
Vannoutunut IBM fani veti herneet juurmultia myöden nekkuun kun sai (mun suuren suuni ansiosta) selville jotta on käyttänyt vuoskymmeniä kiinassa valmistettuja koneita, hän nääs kertoi boikotoivansa Lenovoo ku "se kiinalaispulju osti Ibarin koneet...ikinä en kiinalaiskonetta osta".
Vielä enemmän meni naama norsunv*tulleen ku kertoilin jotta ajathan sä kiinalaisella autollakin eli Volvolla....
 
Jaa sitä on haettu parraalta katastusmieheltä ajoaikaa :D Ihan oon sattuneista syistä keskittänyt omatkin asioinnit tuolle konttorille vaikka lähikaupungeissakin tulee usein käytyä...
Nooh, tiijjä hänen parrauvvesta. Työsä tekköö ja ohessa neuvoja vinkkaa. Kolme katsuria oli töissä ja Jaska sattui ottamaan. Minulla ei ole ollut vaikeuksia näiden kotteroitteni katsastuksissa, mitä tulee katsastajien toimintaan.
Auto itsessään on "laakin peli", teknisesti ei juurikaan uutta kummempi. Ooppeli. Kesärenkaat kyllä ostattaa. Arvo tuplaantuu.
 
Takaisin
Ylös