Viestiketju:
Mitä tästä voisi rakentaa

Mielelläni seuraisin tämän edistymistä.

Tässä projektissa on annettu kauneudelle sijaa alkumetreistä lähtien. Olen esteetikko. Mielestäni tämä projekti kuvaa hyvin, että tarkoituksenmukainen voi olla myös kaunis. Erityisesti kaarevat muodot viehättävät, aina kuormaajan aisoista, siirtyen särmättyihin rakenteisiin. Harkittuja yksityiskohtia.
 
Jos otetaan huomioon, että tätä ketjua on luettu nyt, laskurin mukaan, 6550 kertaa, kertoo sen, että on ollut seurattu aihe kovinkin.
Ja tuo laskuri vissiin päivittyy puolentunnin vai tunnin välein, eli ei ole ihan reaaliajassa
 
Hei konekansalaiset ei ollut tarkoitus kaataa laivaa vaan keikuttaa kansa hereille, Pyydän anteeksi teiltä kaikila ja erityisesti juh62. Jatka topiccia minä siirryn takavasemmalle.:äh:
 
Ei kai juh62 ole nyt sitten hyljännyt meitä, kun ei päivitystä tähän ole saatu......:parku: :parku: :jurotin:
 
Noniin taas kotiSuomessa. Vajaa kolme-viikkoa komennuksella ja kun palattuani menin talliin kotsommaan projektia ei ollut edistynyt yhtään, kaikkea muuta siellä oli reassattu. Työkalut sekaisin ja ainakin väärässä paikassa. :nojopas:
Jatketaan hommaa asiapojalta. Ammattimiehelle suomme "peukaloon lyönnin" anteeksi. :peuk:


SAM_1338.jpg SAM_1339.jpg SAM_1341.jpg

Koneen perä on aika laatikkomainen,pitää miettiä voisko sitä jotenkin muuttaa!?
Kaasukahva ja mekanismi on vanhasta perärutkusta,ollut vajan seinällä yli 20 v.
Ohjaus poljin tuli hetken mielijohteesta vähän muotoiltua. Ajattelin jossan kiperässä tilanteessa vois olla kanta ja sivutuki tarpeen.
 
Hyvähyvähyvä....
Vähän tässä jo huolestuttiin hiljaisuuteen, mut olitkin ulkomailla komennuksella, siks hiljaisuus sitten.....

Ehdotus, takaan kulmiin putkista pyöreet kulmat ja ilmaritilän aukkojen päät pyöristettynä, ei tuolleen kantikkaana.....:epäilevä:

Tuo poljin on hieno, pysyy saapas vähän kurasena tai lumisen liukkaana polkimella (onko kokoa 45 siro?.....) ......
 
Eikait jusapella niin pieni kenkä oo? Semmosetha ostaa vielä lasten osastolta? :D
Itellä meinaa vähä hankala löytää kenkiä ku jalaksen kenkäkii on kokua viiskämmentä! :äh:
 
Olenkin miettinyt, mistä se Maxi -etuliite tulee. Nyt selvisi sekin.:tuumaus:
 
Jos se on vaan kengän koko....:D
Intissä oli kaveri, joka meni rautakangen taakse piiloon, painoo reilusti alle 70 kiloo, "pikkukenkä" oli 51 ja saappaat 52 numeroiset et mahtuu villasukat...
Kehuttiin kaverin kelpaavan lapin rämeille hillanpoimijaksi kun on omat "lumikengät"....
 
Hyvähyvähyvä....
Vähän tässä jo huolestuttiin hiljaisuuteen, mut olitkin ulkomailla komennuksella, siks hiljaisuus sitten.....

Ehdotus, takaan kulmiin putkista pyöreet kulmat ja ilmaritilän aukkojen päät pyöristettynä, ei tuolleen kantikkaana.....:epäilevä:

Tuo poljin on hieno, pysyy saapas vähän kurasena tai lumisen liukkaana polkimella (onko kokoa 45 siro?.....) ......

Olen miettinyt josko turvakaarella ja jotain lisä juttua siihen esim valot ..... sais ryhtiä ?
Kengän koko 42. Suomen Sievinmän pitkävartisen nahkasaapaan mukaan... Tämä ei ole mainos! :yesey:
 
Juu, kaari on hyvä ajatus, muutenkin. Jos vaikka sattuu joku keikkausvahinko, niin ei tarvii jälkeen sitten jossitella....

Vaiks esim 2" vesijohtoputkesta sellainen 2-kaarinen, jotka aivan toisissaan kiinni?
 
Romutarhalla on kummeniä ellei sata metriä happoteräputkea ja kaikenlaisia kulmia/kaaria. Täytyy odottaa vain lumen sulamista.
Turvavyö tulee myös se on halpa "vakuutus" ja juniorien PAKKO käyttää kun ajavat koneella.
 
Ja jos tuohan turvavyönsalpaan vielä yhdistää käynnineston, eli vyö irti niin kone sammuu :puna?:
 
Ja jos tuohan turvavyönsalpaan vielä yhdistää käynnineston, eli vyö irti niin kone sammuu :puna?:

Eräässä pajassa kerran seurattiin kakden kesäpojan puuhia, olivat tosi pienikokoisia nappuloita molemmat, ja jupusivat jotain trukin istuimella, selvästi oli vaikeuksia saada trukki liikkeelle, niitten istuimissahan on se turvakatkaisin, oli pojat yksistään liian keveitä trukin liikkeellesaamiseen, sitten toinen hyppäsi toisen syliin ja trukki liikkeelle..:D
 
Omat poijat laitto tiiliskiviä ajettavan leikkurin istuimelle painosi kun jalka ei yltänyt polkimelle jos istui.
Talven ehkä viimeinen mutkamäki on laskettu, oli loitavakeli pohjoisessa.

SAM_1357.jpg
 
Penkkitunnistin käynnin estolle on tuskin hyvä idea, sellainen kuin ruohonleikkureissa on, sammuu aina kun penkiltä hiukan nousee.....
 
Penkkitunnistin käynnin estolle on tuskin hyvä idea, sellainen kuin ruohonleikkureissa on, sammuu aina kun penkiltä hiukan nousee.....

Hyvä idea se on, toimintatapa on vain väärä. JOS se katkaisisi sekä vedon että leikkuriterien pyörinnän mutta ei sammuttaisi moottoria, idea olisi tosi hyvä....nykyisellään hanurista.
Mehuvetoiseen koneeseen tällaisella "varmuusesineellä" on helppo rakentaan ajon- (ja hydelaitteiden) esto, vaatii sen yhden sähköohjattavan venttiilin.....
 
Takaisin
Ylös