MF 4270 katkaiseminen

tommi

Kansalainen
...ei meinata saada kaverin kanssa irti moottoria vaihdelaatikosta. Kaikki pultit on irroiteltu ja kuormaajan sovitteet, putket ja letkut. Mutta ei tule edes puolen millin rakoa väliin, kun on tunkilla altapäin pullisteltu... Vinkkiä? Tästä pitäis korjata eteenpäin ajokytkimen pakka.
 
Viimeksi muokattu:
Mullakaan tuosta laitteesta ole mitään tietoa, eikä kanssa muuta ole mieleen tullut kuin joku/jotkin pultit kiinni vielä.
Saattavat piileksiä jossain kolossa tai kulman takana piilossa
Pari ylintä pulttia yleensä joka koneessa v mäisessä paikassahytin alla, fius ainakin , ja fius kanssa muutama sellaisessa upotuskolossa, piti joku kiinnike ( hytinkorva ? ) ottaa irti että edes näki....
 
Kolme ylintä pulttia oli tosiaan avattava hytin lattian kautta luukusta, niistä keskimmänen pultti oli vielä kaksitoistakanttinen ja sellaisessa paikassa, ettei hylsä mahdu...

Mutta ei tosiaan tule puolta milliä rakoa. Taitaa pultti vielä piillä jossakin.
 
Löytyi vielä yksi pinnapultti kytkinkopan yläosasta, sellaisen tukikehikoan alta, joka on kuutos-moottorisissa vääntöjä ottamassa vastaan. Mutta vain toisella puolella oli pinnapultti...

Eteenpäinajopakka on irroitettu ja viety korjaamolle tutkittavaksi. Se oli jumissa, yksikään levy ei pyörinyt sormin, jotenkin jumissa on, mistä oireena oli huono irroitus ja ryömintä. Pakka on vaihdettu alle 1000 tuntia sitten... traktorilla ajettu alle 2000 tuntia...
 
Joo, eli aivan kuin epäoltiinkin, pultti tai pari JOSSAIN.... Ne on tosiaan välillä sellaisissa paikoissa että ei vaan näe vaikka viiteen kertaan on kattonut.
Toisinaan on ahtaissa paikoissa myös hyvä peilillä kattella, niin saa erilaisia näkökulmia koloihin ja piiloihin...

Jaa jotta toinen kerta alle 2000 tunnin...:tuijo:
Mikä ihme sitä pakkaa riivaa? Voiteluöljyn puute tulee vain mieleen, ei muuta....:confused:
 
Jatkuva etukuormaajakäyttö?

On tuo traktori kyllä muutenkin ollut aika monta kertaa rikki jostakin, tästä on edellinen omistaja särkenyt vaihdelaatikosta jotakin jyrsimen ajossa, ja laatikon huono puhdistus remontin jälkeen on aiheuttanut seuraavalle omistalle monenlaista vaivaa.
 
En tuon rakennetta tunne, että onko muuntuva pumppu esim?
Joissain koneissa on tehty sellaisia muutoksia, että kytkintä luistattaessa pienillä kierroksilla öljy ei yksinkertaisesti riitä enää hydrauliikalle, kun kaikki tuotto menee voiteluun,
niin voitelupiiri on tukittu kokonaan tai rajoitettu rajusti virtausta pakan voiteluun (yleensä luokkaa n.15L/min, tuop voiteluöljyn virtaus) niin saa aisojakin liikutettua tyhjäkäynnillä kytkintä luistattaessa.
 
En nyt ihan ymmärrä, kun en ole niin kunnolla perillä noista. Mutta tässä voi vähän kuin ennen multipowerissakin, yhdistää kahden pumpun tuotto; työhydrauliikan ja nostolaitehydrauliikan, jolloin etukuormaaja tai muu ulkoinen hydrauliikka vilkastuu, mutta nostolaite ei toimi. Molemmat pumput ovat perän sivulla olevia hammaspyöräpumppuja asennettuna peräkkäin, ja pötkössä kolmantena on ohjauksen pumppu. Kytkinkotelossa on on erillinen kerääjäpumppu, joka imee öljyä perään takasin, ilmeisesti voitelee samalla, en ole varma. Korjaamokirja on kaverilla.
 
Jaa, no sitten se mitä ilmeisimmin on perinteisellä rakenteella, ei muuntuvatilavuuksinen, säätyvä pumppu
 
Pakka on tullut korjaamosta, uudet levyt vaihdettu. Kaksi levyä oli palanut käppyrälle.

Traktori on nyt kasattu ja jopa toimii.

Tunteja koneessa on tosiaan kolmisen tuhatta, ja tämä katkaisukerta oli neljäs koneen historiassa. :)
 

Luo tili tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Sinun täytyy olla jäsen voidaksesi jättää kommentin.

Luo käyttäjätili

Liity Konekansalaiseksi. Se on helppoa ja ilmaista! Rekisteröityneenä et näe mainoksia, voit käyttää hakua, näet alueita, joita nyt ovat piilossa...jne.

Kirjaudu sisään

Oletko jo Konekansan jäsen? Kirjaudu sisään tästä.

Takaisin
Ylös