Mercedes S204 OM651 motorschäden

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja cardaani
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Olipa hyvä ketju cardaanilta. Oliko tuosta ketjun hyppäämisestä muita vaurioita kuin kotelon halkeama?
Tämä dokumentointi on jäänyt kesken. Pitää oikein anteeksi pyytää. Yritän jossain vaiheessa koota kuvat ja muut tiedot, on ihan mielenkiintoisia juttuja...

Mutta itse kysymykseen mennäkseni, niin ei ollut muita vauriota.

Tämä dokumentointi on jäänyt kesken. Pitää oikein anteeksi pyytää. Yritän jossain vaiheessa koota kuvat ja muut tiedot, on ihan mielenkiintoisia juttuja...

Mutta itse kysymykseen mennäkseni, niin ei ollut muita vauriota.
Mielenkiinnolla odotan jatkoa. Sattuu itsellä olemaan tuolla hallin pöydällä samanlainen motti. Se on ajossa alkanut käymään huonosti ja vikakoodi oli näyttänyt suutinvikaa. Suuttimen vaihdolla ei kuitenkaan ollut vaikutusta, joten aloittelen moottorin purkamista ja vian selvittelyä.

Mielenkiinnolla odotan jatkoa. Sattuu itsellä olemaan tuolla hallin pöydällä samanlainen motti. Se on ajossa alkanut käymään huonosti ja vikakoodi oli näyttänyt suutinvikaa. Suuttimen vaihdolla ei kuitenkaan ollut vaikutusta, joten aloittelen moottorin purkamista ja vian selvittelyä.
Nyt jos ihan oikein muistan, niin näissä pitkittyneestä suutinviasta seuraa reikä mäntään. On ihan yleistä.

Mulla on kiristysmomentit. Niidenkin hankkiminen oli iha oma seikkailunsa.

Nyt jos ihan oikein muistan, niin näissä pitkittyneestä suutinviasta seuraa reikä mäntään. On ihan yleistä.

Sinulla tuntuu löytyvän hyvin noita paikkoja, mistä löytyy momentit. Täytyy vielä kiittää tässäkin jos en tuolla toisen merkin vitjassa muistanut!

Tarkistin nokka-akselien ajoitukset ja ne olivat kohdillaan, joten jako-ongelma on suljettu pois. Tuo reikä männässä-teoria näyttää nyt hyvin todennäköiseltä.

Mikä helvetin hinku näillä on laittaa jakopää vauhtipyörän puolelle :beatdead:

Kyllä se on juurikin niin, kuin joku tuolla aiemminkin oli kuullut kerrottavan eli syy on jalankulkijoiden turvallisuus. Konepellin alle jää joustavaa tyhjää tilaa kun heti pellin alla ei ole kovaa pahkuraa tekemässä kipeää.

Kyllä se on juurikin niin, kuin joku tuolla aiemminkin oli kuullut kerrottavan eli syy on jalankulkijoiden turvallisuus. Konepellin alle jää joustavaa tyhjää tilaa kun heti pellin alla ei ole kovaa pahkuraa tekemässä kipeää.
Tuo selitys kuulostaa minun korvaani kyllä melkoisen hataralta. Tuolla logiikalla kaikkien automerkkien jakopään ketju pitäisi siirtää takapäähän.

Tuo selitys kuulostaa minun korvaani kyllä melkoisen hataralta. Tuolla logiikalla kaikkien automerkkien jakopään ketju pitäisi siirtää takapäähän.

Asiat voidaan ratkaista muullakin tavalla ja toisaalta joillekin saattaa riittää se kolmekin tähteä kolaritestissä.

Kovin moni valmistaja ei henkilömalleissaan enää käytä pitkittäismoottoria ja äkkiseltään tuntuu, että juuri niissä on jakopäät takapäässä mutta toisaalta kun autotehtaat ovat aikalailla lopettaneet polttisten kehittämisen, uusia moottorimalleja ei enää tule muutenkaan markkinoille.

Dokumentointi on vielä sadepäivää odottamassa, mutta välikysymys: Oliko tässä moottorissa öljynpaineen pudotukseen sähköinen venttiili?

Luo tili tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Sinun täytyy olla jäsen voidaksesi jättää kommentin.

Luo käyttäjätili

Liity Konekansalaiseksi. Se on helppoa ja ilmaista! Rekisteröityneenä et näe mainoksia, voit käyttää hakua, näet alueita, joita nyt ovat piilossa...jne.

Kirjaudu sisään

Oletko jo Konekansan jäsen? Kirjaudu sisään tästä.

Takaisin