Massey-Ferguson 575 -82

Hankkijamies

Kansalainen
Tuossa komeilee uusin ostos.
http://www.nettikone.com/massey-ferguson/575/1187632
Vaihteisto tuossa on 6+2 joka minusta on aika outoa koska,yleensähän se on 12+4 tai 8+2.
Kone ei ole vielä pihassa,joten ei voi koittaa vaikka siel oliskin se 4 pykälä.
Valmistusmaa rekisteriotteen mukaan Iso-Britannia.
Ja voimanoton kytkin mekaaninen ja kaksoiskytkin löytyy.
Muuten valmis on työhön,mutta ohjaamossa hitsattavaa ja tuuletuslaite pitäs huoltaa ainakin ja tehdä huolto.
Sitten kun sen saa omaan pihaan.
 
Paljon onnea! ja työn touhuisia ilta hetkiä niin sinulla on vuosiksi hyvä kene mitä huoltaa ja ajella.
Kone näyttää hyväkuntoiselta ja renkaat ihan ok.:leveahymy:
 
Kiito kiitos ! :)
Tuossa sitä opiskeltavaa siksi aikaa kun suunnitellee koneen 19km kotimatkaa.
P6100263 pienempi.webp
 
100-sarjalaisissa Multipower tuplaa 6+2 vakiolaatikon 12+4:ksi, kun taas ilman Multipoweria olevat on 8+2. Olisiko sulla jäänyt Multipowerin vipu huomaamatta? 100-sarjalaisissa kahva on kojetaulun oikeassa alareunassa käsikaasun alapuolella. Vai onko tuo jokin kahdesta traktorista kootu. Multipowerin sisuskalut, mutta kahva kojelaudasta puuttuu? Vaikka omituista miksi kukaan olisi sellaisen tehnyt....

Autoissa ainakaan rekisteriotteeseen merkitty valmistusmaa ei ole välttämättä oikein. Esim. Kanadassa valmistettu "jenkkiauto" saattaa rekisteriotteen mukaan olla valmistettu USA:ssa. En tiedä millainen osumatarkkuus on euroopassa valmistetuilla japanilaismerkeillä.

Mutta ihan ok talvikäyttöönkin sopiva traktori. Mulla 165:ssa on hytti takaa alaosasta auki ja lämmityslaitteena toimii toppahaalari.
 
Tuntuu että olis synkrorenkaat ainakin jossain pykälis olisko mutuna 2-3 ja 5-6 en tiedä.
Ja ohjaamossa ei tosiaan ole MP vipua.
Muuten oliko 8+2 ja 12+4 jo synkrot 500 sarjassa?
Joku kylläkin Masinisti palstalla sano että 500 sarjaa on varustettu monella erinlaisella vaihteistolla ja eri kytkimillä?
 
No niin selvishän se vaihteisto homma koneessa on 8+2 vaihteisto se nuppi oli otettu joistain muusta koneesta.
Tuli sitten matkattua se 19km ja komiastihan matka kulki.
Tuossa kuvia nyt sitten.
P6120264.webp
P6120265.webp
P6120266.webp
P6120267.webp
Ohjaamossa niitä peltitöitä pitäs tehä ja tuuletuslaite huoltaa pitää ihan julmettua ääntä ettei kehtaa päällä pitää.
 
Kovin kaposilta näyttää nuo takaset suhteessa etukummeihin 10.00-16 ( vaiko jopa 11.00-16, jota ei noissa pitäis käsittääkseni olla ) :rolleyes:
 
Siisti kone on ikäisekseen! Nuo hytin ruosteongelmat ovat tuttuja tuolle mallille.

Rengastus oli takana tuohon aikaan joko 16,9-34 tai 13,6-38. Hankkija perusteli rengas valinnat maalajien mukaan: toiset kantavammat pehmeällä, toiset piti paremmin kovassa maassa,
 
Jooh renkaat on 10-16.
Tänään tuli ilmastointi ja ohjaamon ilmansuodatin puhdistettua siellä oli paskaa ihan riittävästi.
Voihan sen suodattimen sinne vaihtaa tuonnempana jos siltä tuntuu.
Niin tuossa siittä ohjaamon lattiasta kuva:
P6120270.webp
tää on justiinsa tyypillinen 500 sarjalainen :D
mutta kaikki muuhan pelaa ja pelti hommata on helppojakin.
Otin sen maton pois että se joskus kuivaskin :D
 
Tämän päivän hommia oli että irrotettua pohjapanssari tankista ja maatahan sielläkin oli.
P6140283.webp
Ja tuossa puhistettuna:
P6140284.webp
Seuraavaksi tuli sitten kaikki nipat käytyä läpitte ja auraus kulmien säätö-alotettua,mutta jatkuu huomenna.
Oli pyörissä vasemmalta oikeelle 4cm
ei ihme että ohjaus asvatti tiellä haki :D
 
Näin seon maatalouskoneen palkkeihin ja poteroihin kertyy ajansaatossa "isänmaata". Olet alkanut reippaasti peruskunnostamaan traktoria hyvä niin omasta pääomasta kannuttaa pitää hyvää huolta ja pääoma pitää suojata esim laittamalla kypärä päähän.
 
Näin seon maatalouskoneen palkkeihin ja poteroihin kertyy ajansaatossa "isänmaata". Olet alkanut reippaasti peruskunnostamaan traktoria hyvä niin omasta pääomasta kannuttaa pitää hyvää huolta ja pääoma pitää suojata esim laittamalla kypärä päähän.
Tuopa ei ole yhtään huonompi neuvo. Koneiden alla touhutessa on aivan varma, että ennemmin tai myöhemmin tekee kipeää, :pimpom: kun jokin pultinpää yrittää aiheuttaa kallonmurtumaa. Kypärä on aika hankala, mutta nykyään on tullut myyntiin aika kätevän kevyitä kolhulippiksiä.
 
^^..juu eikä näyttäny olevan edes kovin hintavia.....vaikka olen kyllä tottunu lippikset kinuamaan "kaupan päälle"....siitä iskikin mieleen et mitähän niille Konekansalippiksille kuuluu...
 
^^..juu eikä näyttäny olevan edes kovin hintavia.....vaikka olen kyllä tottunu lippikset kinuamaan "kaupan päälle"....siitä iskikin mieleen et mitähän niille Konekansalippiksille kuuluu...
Mikäli olen oikein ymmärtänyt, niin kuka tahansa haluava voi alkaa niitä painaa. Anssilta saa pyytäessään logon originaalin. Sitä nimittäin joku pyysi ja sai.
 
P6200292.webp
Tuli tuossa juhannuksen pyhinä niiteltyä.
Massikka tekee aina välillä sellasta että ei taho lähtee käyntiin siis tuntuu ettei startti jaksa pyörittää,mutta ei ole tänään eikä eilenkään tehnyt sitä kertaakaan.
Oliskos jollain 575 omistajalla mittoja siihen pyörötankoon joka menee sen nostolaitteen laskunopeuden yksikköön siittä säätimeltä?
 
takapanjojen öljyt tarkastettu uusilta vaikuttivat,taitaa olla entinen omistaja vaihtanu :D
Tuo öljyhän ei vanhetessaan paljon ulkoasultaan muutu, koska ei ole moottorin ja palamisjätteiden kanssa tekemisissä. Jos muuten huollot tehty, voi olla nuokin vaihdettu, mutta jos huoltoa on laiminlyöty, niin varmasti banjoöljynkin vaihto on laiminlyöty. Mulla koko öljyjen olemassaolo selvisi vasta n. 1991 kun traktorin ylläpito siirtyi mulle. Traktori (1974 MF165) ollut meillä kuitenkin n. vuodesta 1977-8.
 
Massikka tekee aina välillä sellasta että ei taho lähtee käyntiin siis tuntuu ettei startti jaksa pyörittää,mutta ei ole tänään eikä eilenkään tehnyt sitä kertaakaan.
Joku akunkengän ja startin välillä oleva liitos huono/löysä. Kun starttaa huonosti, kokeilepa kädellä kaikki liitokset läpi. Huono liitos lämpenee.

Startin puslatkin ovat voineet kulua, joten ankkuri ottaa käämeihin kiinni. Lämpötila voi vaikuttaa vian ilmenemiseen, mutta muuten se on yleensä aika pysyvä vika. Mulla esim. aiemmin mainitusta sähkömoottorilla toimivasta ruohonleikkurista ankkuri otti käämeihin, kun laakeripesä oli väljistynyt. Kylmänä lähti aina hienosti käyntiin, mutta lämpimänä vain ynisi.
 
Tuo öljyhän ei vanhetessaan paljon ulkoasultaan muutu, koska ei ole moottorin ja palamisjätteiden kanssa tekemisissä. Jos muuten huollot tehty, voi olla nuokin vaihdettu, mutta jos huoltoa on laiminlyöty, niin varmasti banjoöljynkin vaihto on laiminlyöty. Mulla koko öljyjen olemassaolo selvisi vasta n. 1991 kun traktorin ylläpito siirtyi mulle. Traktori (1974 MF165) ollut meillä kuitenkin n. vuodesta 1977-8.
No uudet suodattimet oli ainakin vaihdettu moottoriin ja polttoaine puoleen.
ja öljyjen kera.
Mutta ainakin 65 massikassa oli mustat öljyt banjoissa kun tuli joskus ne katsottua.
Saiskohan jostain purkaamolta kaltevuudensäätimen kun en viitti 100 euroa uutta ostaa.
Kun joku ei ole laittanu ollenkaan sellasta tohon vehkeseen.
 

Luo tili tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Sinun täytyy olla jäsen voidaksesi jättää kommentin.

Luo käyttäjätili

Liity Konekansalaiseksi. Se on helppoa ja ilmaista! Rekisteröityneenä et näe mainoksia, voit käyttää hakua, näet alueita, joita nyt ovat piilossa...jne.

Kirjaudu sisään

Oletko jo Konekansan jäsen? Kirjaudu sisään tästä.

Takaisin
Ylös