Tervetuloa Konekansa-foorumille!

Liity Konekansa-foorumin jäseneksi (ei maksa kuin vaivan) ja käy peremmälle! Sisäänkirjautumattomana et näe aivan kaikkea foorumin sisältöä.

Mainoksiakin vilisee niin, että silmiä kirvelee. Jäsenenä elämäsi olisi paljon siedettävämpää. ;)

Majurin käsijarru...

Viestiketju osiossa 'Traktorit' , aloittaja Huopa, 12.3.2014.

  1. Huopa

    Huopa Kansalainen

    Liittynyt:
    27.5.2012
    Viestejä:
    170
    Saadut tykkäykset:
    0
    Kuinkahan ton majurin käsijarrun pitäis toimia,painetaan poljinta alas ja sitten se t-kahva..ei tapahdu mitään!!! :äh: Son hajalla,sen mekanismi on puutteellinen tai jotain !!! Oisko kellään vaikka räjäytyskuvaa siintä mekanismista, hyvät neuvotkin kelpaa.. Jarrut toimii muuten hyvin,tosin puoltaa pikkusen mikä ei haittaa ! Auttakaa....:peuk: Niin se on vm-55
    Pruuttasin sinne koneistoon puoli pullollista wd-40 jos se vaikka auttais...
     
    #1 Huopa, 12.3.2014
    Viimeksi muokattu: 13.3.2014
  2. Jarkko

    Jarkko Aboriginaali
    KK Plus ADpack

    Liittynyt:
    18.4.2011
    Viestejä:
    4 574
    Saadut tykkäykset:
    402
    En löytänyt Googlella sopivaa kuvaa ja omani on 65 km päässä, joten en pääse ottamaan kuvia. Mutta vastaa kuution antamaa selitystä. Jossakin kohtaa on hammastus, jota vasten polkimet jäävät ala-asentoon. Kun T-kahvan vapauttaa, hammastus aukeaa ja polkimet nousevat ylös.

    Omassani en kyllä uskaltaisi käyttää. Hammastus on niin kulunut, että aukeaa itsekseenkin ja lukituksessa ei ole mitään joustoa. Jos polkimet jäävät millin murto-osankin liian ylös, käsijarru ei pidä ja hammastus on niin harva, että sitä ei pysty kiristämään tuota millin murto-osan vertaa kireämmälle.

    Toimiikohan tuo auton käsijarrukahvaa muistuttava malli paremmin? Mikäköhän siinä on toimintaperiaate? Vetää suoraan rummuille menevistä vaijereista?
     
  3. paska

    paska Verkusonni

    Liittynyt:
    3.2.2014
    Viestejä:
    1 784
    Saadut tykkäykset:
    441
    Se T kahava pittää ensin nyhtää ylös ja sitte vasta polokasta jarrua. Ja sen saapi paremmin pois päältä sen käsijarrun jos samalla kun laskee sen kahavan takas alas niin painaa vähä jarrua siis senverran että ne hampaat mennee löysälle
     
  4. Huopa

    Huopa Kansalainen

    Liittynyt:
    27.5.2012
    Viestejä:
    170
    Saadut tykkäykset:
    0
    Epäilisin että se on vain paskanen ja sitten vaan jumissa käytönpuutteesta, lisää wdtä ja kaasutohoa... son ennenkin auttanu !! Jatkuu huomenna:yesey:
     
  5. Jarkko

    Jarkko Aboriginaali
    KK Plus ADpack

    Liittynyt:
    18.4.2011
    Viestejä:
    4 574
    Saadut tykkäykset:
    402
    Eikös tuo koneisto ole täysin avonainen, joten toimintaperiaate selviää sitä katselemalla? Jos vikapaikka ei katselemalla selviä, luulen, että sulta puuttuu jotain osia. Silloin WD40 ja lämmittäminen on turhaa.
     
  6. Huopa

    Huopa Kansalainen

    Liittynyt:
    27.5.2012
    Viestejä:
    170
    Saadut tykkäykset:
    0
    Se alkoi pelaan,oli vaan paskanen ja jumissa !!! Hyvin raksuttaa.. Käytönpuutetta !!!
     
  7. Huopa

    Huopa Kansalainen

    Liittynyt:
    27.5.2012
    Viestejä:
    170
    Saadut tykkäykset:
    0
    NÄIN SE TOIMII !!!!
     

Jaa tämä sivu