Majurin käsijarru...

Viestiketju:
Majurin käsijarru...

Huopa

Kansalainen
Liittynyt
27 Toukokuu 2012
Viestit
171
Kuinkahan ton majurin käsijarrun pitäis toimia,painetaan poljinta alas ja sitten se t-kahva..ei tapahdu mitään!!! :äh: Son hajalla,sen mekanismi on puutteellinen tai jotain !!! Oisko kellään vaikka räjäytyskuvaa siintä mekanismista, hyvät neuvotkin kelpaa.. Jarrut toimii muuten hyvin,tosin puoltaa pikkusen mikä ei haittaa ! Auttakaa....:peuk: Niin se on vm-55
Pruuttasin sinne koneistoon puoli pullollista wd-40 jos se vaikka auttais...
 
Viimeksi muokattu:
En löytänyt Googlella sopivaa kuvaa ja omani on 65 km päässä, joten en pääse ottamaan kuvia. Mutta vastaa kuution antamaa selitystä. Jossakin kohtaa on hammastus, jota vasten polkimet jäävät ala-asentoon. Kun T-kahvan vapauttaa, hammastus aukeaa ja polkimet nousevat ylös.

Omassani en kyllä uskaltaisi käyttää. Hammastus on niin kulunut, että aukeaa itsekseenkin ja lukituksessa ei ole mitään joustoa. Jos polkimet jäävät millin murto-osankin liian ylös, käsijarru ei pidä ja hammastus on niin harva, että sitä ei pysty kiristämään tuota millin murto-osan vertaa kireämmälle.

Toimiikohan tuo auton käsijarrukahvaa muistuttava malli paremmin? Mikäköhän siinä on toimintaperiaate? Vetää suoraan rummuille menevistä vaijereista?
 
Se T kahava pittää ensin nyhtää ylös ja sitte vasta polokasta jarrua. Ja sen saapi paremmin pois päältä sen käsijarrun jos samalla kun laskee sen kahavan takas alas niin painaa vähä jarrua siis senverran että ne hampaat mennee löysälle
 
Epäilisin että se on vain paskanen ja sitten vaan jumissa käytönpuutteesta, lisää wdtä ja kaasutohoa... son ennenkin auttanu !! Jatkuu huomenna:yesey:
 
Eikös tuo koneisto ole täysin avonainen, joten toimintaperiaate selviää sitä katselemalla? Jos vikapaikka ei katselemalla selviä, luulen, että sulta puuttuu jotain osia. Silloin WD40 ja lämmittäminen on turhaa.
 
Se alkoi pelaan,oli vaan paskanen ja jumissa !!! Hyvin raksuttaa.. Käytönpuutetta !!!
 
Se T kahava pittää ensin nyhtää ylös ja sitte vasta polokasta jarrua. Ja sen saapi paremmin pois päältä sen käsijarrun jos samalla kun laskee sen kahavan takas alas niin painaa vähä jarrua siis senverran että ne hampaat mennee löysälle

NÄIN SE TOIMII !!!!
 
Ostin juur Fordson Majorin -56. Siinä on täällä mainittu T-kahva käsijarruna. Mikä on se T-kahvan vieressä oleva pitkä kahva, joka näyttää käsijarrulta ja joka on kiristettävissä kuten normaali käsijarrukahva? Tietääkö kukaan?
 
Onkos tuo vaihtoehtoinen versio käsijarrukahvasta?

Tällainen kahva on on ollut superissa lisävarusteena. Olisiko ollut majurissakin?


DSCN1474.JPG
 
Tuo kahva ei siis lie vakiovaruste.
Onko tehtaalainen lisävaruste vaiko suomessa mahdollisesti lisätty ?
 
Ahaa. Sitten se on tehtaan oma lisävarusteena saatavana ollut jarrusysteemi.
 
Kuvan perusteella voisi ehkä liittyä jotenki tuohon siivapyörään..?
Eiku jaa, taitaa olla jousi tuossa kuvassa joka hämäs..
 
Mitenkä muistaisin että Majoreissa on ollut vaihteisto jarrua myös, ja olisi suhteellisen harvinen lisävaruste? Huutelen taas @Mekaanikko 2 :sta

Ja olisko ollut rakenteeltaan automaattivaihteiston pakan tyyppinen se jarru?
 
Mitenkä muistaisin että Majoreissa on ollut vaihteisto jarrua myös, ja olisi suhteellisen harvinen lisävaruste? Huutelen taas @Mekaanikko 2 :sta

Ja olisko ollut rakenteeltaan automaattivaihteiston pakan tyyppinen se jarru?

Ja -M2- paikalla :)

Tuo kuvan noin 40 senttiä pitkä taaki on tosiaan vaihdelaatikkokäsijarrun käyttökahva.
Sen toiminta perustuu jo Mörkö-Majorissa esiteltyyn pakkipyörän lukitsemiseen 7-kitkalevyisellä pakalla ja pakkaa kasaan painavalla jousella.
Suomeen näitä vaihdelootakäsijarruja tuli Majorien mukana vähänlaisesti koska kyseessä oli lisähinnasta saatava lisävaruste.
Superissa tuo kahva on painonappivapautuksella, Powerissa ja Diesel-Majorissa haravakoneesta ja vältistä tutulla saksikahvalla.
Mulla on reilu puolenkymmentä Majoria tällä lisäkäsijarrulla.

-M2-
 
Ja -M2- paikalla :)

Tuo kuvan noin 40 senttiä pitkä taaki on tosiaan vaihdelaatikkokäsijarrun käyttökahva.
Sen toiminta perustuu jo Mörkö-Majorissa esiteltyyn pakkipyörän lukitsemiseen 7-kitkalevyisellä pakalla ja pakkaa kasaan painavalla jousella.
Suomeen näitä vaihdelootakäsijarruja tuli Majorien mukana vähänlaisesti koska kyseessä oli lisähinnasta saatava lisävaruste.
Superissa tuo kahva on painonappivapautuksella, Powerissa ja Diesel-Majorissa haravakoneesta ja vältistä tutulla saksikahvalla.
Mulla on reilu puolenkymmentä Majoria tällä lisäkäsijarrulla.

-M2-

Kiitos taas tieto pläjäyksestä! Jotenkin muistin/arvasin että sieltä se tieto löytyy....
 
Takaisin
Ylös