Listotus

Viestiketju:
Listotus

Jesarilla ois pysynyt....

20210909_210653.jpg

Kelpaa minulle :yesey:

20210909_210933.jpg
 
Onhan tässä sekin vaihtoehto, että tekee justiinsa, niin ei tarvitse listoja.
 
Onhan tässä sekin vaihtoehto, että tekee justiinsa, niin ei tarvitse listoja.

Tuon ex-kämpän saunan vaakapanelointi tuli tehtyä seinien osalta ilman listoja (paitsi oven & ikkunan & kiukaan ympärillä). Samoin siellä ei oo yhtään näkyvää naulaa paitsi listoissa. Oli kyllä siinäkin paneloinissa ihan järjetön vähti, pitää nousu ja kulmat jokaisella paneelilla kohdillaan. Samaan aikaan tuo kirvesmies naputtelee naulapyssyllä paneelista läpi kulmalistalliseen kokonaisuuteen paneeleita viereisessä tönössä. No, tee itelle tai halvalla asiakkaalle, jossain ne eurot näkyy.
 
Meillä tuolla kaupunkitalolla on kaikki laipiot paneloitu ilman listoja 12,7 mm raolla seiniin. Siis 60-luvulla aikaan ennen jiirisirkkeleitä, ym. koneita. Suorakulmalla ja käsisahalla on tehty, eikä ole yhtään vinoon sahattua paneelin päätä eikä päät hammasta milliäkään. Yhtään naulaa ei näy eikä koko talon laipioissa ole montaa oksaa. Ammattimiehet ollu asialla... :peukku:
 
Omaan silmään ei oksat ota.
Oksat kuuluu puuhun ja mua ne ei haittaa. No jos rumia kuivia oksia on niin ehkä vähän. Mutta tuo on sitä aikaa, kun oksaton oli "luxusta". Talo myös jossain määrin toimi erään sahan edustustilana ja pääkonttori sijaitsi samassa talossa.
 
Mulla on 1966 rakennettu talo. Tässä ei ole muita listoja kuin jalkalistat ja oven karmit listoitettu.
 
Listatkin ensimmäisiä mitä on kourua sattunut kaupassa silmään. Minut saa ampua, jos omaan talloon mdf: alan kattoon tai lattiaan laittamaan.
 
Takaisin
Ylös