Äänestys liputus

Viestiketju:
Äänestys liputus

minun liputus käytäntö

  • taloyhtiö hoitaa

    Äänet: 0 0.0%
  • ei ole lipputankoakaan

    Äänet: 29 76.3%
  • toisinaan

    Äänet: 5 13.2%
  • aina kun virallinen/yleinen liputuspäivä

    Äänet: 4 10.5%
  • koko lippu touhu on valkoisen kapitalisti Suomen propagandaa!

    Äänet: 0 0.0%

  • Äänestäjiä yhteensä
    38

Mika 82

Kansalainen
KK Plus pack
Liittynyt
17 Marraskuu 2014
Viestit
13,846
Tällaisen joutessani keksin. Itse olen aika laiska liputtaja. Äitienpäivänä ja juhannuksena olen liputtanut. Ja suruliputuksen olen suorittanut. Jussina vaan ongelmana on se lipun alas laskun muistaminen, yleensä joku vieraista muistaa, tai nykyään on hyvä pistää luuriin hälytys. Jos muistaa..
 
Jäänyt koko lipputango hankkimati, eipä se täältä metsälön puskalon keskeltä näkyiskään kuin itselle...
 
Täällä kans tuo liparitanko pistettiin vaakatasoon ja jalusta-petonkimöykkykin kaivettiin maasta ylös jo n. 10v sitten, ja tuol ne seinustan vierellä lepäilee edelleen..... Ettei liputella muutakuin paitaa housuista ......
Et lipputanko on, mut ruohonjuuritasolla, ei nyt sentään, on se nyt vähän maasta irrallaan pölkkyin nokassa, liki vaaterissa lepäilemässä ....
 
Lipputanko on, mutta naru puuttuu. Mökillä tosin on tanko ja siinä jopa naru. Täytyykin vetää kalsarit puolitankoon...
 
Harvoin tulee oltua kotona siihen aikaan, kun lippu pitäisi laskea alas, joten ei tule liputettua edes joka vuosi. Edellinen kerta taisi olla 2 tai 3 vuotta sitten juhannuksena.
 
Kotona ollaan, joten yritän muistaa vetästä tankoon ja huomenillalla pois.
 
Liputtaminen on vapaata, joten ei sitä tarvitse laskea alas.
 
Papalta kymmenen vuotta sitte tän talon ostin, nii pappa jätti lipun tänne ja sano että itsenäisyyspäivänä, äitienpäivänä ja juhannuksena lippu tankoon.Sitä ohjetta minä oon yrittäny muistaa noudattaa.:)
 
Metästä käsin lähti kehotus vetää lippu salkoon. Sen verran kuitenni vielä kouhoutta jälellä.
Sukuviirin takia se tanko tuli joitakuita vuosia sittehankittua. Eikä vähiten sen takia ku ilman sen tangon sai.
 
Hieman saman tapainen tarina kuin janskilla. Kymmenen vuotta sitten ostin perikunnalta papan talon, ja lippu tuli talon mukana. Tanko oli märäntynyt ja kaatunut aikoja sitten. Suorasta kuusesta uusi tanko samalle paikalle, jossa se aina on ollut. Tuon itsenäisyyspäivän unohdin, silloin myös pyrkinyt liputtamaan.
 
Niinnotta kaippa tähän vaihtoehdoista valiten, niin ei ole lipputankoakaan .... ( siis pystyssä olevaa )
 
Hiukkasen ihmetyttää tääkin homma, eli käsin lipun nosto. Ei oo kukaan kehittänyt "rullafokkaa" lipulle ja sen verta elektroniikkaa siihen että saa unohtaa liputuspäivät...tanko hoitaa ite...
 
Olen nähnyt videon, missä lippu "imeytyi" (naru veti) auringon laskiessa tolpan sisään ja kai tuli ulos auringon noustessa. Märkä lippu ei vain tykkää tiiviiksi taittelusta.
 
Viimeksi muokattu:
Ja taas. Ja jotain hyötyä sentään tuosta kovasta tuulesta. Surkealta sellainen tankoa vasten roikkuva lippu näyttää.
Hyvää juhannusta!
 
En viitti mennä vetämään edes lippua salkoon, sataa niin helv....
 
Muistin juuri, että on lippu salossa, ja itse kuppilassa. Noh, eh annan virheen itsemlwn anteeksk. Ja eikös juhalan kunnikasi säa liputtaa?
 
Virallinen aika on aattoillasta klo 1800 juhannuspäivään klo 2100 asti .....
 
Takaisin
Ylös