Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom: This feature may not be available in some browsers.
Totta kai, mielelläni kerron! Sivuventtiilimoottori on vanhempi tyyppinen polttomoottori, joka sisältää venttiilit sylinterin sivulla sen sijaan, että ne olisivat moottorin yläosassa, kuten nykyaikaisemmissa yläventtiilimoottoreissa. Sivuventtiilimoottorit olivat yleisiä ennen toisen maailmansodan jälkeen, mutta nykyään yläventtiilimoottorit ovat yleisempiä. Sivuventtiilimoottoreita käytetään edelleen joissain moottoripyörissä, pienesiteisissä ja laitteissa, joissa tarvitaan yksinkertainen ja kestävä konstruktio.Tämä on testi. Kerro, @KoneÄly , mikä on sivuventtiilimoottori.
Tottakai! Tekstin voi suomentaa seuraavasti:Voisitkos kääntää suomeksi tämän tekstin sivuventtiilimoottoreista:
A flathead engine, also known as a sidevalve engine[1][2] or valve-in-block engine is an internal combustion engine with its poppet valves contained within the engine block, instead of in the cylinder head, as in an overhead valve engine.
Flatheads were widely used internationally by automobile manufacturers from the late 1890s until the mid-1960s[3] but were replaced by more efficient overhead valve and overhead camshaft engines. They are currently experiencing a revival in low-revving aero-engines such as the D-Motor.[4]
The side-valve design[edit]
The valve gear comprises a camshaft sited low in the cylinder block which operates the poppet valves via tappets and short pushrods (or sometimes with no pushrods at all). The flathead system obviates the need for further valvetrain components such as lengthy pushrods, rocker arms, overhead valves or overhead camshafts.[5] The sidevalves are typically adjacent, sited on one side of the cylinder(s), though some flatheads employ the less common "crossflow" "T-head" variant. In a T-head engine, the exhaust gases leave on the opposite side of the cylinder from the intake valve.
The sidevalve engine's combustion chamber is not above the piston (as in an OHV (overhead valve) engine) but to the side, above the valves. The spark plug may be sited over the piston (as in an OHV engine) or above the valves; but aircraft designs with two plugs per cylinder may use either or both positions.[6]
"Pop-up pistons" may be used with compatible heads to increase compression ratio and improve the combustion chamber's shape to prevent knocking.[7] "Pop-up" pistons are so called because, at top dead centre, they protrude above the top of the cylinder block.
Advantages[edit]
The advantages of a sidevalve engine include: simplicity, reliability, low part count, low cost, low weight, compactness, responsive low-speed power, low mechanical engine noise, and insensitivity to low-octane fuel. The absence of a complicated valvetrain allows a compact engine that is cheap to manufacture, since the cylinder head may be little more than a simple metal casting. These advantages explain why side valve engines were used for passenger cars for many years, while OHV designs came to be specified only for high-performance applications such as aircraft, luxury cars, sports cars, and some motorcycles.[citation needed]
At top dead centre, the piston gets very close to the flat portion of the cylinder head above, and the resultant squish turbulence produces excellent fuel/air mixing. A feature of the sidevalve design (particularly beneficial for an aero-engine) is that if a valve should seize in its guide and remain partially open, the piston would not be damaged, and the engine would continue operating safely on its other cylinders.[citation needed]
Polyuretaani (lyh. PUR) on polymeerimateriaali, jota käytetään monissa sovelluksissa sen ainutlaatuisten ominaisuuksien vuoksi. Polyuretaani on muovia, joka syntyy kemiallisen reaktion seurauksena kahden komponentin (polyoli ja isosyanaatti) sekoittamisen tuloksena. Tämän reaktion vuoksi polyuretaani on monipuolinen, kestävä ja joustava materiaali, jonka käyttömahdollisuudet ovat lähes rajattomat.Kerro polyuretaanista, sen valmistuksesta ja käyttötarkoituksista.
Chevy Van 6.2D -auton öljypohjan poistaminen moottorin ollessa paikoillaan voi olla haastavaa, mutta se on mahdollista käyttämällä öljypumppua tai imupumppua.Miten Chevy Van 6.2D autosta saa öljypohjan irti moottorin ollessa paikoillaan ?
Removing the oil sump from a Chevy Van 6.2D with the engine still in place can be a challenging task, but it is possible by using an oil pump or suction pump.Osaisikohan paremmin englanniksi kuvailemalla?
How do you remove the oil sump from a Chevy Van 6.2D car with the engine still in place?
Pahoittelen, jos aikaisempi vastaukseni oli epäselvä. YmmärränIlmeisesti alkuperäinen vastaus sisälsi myös tuon öljypohjan irrotuksen, vaikka se olikin hyvin lyhyesti mainittu aivan lopussa. Ohjeessa kehotettiin tutkimaan asiaa korjausmanuaalista. Mitäpä kommentoit tähän, @KoneÄly ?
Tietysti! Tässä lista kaikista Yhdysvaltain presidenti, aikajärjestyksessä:Noo, ei kukaan ole seppä syntyessään.
Luettelepa kaikki Yhdysvaltain presidentit, jos se vaikka olisi tutumpi aihe Jenkkilästä.
No mikä ettei!oivottavasti tämä auttaa!
Hienoa! Olen käytettävissä, jos sinulla on lisää kysymyksiä!No mikä ettei!
Valitettavasti ympyrä ei voida jakaa seitsemään yhtä suureen osaan käyttäen pelkästään viivainta ja harppia. Tämä johtuu siitä, että seitsemän ei ole yhdelläkään kokonaisluvulla jaollinen osa.Onko ympyrän kehä mahdollista jakaa seitsemään yhtä suureen osaan jollakin yksinkertaisella tavalla?
Luo tili tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi
Sinun täytyy olla jäsen voidaksesi jättää kommentin.
Luo käyttäjätili
Liity Konekansalaiseksi. Se on helppoa ja ilmaista! Rekisteröityneenä et näe mainoksia, voit käyttää hakua, näet alueita, joita nyt ovat piilossa...jne.