Kyläsepän pajassa tapahtuu

Viestiketju:
Kyläsepän pajassa tapahtuu

Kylä niitä ny kehutaan, ku ei enää mistään saa....
Ennen sanottiin että vaikka Luukas oli hyvä apostoli ni ei se sähköstä mitään ymmärtäny...

Setä joka teki työuransa dieselasentajana totesi ettei olisi haitannut vaikka olisi jättänyt kajoamatta polttoainelaitteisiinkin:D
 
Vielä kerkesin tuon Almeran vikalistankin korjaamaan.
Etupyörän laakeri oli himpun tiukassa, 10 tonnin kohdalla narahti vasta liikkeelle.
Eiku leimalle ja myyntiin :)
 
No jos nykyajan päreosia vertaa entisajan parjatuihin Luukaksiin niin ikävä alkaa kohta olee,aika kuraa on nykysähköosat kun tarkemmin niitä tutkii.
Se tasavistalaturi kyllä pelas traktoreissa ja muissa missä kierroksia vähän mutta autoissa ei sitten enää kun kierroksia piti olla ja laiteltiin lisää valoja,kokemusta on.
Traktorin laturi oli myös suljettumalli eikä pästäny mitään rojua sisälle autoissa sitten menikin kaikki lika sisälle,nuo asiat tässä vuoskymmenien aikana huomattu.
 
Se ois huomenna rassattava Voortista takapyörä irti ja vietävä Vianooriin.
Kävin tänään kysymässä että onko paistolla takuu, se kun neljä vuotta sitten paistettiin kyljestä, ja nyt se vuotaa siitä.
Sanoivat että takuuseen menee, tuo tänne vaan. Epäilivät että sisäpuolen vahvike lähtenyt irti.
 
Vielä kerkesin tuon Almeran vikalistankin korjaamaan.
Etupyörän laakeri oli himpun tiukassa, 10 tonnin kohdalla narahti vasta liikkeelle.
Eiku leimalle ja myyntiin :)

Niin, tähän vaihdoin silloin sunnuntaina talvikumitkin alle, ihmettelin kun yhdessä ei ollut kuin 0,8 bar ilmaa, aattelin että on vaan vuotanut hiljakseen kesän aikana ja laitoin ilmaa lisää. Maanantaina olin lähdössä sillä töihin niin olikin kumi ihan tyhjä...
Tänään laitoin ilmaa ja ajoin pajalle, nostin kulman ylös ja pyörittelin, niin ruuvihan sieltä löytyi :mad:
Koiranpaskalla siitä selvittiin...

IMG-20201105-WA0001.jpeg
 
Se ois huomenna rassattava Voortista takapyörä irti ja vietävä Vianooriin.
Kävin tänään kysymässä että onko paistolla takuu, se kun neljä vuotta sitten paistettiin kyljestä, ja nyt se vuotaa siitä.
Sanoivat että takuuseen menee, tuo tänne vaan. Epäilivät että sisäpuolen vahvike lähtenyt irti.

Enhän mie ehtiny perjantaina tekemään, mutta nyt se on irti.
Rumasti on patillaan ja halkeillut.

IMG_20201108_105218.jpg IMG_20201108_105226.jpg
 
Kyllä tuo paistaminen on jo lähtökohtaisesti heikko, kun ne alkuperäiset kudokset ovat poikki.
 
Kyllä tuo paistaminen on jo lähtökohtaisesti heikko, kun ne alkuperäiset kudokset ovat poikki.
Nuo vi...n vyörenkaat on muutenkin hanurista yleiskäytössä...
Kylki kestä mitään viiltoa.
Loppuun nuo tekis mieli silti ajaa, saa aika paljo tehä lumitöitä uusiin renkaisiin...
 
Nuo vi...n vyörenkaat on muutenkin hanurista yleiskäytössä...
Kylki kestä mitään viiltoa.
Loppuun nuo tekis mieli silti ajaa, saa aika paljo tehä lumitöitä uusiin renkaisiin...

Hiton kalliita on renkaat traktoreihin hiukan alle 500 euroa kpl oli 12.4x32 ja vähän päälle 12.4x36. Nämä oli siis ihan hinnat alkaen malleja ja muutama vuosi sitten. Nyt on varmaan taas jo hinnat noussut :outs:
 
Tilasin tuohon Voortii kaikki suodattimet just aeromotorsilta, ohjaamon suodattimia myöten.
Kaikki löyty suodattimen numeroilla :)
Noin puoleen hintaan vs iikoohoo...
 
Huomenna pitäisi tutustua Leylandin ohjaussimpukan sielunelämään...
 
Jäi simpukka vielä suolistamatta.
Sovitin naapurista saatuja ketjuja mettäleukkuun, olivat puol metriä lyhyet.
Kävin sitten toisesta naapurista ostamassa erittäin hyväkuntoiset 18.4/38 koon Ofa Tapiot, ja lyhensin ne kutosleukun 18.4/34 pyöriin sopiviksi.
(naapurin kanssa taannoin :huikat::huikat::huikat:niin sanoi ostavansa Valumönttiinsä uudet, sanoin ostavani vanhat)
Niistä jäi juur sopivasti jatkoa noihin toisiin, loppui vaan liitostarpeet kesken.
Jatkuu siis ensi viikolla...
 
Takaisin
Ylös