Kuparilevystä kannentiiviste

Viestiketju:
Kuparilevystä kannentiiviste

Jammu

Kansainvälinen sadonkorjaaja
Liittynyt
2 Joulukuu 2011
Viestit
3,115
Toisen aplstan keskustelun ohessa katsoin linkkiä jossa myydään kuparisia kannentiivisteitä virinuhveihin.

Siellä mainitaan, että sylinteriputket pitää koneistaa ko tiivistettä varten.

Mitä koneistuksella tarkoitetaan? Tuleeko joku kohokohta liekkirengasoletettuun kohtaan? Vai laitetaanko liekkirenkahat eriksehen?

Kysyy epätietoinen pirkammaalta. Kormingiin vois teettää metallitiivistettä, massamallinenhan ei kestä jos "käytetään" ja metallipintaista kyllä jotain saa tarvikkeena.

Pitääkö tommonen tarvike ensin hehkuttaa ja sitten voiko käytetyn kuparitiivisteen käyttää kunhan se hehkutetaan uudelleen? Entä asennukseen sopiva massa? VHT copperia joskus oli ja onkin tippa ehkä, mutta sitä kai ei enää saa?
 
Kyllä tohon nuffin tiivisteeseen painuu sellasen 0.1-0.15mm ura putkien olakeen kohoumakannaksesta, eli kertakäyttöinen.
Ja materiaali on pehmitetty 1.25mm kuparilevy.
Ei oikein siedä yhdellä kädellä keskeltä vaakatasossa nostaa edes.....
 
Mark Twainin perikuntaa lainaten: " Ei ole enää!"
Välillä ei saanut, mutta ilmeisesti muutettu koostumusta ja taas on myyntilupa. Itseasiassa aika moni VHT:n tuote poistui välillä myynnistä ja on tullut takaisin.
 
Kyllä tohon nuffin tiivisteeseen painuu sellasen 0.1-0.15mm ura putkien olakeen kohoumakannaksesta, eli kertakäyttöinen.
Ja materiaali on pehmitetty 1.25mm kuparilevy.
Ei oikein siedä yhdellä kädellä keskeltä vaakatasossa nostaa edes.....

OK tämä selvä.

Entä tuo koneistuspointti vai riittääkö että putki on koholla lohkon tasosta?

Misäs tuommoinen kuparitiiviste kannattaa teettää (niitähän vois teettää nipun ja osan myisin poies)?
 
En tiedä missä VMV-Start on niitä Nuffi / Leylandin tiivisteitä vesileikkauttanut ja missä lämpökäsitelty leikkuun jälkeen.....
 
Töissä olis muhveliuuni joten kuvittelen että sillä vois löijjätä. Eli tarvis olla tekijä joka leikkaa mallista=tarviketiiviste.
 
Ei kai tuo löijääminen vaadi kuin nestekaasutohon ja riittävän ison vesiastian?
Vai onko noin isossa tiivisteessä vaara, että mitat muuttuu?
 
Vesiastiaa se ei vaadi. Saa jäähtyä ihan itsekseen.
Mut lämmitys olis suotavaa olla tasainen lämmönnosto koko tiivisteen alalla.

Edit, myös jäähdytys olis suotavaa olla tasaisen rauhallinen, eli antaa ilmassa jäähtyä ihan itsekseen.
 
Viimeksi muokattu:
niin, uuniin sais lämmitys ja jäähdytysrampit. mutta jos koko paska järkevää teettää niin eipä sitten
 
Kait tuo leikkaaminen onnistuu joka pajassa missä on Finnpoweri tai muu vastaava levytyöstökeskus.
 
Kait tuo leikkaaminen onnistuu joka pajassa missä on Finnpoweri tai muu vastaava levytyöstökeskus.
En tiedä miten kupari laserleikkuulla menee / käyttäytyy....
Jääkö leikkuuryystettä ?
Noi VMV-Start teettämät tiivisteet on käsittääkseni vesileikattuja.
 
Alan Millyard leikkeli moottoripyörään kuparitiivisteen ihan käsivehkeillä. Poralla, pistosahalla ja viiloilla. Ei se mitään rakettitiedettä ole. Hehkutettu levy kyllä hakee muotonsa kannen ja lohkon välissä.
 
Kaveri leikkasi aikanaan silloisen työpaikkansa leikkurilla, mikä lävisti tavallaan muutaman millin kiekkoja pois. Syöttö kun oli riittävän hidas, oli leikkuujälki aivan sileä.
 
Vesellä joskus leikkuroin, valokuva vaan paffista ja pari päämittaa ja kovaa ajoa :autoilee: Joku museovärkki, jossa 6 sivuventtiilipalotilaa, en muista, tiivistettä kuitenka ei mistään kuulemma enää saa. Rissuassa sama tehtäisiin nevalla pienellä kuulapäävasaralla.
 
Takaisin
Ylös