Kuorma-auto

Viestiketju:
Kuorma-auto

Kirjoitat kyllä asiaa, näinhän tuo ehdottomasti kyllä on. vlaneja on pakko ajattaa tukarille kun ajattelin tarjoilla free wifiä, enkä sitä kyllä kotiverkkooni halua yhdistää (tai ees tukarin hallintaa näyttää tänne).

Mä niin näen mihin tämä johtaa. Lompuukki sanoi jo *tsup*.
Toi Mikrotik on halpa, mutta siinä on kyllä kieltämättä kynnystä. Tosin kerranhan se perusviritys pitää tehdä. https://mikrotik.com/product/RB941-2nD
Ei mikään huippunopea rauta, mutta kai sillä yhden kuormurin verkottaa. :D
 
Tukareita mulla on kyllä ja itseasiassa jotain Cisco 890-sarjan reitittimiä yks tai kaks ylimääräistä (eivät oo W malleja). Jos välttämättä hidasta rautaa haluaa niin joku Ciscon vanha 4x AUI porttinen reititin löytyy jos ei mennyt muuton yhteydessä hävitykseen. Onhan tuolla kaikkea pientä ja ei niin pientä kivaa.
 
Sähköhän nuo isommat purkit haukkaa jonkin verran, mutta jos on maasähkössä kiinni, niin ei kai sillä väliä. Oliko tolla autolla tarkoitus ajaa vai tuleeko siitä turvahuone pihalle?
 
Sähköhän nuo isommat purkit haukkaa jonkin verran, mutta jos on maasähkössä kiinni, niin ei kai sillä väliä. Oliko tolla autolla tarkoitus ajaa vai tuleeko siitä turvahuone pihalle?

Tuon takia vähän rautamäärää haluaisin pitää maltillisena. Ja esim. wlania ei ole tarkoitus huudattaa kotipihassa, mutta esim. datan keruu sisältäen akkujen varaustilan mittaamisen ois hyvä olla 24/7 (jolloin tuosta akun varaustilasta voisi tulla hälyviesti).

Tuo 890-sarjalainen reititin syö 12V max 60W (tässä voi olla mukana LTE + kahden radion Wlan). Sähkönä "4pin atx" -liitin, josta kytkettynä vaan toisen reunan pinnit. Kai tuonkin kulutuksen voi jossain kohtaa selvittää.

Oli kyllä tarkoitus kilsoja alkaa kerryttää, jahka tässä nyt saa nuo muutamat lapsukset korjattua ja vaikka tuoreen leimankin otteeseen.
 
Pääsi taas projektia edistämään. Lauantaina loskan sulettua ja auringon ilmaannuttua jäi pari tuntia aikaa viedä asioita isolla vaihteella eteenpäin. Ensimmäisenä, ihan periaatteellisesti kun haluaisin tuon hytin kipata, niin vaijerin läpiviennin metsästystä. Alkaa nyt kyllä ajatukset loppua. Pitääkö tuosta oikeesti vetää penkit hiiteen ja purkaa koko keskikonsoli? Ulkopuolelta en oikein löydä noita lukkoja ja hantin puolelta tuonne ei edes oikein näe alle.

Toisena juttuna sitten tuo kuskin turvavyö. Se on kauttaaltaan kuskin penkissä. Rulla ja läpivienti on jo aikaisemmin tullut purettua, mutta alapää on vähän pimennossa (ja tässä tapauksessa sheivaus ei auta). Periaatteessa tuon voisi mahtua irroittelemaan mutta takaisin on turha laittaa. En ole tuon Grammerin purkuohjeita oikein mistään löytänyt ja varaosakuvakaan ei tuota rakennetta avaa. Taaskin mietityttää pitääkö tuo jakkara oikeesti repiä kabiinista ulos tämän pikkujutun takia...

Kolmas akuutimpi juttu on tuo tuplapaineanturi. Se on periaatteessa helpossa paikkaa, mutta sinne nyt ei vaan näe alleajosuojien takia. Samoin koitin josko sähköliittimen olisi saanut irti ja voinut koittaa uutta anturia ja diagnostiikalla katsoa miltä vapaan ilmakehän paineet näyttää (nyt toinen piiri pimeänä). Käden nyt saa tuonne juuri sen verran, että sormilla pystyy pyörittämään mutta eipä se sillä irti lähe. Itse anturi on kiinni parilla pultilla, mutta mullahan oli säiliöt pullollaan tässä kohtaa niin ei oikein tarpeettomasti huvittanut alkaa avata. Lisäksi ois kiva jos vois putsia kakkaa pois tuosta ympäriltä ennen kuin aukoo.

Tällainen päivä. Erittäin positiivinen, OM rotkotti ah niin nätisti. Viikolla jos sopivasti ehtisi niin kävisi leimakonttorilla esitiedustelemassa pitääkö nuo muutamat pisteosat vaihtaa jotta miellyttää heillä silmää paremmin.
 
Ensimmäisenä, ihan periaatteellisesti kun haluaisin tuon hytin kipata, niin vaijerin läpiviennin metsästystä. Alkaa nyt kyllä ajatukset loppua. Pitääkö tuosta oikeesti vetää penkit hiiteen ja purkaa koko keskikonsoli? Ulkopuolelta en oikein löydä noita lukkoja ja hantin puolelta tuonne ei edes oikein näe alle
Siis mikä vaijeri sulla on hukassa?
 
Eikö tuossa muka ole hydrauliset lukot hytille? Viimeksi kun on merssua pitäny olla laittamassa niin sillä samalla kippipumpulla aukesi lukot.
 
Täysin ruisvoimalla operoitava kippi hytillä. Kaksi lukkoa. Ensimmäinen ja nyt se täysin kadoksissa oleva tapaus on punainen kahva hantin penkin ja b-pilarin välissä.

upload_2021-4-11_1-33-28.png


Käytännössä siis tuon kuvan oikean osion vaijeri on kadoksissa. Kahvasta löytyy runko ilman kahvaa, mutta vaijeri loistaa poissaolollaan.

Vasemman osan kahva on hantin ylärappusella. Vaijeri siitä on tallessa ja varustettu lukkopihdein, jotta se ei karkaa.
 
Hammastangolla vai suoralla lihasvoimallako se hytti noissa nostetaan?

Tuossa just laittamassani kuvassa kahva numero 5 oikealla kädellä auki ja samalla kahvasta kopin takana koppi kenolleen. Ei ole sen ihmeempiä mekanismeja.

Kiinnilaittoon on kahva hantin lokasuojan sisällä.
 
Kai siellä nyt kuitenkin kevenninjouset on?

Kai siellä jotain kevennystä pitää olla (ei mun takia toki) ja etenkin kun tuo eka lukitus avataan tekemättä mitään muuta (ikäänkuin se konepellin avausvipu autossa sisällä). Mekanismia on paha kommentoida kun en vielä oo nähny ymmärrettävässä muodossa, ja mikä vaikuttaa mihinkin.
 
Jo ovat himmelin rakentaneet. Mutta se onkin saksalainen, mitä muuta voi edes vaatia...
 
Jaa niin juu joo.... tais märssusta tulla pressutallin korvike porkkerojektille.....
 
Takaisin
Ylös