Kuorma-auto

Viestiketju:
Kuorma-auto

@Nuhvi63 Sillä tota eppäilin kun Volvossa on selvästki korkeemmat paineet järjestelmässä, ja pienempi massakin. Toki riippunee jousituksen toteutuksesta.
Yli 12Bar on pääsäiliöissä kun Volvo sihauttaa, ensiöpainesäiliössä voi olla rahdun enempikin.
@kymi oletan että pusseja on 2kpl?
Jousituksen käyttämät paineet on kaukana auton maximi paineista. Veikkaisin täydellä kuormituksella 6-7 bar.
 
Jospa se ei jousille anna painetta vajaapainetilanteessa? Jarrupiirin täyttö saattanee olla tärkeämpää auton mielestä.
Tuosta mun perässä roikkuvasta takajutusta tiedän että kun akseli kantaa kymmentä tonnia niin paine säkeissä on vajaa seitsemän kiloo.
 
Jospa se ei jousille anna painetta vajaapainetilanteessa? Jarrupiirin täyttö saattanee olla tärkeämpää auton mielestä.
Tuosta mun perässä roikkuvasta takajutusta tiedän että kun akseli kantaa kymmentä tonnia niin paine säkeissä on vajaa seitsemän kiloo.
Vaan taitaa olla säkkikoko eri? ja määräkin. Toi FL220-11 pussi ei järkkyiso ole.. Tossa on enihau jarrujen laskentapainekkin 7,5Bar vakion 6Bar sijaan. Sinänsä olis ihan mielenkiintoinen saada paineanturi sinne pussien puolelle.
 
Mersussa jarrut on toki eka joka saa ilmansa. Sen jälkeen tulee kabiinin vermeet, eli penkki ja ratti. Viimeisenä sitten alusta. Normi painealue about 6-10bar, eli alle tuon pitää käsijarrun jumissa.

Tuli sen verran räntää tuulen seassa tuossa valoisampaan ilta-aikaan, että ei tullut poikettua kuvailemassa.
 
Jos nyt en väärin muista, niin säätö on lukossa jos paineilmaa ei ole. Napilla vapautetaan säädettäväksi ja napilla lukitaan.
 
Minä kysyn volvoa koskevan kysymyksen. Auton kun laittaa käyntiin ja paineet on nollilla, normaalisti paineet nousee molemmissa piireissä 7-9bar, mutta varoitus valo jää päälle, että paine ei ole riittävä, summeri soi sinne 5baariin asti ja sammuu. Jarrut ei ole päällä, että autolla voi kyllä ajaa. Viime kerralla kun autoa katsastin niin inssi ei puhunu siitä mitään, vaikka puna valo paloi. Missä päin autoa tämä paineanturi sijaitsee. Ja autoahan on volvo FL614 vm-87.
 
@kymi n uusi teepaita....
upload_2021-3-5_13-29-34.png
 
Täytyy tuon kuvan kanssa olla varovainen, ettei printti vahingossa J. Tuksahda. Sitä voi olla kiinnostuneita foorumilaisia Paukepäivillä liiankin kanssa kun jotain ropaa.


Mutta oli mulla uutisiakin. Lukot tuli eilen, nojatuoliin kannettuna. Tilauksessa oli kahden lukon ja kahden avaimen sarja, eli luonnollisesti nyt mulla on neljä lukkoa jotka toimii noilla kahdella (identtisellä) avaimella. Harvinaisen Vorsprung durch Technik tuo lukko- & kahvakokonaisuus, joten pitää tutustua hiukan mekanismeihin ennen kuin päädyn tilanteeseen, että tarviin sardiinipurkin avaajaa päästäkseni Mersuun.

Raspberry PI:t kamppeineen on kanssa nyt asennusvalmiudessa. Jotenkin taas noidenkin tilauksessa suoriutuminen on ollut ensiluokkaista. Totesin, että enhän mä autossa mitään verkkovirtalähteitä noille ala käyttää, vaan usb virtalähde riittää. En sitten kuitenkaan tilannut usb-johtoja tuohon tarpeeseen...

Viikon varrella on tullut myös käytyä keskusteluja auton verkkolaitteista. Tänään sitten tuli ensimmäiset laskelmat, jotka kyllä vaatii pureksintaa. Tuolla kyllä saisi "the state of the art" verkkorautaa ja pientä nörttikerrointa, mutta propellihattukerhoon noilla on turha yrittää. Propellihattukerholaisittain kaikki ois riittävällä tasolla rakennettavissa kyllä, siihen sitten vaan palaa aikaa komponenttien keruun ja rakentelun merkeissä. Ja tuolla state-of-the-art kokoonpanolla ei viitsisi tehdä laitekompromisseja (vaikkakin mahdollista).
 
Ei tuo Mikrotik nyt ihan mahdottomalta kuulosta (cheap ääs ratkaisuna), voisi jopa käyttää hetken aikaa aiheeseen syvällisemmin perehtymiseen.

Tavoite ois kuitenkin saada mobiilidatan antennit koppien ulkopuolelle ja pitäisi vähän selvittää "mb phone home" site-to-site vpn yhteyden yhteensopivuutta kotoraudan kanssa (kun se voisi teoriassa onnistua tuolla mikrotikillä suoraan tuohon nykyiseen reitittimeen). Muistan vaan röissä tapelleeni ihan tarpeeksi noiden Mikrotik säätäjien kanssa, joten en välttämättä haluaisi liittyä kerhoon.
 
Eikö kymin merrsussa oo keskuslukitusta?

On, sen takia hirvittää vaihtaa ehjä uksen kahva ja lukko uuteen kun en tiedä toimiiko se ja asentuuko oikein. Toisella puolen kun ei oo kahvaa/lukkoa vielä eikä ne sinne sovittamatta sovi.
 
On, sen takia hirvittää vaihtaa ehjä uksen kahva ja lukko uuteen kun en tiedä toimiiko se ja asentuuko oikein. Toisella puolen kun ei oo kahvaa/lukkoa vielä eikä ne sinne sovittamatta sovi.
pääasia vissiin että kylki aukee.....joko ovi on tehty kopista konttoriin ?
 
Takaisin
Ylös