Tervetuloa Konekansa-foorumille!

Liity Konekansa-foorumin jäseneksi (ei maksa kuin vaivan) ja käy peremmälle! Sisäänkirjautumattomana et näe aivan kaikkea foorumin sisältöä.

Mainoksiakin vilisee niin, että silmiä kirvelee. Jäsenenä elämäsi olisi paljon siedettävämpää. ;)

kUBOTA MOTOORI ONKELMIA

Viestiketju osiossa 'Maamoottorit, moottoritekniikka' , aloittaja Laano, 28.8.2016.

  1. Laano

    Laano Kansalainen

    Liittynyt:
    16.10.2014
    Viestejä:
    17
    Saadut tykkäykset:
    0
    Kun laittaisin käyntiin mutta en ihan kaikista letkuista ja sähkö härdelleistä tiedä niin kysympä itseäni viisaammilta.
    Tää on siis carrieerin jäähdytys koneestä malli 1505 ja 1.5 litraanen riesel kones
    -mitkä pa-letkut minnekkin suuntaan
    -tuon pu mu va solkun kytkäntä
    -tuossa on automaatti käynnistin mutta mikä toi toinen vipu on
    -mikä toi öljy tikun luona oleva sähköpiuha veretään
    että tälläistä tänään, kiitos etukäteen
     

    Liitetyt tiedostot:

  2. AJS

    AJS Kansalainen
    KK Plus pack

    Liittynyt:
    13.11.2013
    Viestejä:
    3 575
    Saadut tykkäykset:
    440
    Solenoidin voit kokeilla, mittaa ensin mikä on maa.
    Toinen ylijäävistä vetäisee keskiön taakse ja toinen niistä pitää sen siellä takana.
    Veto pitää loppua startin jälkeen, se on ilmeisesti tehokkaampi kuin pito ja jatkuvassa käytössä polttaa solenoidin.
    Löytyy tarvikkeena vaikka startaxin luettelosta.
    Vivuista toinen on kaasu ja toinen sammutus, ainakin ruohonleikkureissa.
    Mittatikulle tuleva johto lienee öljyvahti, ei oo pakko kytkeä mihinkään jos ei halua.
    Liitän loppuun vastuuvapaus lausekkeen :)
     
  3. jusape

    jusape Mr Horsepower
    KK Plus ADpack Betatester NoAd

    Liittynyt:
    30.11.2011
    Viestejä:
    33 537
    Saadut tykkäykset:
    1 974
    Vivuista ilmeisemmin pidempi on kaasu, ja lyhyempi sammutin.
    Jollei siinä sitten ole sähköistä sammutinta pumpun peräpäässä, jos on, niin lyhyempi on silloin "kylmäkäynnistimen vipu" eli ennakkoa muuttaa tai muuta vastaavaa.
    Pumpun takaosaan ilmeisesti p-a tulo, jakopään päästä ohivirtaus-paluu, mut kuvissa vähän just sopivasti on varjoja, ja osin teipit peittää näkyvyyttä, mikä tarkemmin menee mihin kohtaan....
    Ja öljynpaineanturin kautta on myös ilmeisesti sammutinsolkun toiminta ollut ( 3-napainen johto pumpun persiistä solenoidilta ? ) eli startatessa annetaan ilman öljynpaineita sammuttimelle maa, ja käydessä maa menee paineita ollessa öljyanturin kautta ....

    Lisätään kanssa vastuuvapauslauseke loppuun , näistä oletuksista ....
     
  4. Joona.S

    Joona.S Kansalainen

    Liittynyt:
    29.9.2013
    Viestejä:
    1 200
    Saadut tykkäykset:
    180
    Joopasen joo ja nii. Tuo pumpun päässä oleva PuMuVa solenoidi on sähköinen sammutus , laturin alle menevän tangon päässä pitäsi olla kierrosten säätöön oleva mutikka joka on toisesta päästä kiinni pumpun pitemmässä kaasuvivussa , lyhyvempi vipu pitäs olla sammutin , numeron kolme letkuun suutinten paluulinja , numeron yksi letkuun polttoaineen tulo , numerosta kaksi paluu tankkiin , tuo kysymysmerkkipiuha menee ilmeisesti tuohon mokkulaan joka on pumpun perässä alareunassa ja sen elämästä en tiijjä vaan sanosin sen olevan kierrostietoa lukeva kapula.
     
  5. Laano

    Laano Kansalainen

    Liittynyt:
    16.10.2014
    Viestejä:
    17
    Saadut tykkäykset:
    0
    kiitoksia kaikille kommentoineille. Enköhän saa tän kohta tulille.
     

Jaa tämä sivu