Konekansalaisen kokeileva keittiö...

LPR

Kytöstelijä
KK Plus pack
Aina tulee innovaatioita, minkä lopputulokset on arvoitus... Siis tänne niitä :tuumaus: :ruokaa:.

Katiskassa oli sankollinen pikkuahvenia. Osan jo siivoilin, siis päät ja sisukset pois, sekä isoimmista selkäruoto. Vuokaan laitoin purkin tomaattimurskaa, purkin tomaattipyreetä, kolme laakerinlehteä, mustapuppuria, suolaa, sipulia ja muutaman valkosipulin kynnen. Kalat laitoin kastikkeen päälle ja sekoitin. Nyt on ollut pari tuntia uunissa, puolilta öin jos mistelisi, että mitä tuosta oikein tuli.

Äh, nuo kuvat meni ihan random järjestykseen. Kait siitä jotain selkoa saa.

20200413_203616.webp
20200413_163636.webp
20200413_162715.webp
20200413_182511.webp
20200413_174915.webp

Kukkoon on aina suomuineen ja ruotoineen laitettu. Hyvin pehmenee, ei tunnu kovalta. Päät pois ja sisukset. Maukkaampi tulee kukosta, kun on nahat mukana.

Jotain maustamisessa meni pieleen, vähän kitkerän oloista on. Olisko tomaatti tehnyt happamuutta niin, että sokeria tai hunajaa olisi pitänyt laittaa. Ja nestettä tuli kaloista niin paljon, että on ehkä vähän vetistä. Seuraava satsi pitää savustaa ensin ja sitten ruokaoljyssä hauduttaa pehmeäksi uunissa...

Pikkuahvenia osa 2.

Taas noita tuli. Nyt savustin ne ja laitoin suolan ja rypsiöljyn kanssa uuniin yöksi, jos pehmenisivät ruotoineen syötäviksi. Huomenna tiedetään.

20200417_230040.webp

20200417_231312.webp

Niistä tomaattiahvenista tuli ihan syötävää leivän päällystä, kun lisäsi niihin sokeria ja rypsiöljyä ja ajoi blenderissä tahnaksi. Ei tullut kuvattua, nyt on pikkupurkeissa pakastimessa.

Tein kotikaljaa maltaista ja mäskistä leipiä. Molemmat luultavasti juoma/syömäkelvotonta, vaikka hyvä tuoksu uunista tuleekin.

Otetaanpa tänne kun tuli vähän keskutelua. Eli makkarakeittoon kun menee makkarat, niin paistatteko ne ensin pannulla vai suoraan keittoon?

Itse olen yleensä käytännön ihminen ja pannusta tulee ylimääräistä tiskiä, mutta olen kuitenkin sitä mieltä että makkarat, sipulit ja porkkanat kun hyvässä voissa tiristää ennen keittämistä niin parantaa keittoa sen verran että jaksan sen pannun pestä.

Otetaanpa tänne kun tuli vähän keskutelua. Eli makkarakeittoon kun menee makkarat, niin paistatteko ne ensin pannulla vai suoraan keittoon?

Itse olen yleensä käytännön ihminen ja pannusta tulee ylimääräistä tiskiä, mutta olen kuitenkin sitä mieltä että makkarat, sipulit ja porkkanat kun hyvässä voissa tiristää ennen keittämistä niin parantaa keittoa sen verran että jaksan sen pannun pestä.
Jos sulla on hyvä pata tai paksupohjainen kattila, niin tiristä ne siellä padassa ennen kuin teet sitä soppaa. Jää kaikki maut soppaan ja ei tule ylimääräistä tiskiä.

Jos ite oon kokkaamassa ni aina pannun kautta.. :peukku:

Makkarasoppa syntyy samassa kattilassa makkaroitten ja sipulin paistamista myöte , emmie jaksa pestä muutenkaan mitään nii vieläkö lissee ihteesä kiusata.

Luo tili tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Sinun täytyy olla jäsen voidaksesi jättää kommentin.

Luo käyttäjätili

Liity Konekansalaiseksi. Se on helppoa ja ilmaista! Rekisteröityneenä et näe mainoksia, voit käyttää hakua, näet alueita, joita nyt ovat piilossa...jne.

Kirjaudu sisään

Oletko jo Konekansan jäsen? Kirjaudu sisään tästä.

Takaisin