Tervetuloa Konekansa-foorumille!

Liity Konekansa-foorumin jäseneksi (ei maksa kuin vaivan) ja käy peremmälle! Sisäänkirjautumattomana et näe aivan kaikkea foorumin sisältöä.

Mainoksiakin vilisee niin, että silmiä kirvelee. Jäsenenä elämäsi olisi paljon siedettävämpää. ;)

Kokemuksia Autokatsastuksesta ympäri suamenmaan !!

Viestiketju osiossa 'Henkilö- ja pakettiautot' , aloittaja Huopa, 17.7.2012.

1. jip59

jip59 Kaikkea harrastava
    KK Plus pack NoAd

Saadut tykkäykset:
    527
    Kävin sitten näyttämässä perheen ykkösauton eli Volvo V70 d5 -05 A-Katsastuksen pisteessä omalla kylällä. Pitää siis pikkukylällä suosia paikallista että se säilyy. Parinkymmenen vuoden kokemuksella porukasta on tullut niin tuttua ettei sitä edes rahan takia tarvi muualle lähteä. Toisaalta rahahan tässäkin ratkaisee eli jos lähtisin halvemman katsastuksen perään niin se vaatisi likimain 100 km ajoa ja töistä pois olemisen reissun ajan. Nyt kun homma onnistuu vaikka ruokatunilla muutaman sadan metrin päässä niin kuluja ei siitä tule. Jos vaikka saisi 50€ halvemalla muualta niin ei kannata lähteä.

Kun vielä työpaikalla voin ottaa pakokaasupäästöt valmiiksi niin siitäkään ei tule kuluja. Tänään sitten olin vielä erikseen tyytyväinen kun tiskillä ilmoittauduin mutta siellä ei ollutkaan sitä tuttua Riittaa tiskin takana vaan Vaasasta lomatuuraaja. Sillälailla hänkin oli puolituttu että ruokatunneilla ollaan istuttu samassa pöydässä paikallisessa ruokaravintolassa jossa juttu on lentänyt. Hän muisti mun ja maksaessani kysyi että kenen alennuksella mennään. Sanoin firmani nimen jolloin hän totesi että niin muistelinkin. Oikeasti en kehdannut edes kysyä tuota firman alennusta mutta kun hän sen esiin toi niin mikä ettei. Nytten jäi dieselin katsastuksen hinta alle 50€ jota en pahana pidä vaikka kyseessä taitaa olla suomen kalliimmaksi moitittu paikka.

2. Tessulandia

Tessulandia Kansalainen

Saadut tykkäykset:
    20
    Enkö voikkaan enää maksaa autoni katsastusta netinkautta enää pöytäkoneella,vaatiiko tuo palvelu nyt älykännykän?
    ilmoitti vaan punaisella että kyseiseltä tililtä ei voi maksaa mitään 2 tuntiin ja jotain Sofert sovellusta siihen kertoili...
    Katsastuksen AIKA kummiskin varmentui ja se tuli puhelimeenkin...nyt sitten en kuitenkaan voi käyttää kyseistä halpaa hintaa,nähtäväksi jää sitten mitä tuumaavat konttorilal kun kuitenkin olen sen tarjousajan ottanu??

3. james_III

james_III Kansalainen
    KK Plus pack NoAd

Saadut tykkäykset:
    420
    Ei tili olis osuuspankinssa ja selaimessa evästeet happamia :paranoia:

4. Aakku

Aakku Kansalainen

Saadut tykkäykset:
    10
    Mille asemalle pitää netin kautta etukäteen maksaa?
    Itse olen aina varannut ns. nettihintaisen katsastusajan ja maksanut sitten paikan päällä. Muuta vaihtoehtoa ei ole ollutkaan. Viimeksi taisi olla 25€ pelkkä katsastus. Päästöt otan muualla.

5. lehmikangas

lehmikangas Kansalainen

Saadut tykkäykset:
    107
    Ainakin A-Katsastus tarjoaa etuaikoja niin että hinta on voimassa vain etukäteen netissä maksettuna. Konttorilla ei ole erillisiä virkailijoita vaan inssit hoitaa myös paperityöt.

• Samaa mieltä Samaa mieltä x 1
  6. LPR

LPR Kytöstelijä
    KK Plus pack NoAd

Saadut tykkäykset:
    1 603
    Juuri tuollaisen pöllöilyn takia käytänkin kotimaista katsastusasemaa ulkolaisen sijaan. Sinne voi myös ajan varata soittamalla ja maksaa paikan päällä, ei tarvitse mihinkään nettiin mennä.

7. HL-Zetor

HL-Zetor Raakki
    NoAd

Saadut tykkäykset:
    2 322
    Virroilla A-katsastus lopetti katsastustoiminnan, Ajovarman toimistopalvelut kyllä toimii entisissä tiloissa keskiviikkoisin.
    (Ei niinkää järkevää toimintaa mutta haittaaks se.)
    Pitänee harkita naapurikunnan Visu-Katsastusta kun oman kylän yksityisellä tulos riippuu katsastajan jousiammuntamenestyksestä.:atom::paniikki:

8. james_III

james_III Kansalainen
    KK Plus pack NoAd

Saadut tykkäykset:
    420
    Mut kuitenki insjöörin omista touhuista, eikä esim hifkin eilisillan pelistä :facepalm:

• Hauska Hauska x 1
  9. Tessulandia

Tessulandia Kansalainen

Saadut tykkäykset:
    20
    Soittelin asiasta ja oli tullu reklamaatio viestiin vastauskin että on voinut olla joku häiriö,samaa sanoi pankki myös,kaiken pystyy hoitamaan ilman älylaitteitavielä ja ei ole osuuspankkikaan,täällä päin on ainakin vielä A-katsastuksessa ihan kassavirkailija jonne voi laskut maksella kun on muutakin toimintaa kuin pelkkä katsastus,tarjous ON mulla nyt voimassa kun reklamaation tein,muuten ei ole jollet saa maksettua.
    Että näin se menee hyviä systeemeitä mutta häiriöitä on kyllä riittäny melkeen jokaisessa palvelussa se on sitä nykyaikaa

10. Ultimate Welder

Ultimate Welder Satulapummi
    KK Plus pack Betatester NoAd

Saadut tykkäykset:
    6 234
    Minen oo mitää aikoja varaallu, konttorille jonon jatkoksi vaan.

11. Janski

Janski Latvassa lahoa.
    KK Plus ADpack

Saadut tykkäykset:
    861

Paikallisella konttorilla on vielä hyvät kaakao ja pulla tarjoomukset ajan kuluksi :)

12. Wickström

Wickström Kansalainen
    KK Plus pack NoAd

Saadut tykkäykset:
    298
    Onkohan A-katsastus ajamassa toimintaansa alas? Vein alkuvuodesta kuomukärryä syyniin Kuopion konttorille. Katsuri sanoi että "Raskaankaluston puoli katsastaa kärryt, mutta siellä ei ole ketään kun minä olen täällä" Eli töissä oli vaan yksi ukko, joka on vuoropäivin eri toimipisteissä.

• Hauska Hauska x 1
  13. Tessulandia

Tessulandia Kansalainen

Saadut tykkäykset:
    20
    Täällä jos menet konttorille ilman ajanvarausta saapi siellä olla pihalla autossa varttumassa koko päivän,ei oikeen viittis.
    Luultavasti konttorit vähentävät henkilökuntaa sen mukaan mitä asiakkaita on,nythän uusia autoja katsastellaan entistä vähemmän ja autofoorumissakin joku väitti että museokapineen katasatusvälikin olis 4v? ei siis ihme jos ei työtekijöitä tarvita

14. Ultimate Welder

Saadut tykkäykset:
    6 234
    Tänne sitten vaan!!
    Screenshot_20200414_190847.jpg

15. jusape

jusape Mr Horsepower
    KK Plus ADpack Betatester NoAd

Saadut tykkäykset:
    3 951
    2 viimekertaa kun oon konttorille mennyt tässä reilun kuukuden aikana, eipä jonoja sillä hetkellä ollut, ja hallikin tyhjänä....
    2 katsuria maleksii toimiston puolella..... JA hoitavat myös sen konttorihomman, ei ole mitään "sihteerikköä" aikavarauksille tai rahastukselle tms ...

16. lehmikangas

lehmikangas Kansalainen

Saadut tykkäykset:
    107
    Vähänhän se harmittaa että A-katsastus on ulkolaisessa omistuksessa, mutta siellä olen nyt käynyt vuosia. Syy lähinnä kyseisen konttorin asiakaslähtöinen toiminta. Olen aina saanut kaikissa asioissa hyvää ohjeistusta ja järkevää keskustelua. Yleisesti sanoisin että katsastushommissa on etu pitkästä asiakassuhteesta. Inssit tuntee sinut ja ajoneuvosi, niin pystyvät ehkä paremmin keskittymään niihin asioihin mitkä oikeasti on tärkeitä. Itse varaan aina ajan etukäteen, osittain siksi että ennen oli monilla ajoneuvoilla enempi sääntö kuin poikkeus että leima oli vanha, joten varatulla ajalla sai laillisesti ajaa sinne konttorille. Mutta tietenkin tämä helpottaa kaikkea asioiden järjestelyä ja mahdollistaa etuhintojen käyttämisen.

17. Tessulandia

Tessulandia Kansalainen

Saadut tykkäykset:
    20
    Sama juttu ja samaa mieltä mulla montakymmentä vuotta käyny ja samoja autojakin niin alkaa porukka tuntee,muutamat kerrat kävin muualla ja en oikeen ollu tyytyväinen,palvelu oli ihan ok mutta oli sellasta koulupojan nysväämistä tutkittiin kaikkea mikä eteen tuli,entisessä paikassa ei aikailla vaan katsotaan että kaikki on ok ja turhat hieromiset on jääny pois,jotenka miksi vaihtaa kun ei se siitä muutu ja matkakin pitenee

18. Ultimate Welder

Saadut tykkäykset:
    6 234
    Näkeepä suurta Suomenmaata jos ei ennemmin ole tullut retkeiltyä

19. Tessulandia

Tessulandia Kansalainen

Saadut tykkäykset:
    20
    juu ei tule kyllä retkeiltyä

20. Antti

Antti Kansalainen
    KK Plus pack

Saadut tykkäykset:
    93
    A-Katsastus on vaihtanut omistajaa ja on nykyään suomalaisen MB-rahastot yhtiön omistuksessa.

• Informatiivinen Informatiivinen x 1

Jaa tämä sivu