Tervetuloa Konekansa-foorumille!

Liity Konekansa-foorumin jäseneksi (ei maksa kuin vaivan) ja käy peremmälle! Sisäänkirjautumattomana et näe aivan kaikkea foorumin sisältöä.

Mainoksiakin vilisee niin, että silmiä kirvelee. Jäsenenä elämäsi olisi paljon siedettävämpää. ;)

Klapisäkkinostin takakuormaajaan

Viestiketju osiossa 'Traktorit' , aloittaja nuc-64, 14.6.2020.

1. nuc-64

nuc-64 Kansalainen

Saadut tykkäykset:
    10
    Onkos kukaan muu kuin minä innostunut tekemään klapisäkeille omaa nostolaitetta kuormaajaan? Itselläni on Renki takakuormaaja ja sillä trukkipiikkien kanssa olen nostellut säkit tähän saakka. En vaan tykkää kun joutuu viemään piikit ensimmäisten lenkkien kohdalle, heittämään lenkit piikkeihin, koska usein ne eivät itsekseen osaa piikkeihin osua. Sitten taas ajoa pätkän matkaa piikit klapeja kihnuttaen ja ehkä osan kukulla olevista klapeista tiputtaen ja taas hytistä ulos heittämään seuraavat lenkit piikkeihin. Lisäksi tuon Rengin nostokorkeus trukkipiikeillä säkin kanssa on riittänyt vain juuri ja juuri auton peräkärrylle.
    Päätin sitten tehdä tällaisen hankkimastani vanhasta sontatalikon raadosta.

Laikkasin vanhat piikin romut pois ja tein tuollaiset sorkat. Putket ovat 4 mm vahvuista, enkä hitsaillut lisävahvikkeita. Pitkästä aikaa hitsasin puikolla ja vaikutti palavan hyvällä tunkeumalla, luulisin kestävän noinkin. Vahvistetaan jos näyttää tarvittavan. 110 cm pitkät vaakaputket tulivat noin 95 cm korkeudelle maasta ja hitsasin niihin pultit pystyyn, joihinka saa heittää säkin lenkit killumaan. Saa nähdä tuliko tästä toimiva, vai ei.

#1 nuc-64, 14.6.2020
    Viimeksi muokattu: 14.6.2020
    • Tykkään Tykkään x 1
  2. ratikkakuski

ratikkakuski Kansalainen

Saadut tykkäykset:
    10
  3. Ultimate Welder

Ultimate Welder Satulapummi
    KK Plus pack Betatester NoAd

Saadut tykkäykset:
    6 234
    Näkisin tässä noiden L- rautojen nurjahdusvaaran jos niitä ei sido jollain x - jäykkäreillä toisiinsa

• Samaa mieltä Samaa mieltä x 2
  4. jepjep

jepjep oman alansa spezialisti
    KK Plus pack

Saadut tykkäykset:
    262
    Joko putkea tai kolmiopalaa levystä tai sitten näiden yhdistelmää.:hitsari:

• Samaa mieltä Samaa mieltä x 3
  5. Trl

Trl Kansalainen

Saadut tykkäykset:
    140
    Kuution säkin kestää mut isommissa varmasti jo nöyrtyy, mut varovasti ja vain pieniä säkkejä :)

6. nuc-64

nuc-64 Kansalainen

Saadut tykkäykset:
    10
    Kuution säkkejä on itsellä vain käytössä, lähinnä siksi, että tuntuu niiden koko olevan mukava kun peräkärryllä kuskaa, 1,5 kuution säkit tuntuvat olevan melko huonoja pysymään pystyssä. Sopiva kuorma henkilöauton kevytperäkärryyn on muutenkin kaksi motin säkkiä, 1,5 motin säkeillä taitaisi mennä ylikuorman puolelle.

7. JiiPee

JiiPee Kansalainen

Saadut tykkäykset:
    105
    Ehkä niin, mutta vaiva on pieni tässä vaiheessa vahvistaa. Sitten kun vaikka taakka heilahtaa ja nurjahtaa nuo pystyt niin on jo kertaluokkaa ikävämpi tehdä se korjaus ja vahvistus.

Itse pistäisin noihin RHS-putken yläkulmiinkin kolmiopalat alapuolelle. Ne ei siellä haittaa ja on taas astetta jäsympi rakenne pikkuvaivalla.

8. Trl

Trl Kansalainen

Saadut tykkäykset:
    140
    Mulla on samantapainen säkitysteline tehty rhs putkesta jossa säkki roikkuu ja alla on trukkilava. Ja vaaka putket nitkahtanut:facepalm:

9. V361

V361 W.W.W.
    KK Plus ADpack Betatester NoAd

Saadut tykkäykset:
    2 520
    Soon liian pientä rhässää.....50x100 s5 nii alkaa kestään....

• Samaa mieltä Samaa mieltä x 3
    • Luovaa Luovaa x 1
  10. J5_BR

J5_BR Kansalainen
    KK Plus ADpack NoAd

Saadut tykkäykset:
    152
    14850947.jpg
    Tommoset neljä tukevaa koukkua hitsaat alle, niin saat säkin kyytiin yhdenpysähdyksen taktiikalla :)

Nythän mä hokasin, siinähän oli koukut ylöspäin. Ei sattunut heti silmään.

#10 J5_BR, 17.6.2020
    Viimeksi muokattu: 17.6.2020
  11. Arppa59

Arppa59 Kansalainen

Saadut tykkäykset:
    43
    Terve ! Mulla on klapisäkkien käsittelyyn trukkihaarukkanosturi (lavanostin)

Jaa tämä sivu