Tervetuloa Konekansa-foorumille!

Liity Konekansa-foorumin jäseneksi (ei maksa kuin vaivan) ja käy peremmälle! Sisäänkirjautumattomana et näe aivan kaikkea foorumin sisältöä.

Mainoksiakin vilisee niin, että silmiä kirvelee. Jäsenenä elämäsi olisi paljon siedettävämpää. ;)

Kitkaporaus

Viestiketju osiossa 'Valmistus, työkalut' , aloittaja borg, 18.5.2020.

  1. Ultimate Welder

    Ultimate Welder Satulapummi
    KK Plus pack Betatester NoAd

    Liittynyt:
    30.11.2011
    Viestejä:
    22 426
    Saadut tykkäykset:
    5 860
    Osalle pakoputkien kannakkeista ja pellilaipoille tehtiin tuota kitkaporausta
     
  2. Mika 82

    Mika 82 Kansalainen
    KK Plus pack

    Liittynyt:
    17.11.2014
    Viestejä:
    3 676
    Saadut tykkäykset:
    1 037
    Koitin piruuttaan, "teroitin" 10mm poranterän tuon näköiseksi.

    Lopetin 4 minuutin jälkeen, ennen kuin moottori palaa :rolleyes: Ja muistin väärin tehon, olikin 375w.
     
  3. alfred_j_kwak

    alfred_j_kwak Hiilinielu.
    KK Plus pack Betatester

    Liittynyt:
    18.8.2014
    Viestejä:
    4 460
    Saadut tykkäykset:
    835
    Wikipediassa oli lueteltu joitain tuon prosessin haittoja:

    • Friction drilling is not possible in massive material since displaced metal must be able to flow somewhere. Maximum material thickness is typically half of the hole diameter[4] with bit manufacturers providing specific guidance.[5]
    • The target material must be able to withstand the added heat. Materials that have been painted, plastic coated, galvanized, or heat treated are often unsuitable for this process.
    • Requires higher motor capacity and rotational speed than conventional drills.[2]

    Suurpiirteinen käännös olisi:

    • Maksimi materiaalivahvuus tyypillisesti puolet reiän halkaisijasta.
    • Kohdekappale kuumenee prosessissa
    • Vaatii enemmän kierroksia ja tehoja kuin tavallinen poraus
     

Jaa tämä sivu