Ketjuvedon muuttaminen kiilahihnakäytöksi

Viestiketju:
Ketjuvedon muuttaminen kiilahihnakäytöksi

Optibeltin hammasremmi on 55mm leveä ja hammastus on 14m profiilia , malli on vielä HL eli vahvistettu. Pyörät on noin 250mm halkasialla (en muista tarkkaan enkä pääse nyt mittaamaan) ja pumppuna on joku 120-150 litraa tuottava 200bar säädössä oleva mäntäpumppu.
 
Kiitos Joona.S mittauksesta. Aika isot on nuo hihnapyörät..... Saattaa tulla ahdasta.
 
Optibeltin sivuilla on mittapiirokset minimi pyörien koosta eri hihnoille , pitäs sieltä vilkasta miten pienillä pyörillä saa tehtyä
 
Mitä isompi hihnapyörä, sitä pienempi rasitus remmillä.....
 
Leveämmällä hihnalla ilm. pärjäisi pienemmillä hihnapyörillä. Ja tässä tapauksessa varmaan jonkinverran vois alimitoittaa, käyttö lyhyitä jaksoja ja maksimitehoja harvoin.
 
Olisiko voitelun parantaminen vaihtoehtona, jos ongelmana on ketjujen kestävyys? Systeemin kohtuullinen kotelointi yhdistettynä ketjun öljykylpyyn kotelon alaosassa.

Vähän tämän videon tyyliin, eli alempi ratas dippaa ketjun öljyyn:

 
Tuo taitaa pyöriä niin kovaa että vaatis täysin tiiviin kotelon ettei jostain pääse roiskumaan pihalle. Itse olisin ensinnä laittamassa huoltovapaata ketjua ja jousikuormitteisen kiristimen jos tuo ois ongelmana.
 
Tuo taitaa pyöriä niin kovaa että vaatis täysin tiiviin kotelon ettei jostain pääse roiskumaan pihalle. Itse olisin ensinnä laittamassa huoltovapaata ketjua ja jousikuormitteisen kiristimen jos tuo ois ongelmana.
Niinpä. Jos bensakoneen kampiakselista voima, niin äkkiä siellä on kierrosnopeudet luokkaa 3000+ rpm....
 
Takaisin
Ylös